Sałata

21. Data: 2006-05-10 19:35:59

Temat: Re: Sałata
Od: anniya <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> 1. ze śmietaną na słodko - wersja podstawowa + warianty

mam takie małe pytanie: dlaczego robicie sałatę na słodko? wg mnie
lepsza jest niesłodka

22. Data: 2006-05-10 20:03:11

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-05-10 21:35:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *anniya* skreślił te oto słowa:

Niech zgadne?
Bo nam smakuje?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

23. Data: 2006-05-10 20:19:34

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" napisał:

> EEe, nie smakuje jak śmietana ;)

Jadłam śmietanę prosto "z taśmy". Dokładnie to samo :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

24. Data: 2006-05-10 20:54:38

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

anniya napisał(a):

> mam takie małe pytanie: dlaczego robicie sałatę na słodko? wg mnie
> lepsza jest niesłodka

Zacznijmy od tego, że nie wszystkie podane tu propozycje są na słodko.
Wystarczy spojrzeć na tę poprzedzającą Twój post - w grzankach,
skwarkach, occie, soli i pieprzu nie dostrzegam nic słodkiego :>.

Pozdrawiam
Ewa

25. Data: 2006-05-10 21:29:12

Temat: Re[2]: Sa3ata
Od: m...@e...pl (Monika A. Kowalczyk) szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj poszarpałam sałatę, dodałam pokrojony ogórek (choć cukinia
byłaby lepsza), fetę i poprzekrawane na pół i pozbawione pestek białe
winogrona. Do tego sos: oliwa + sok z cytryny + ząbek czosnku +
koperek + cukier, sól, pieprz.

Wyszło zielono i pysznie - słodycz winogron idealnie pasowała do fety.
Polecam i smacznego :)

M.A.K.

--------------------
W polskim Internecie są setki milionów stron. My przekazujemy Tobie tylko najlepsze z
nich!
http://katalog.panoramainternetu.pl/

26. Data: 2006-05-11 08:08:32

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości

> Macie jakieś propozycje?

Sałata z ziołami.
Sałata (a jeszcze lepiej dwie - masłowa i czerwona strzępiasta) , do tego
świeże listki ziół melisy, kolendry, bazylii, natki pietruszki (każdego
zioła powinno być sporo - tak z porządną garść).
Polać to delikatnym sosem z oleju z pestek winogron (olej do tej sałatki
musi być bardzo delikatny w smaku, jeśli ma być to oliwa z oliwek, to tylko
taka z drugiego tłoczenia), cytryny, doprawionych solą , pieprzem najlepiej
zielonym i cukrem.
Nic więcej nie potrzeba, żadnej cebuli, szczypioru, czosnku, czy mieszanek
ziołowych. To delikatna, ale niezwykle aromatyczna sałata do lekkich dań.
(Bardzo smaczna jest tez w wersji okrojonej: sałata, melisa + ew. sparzone
rodzynki lub świeże winogrona pocięte w plastry i sos jw.)
I jeszcze jedno- ta sałata nie wyjdzie z dodatkiem ziół suszonych, musza być
świeże listki)
------

sałata z orzechami brazylijskimi.
Orzechy brazylijskie, ok 50 gr i ze 20gr rodzynek zalać wrzątkiem i
odstawić.
Oczyścić i osuszyć sałatę, porwać.
Orzechy odlać i każdy przekroić wzdłuż na 3-4 części na takie jakby grube
płatki.
Pokroić nieduża cebulę czerwoną w plasterki, rozrzucić po sałacie, dać na to
orzechy i rodzynki.
Posypać listkami melisy.
Zrobić sos z delikatnej oliwy z oliwek, czosnku, soli, pieprzu czarnego,
octu balsamicznego i odrobiny cukru.
Polać nim sałatę tuż przed podaniem.
------

Bardziej klasycznie:
na oczyszczonej i osuszonej sałacie, ułożyć:
- jedno dojrzałe, pokrojone w szesnastkę i suto skropione cytryna awokado,
- krążki cienko pokrojonej dużej czerwonej cebuli
- pokrojone na mniejsze cząstki suszone pomidory z oliwy (w sezonie moga być
świeże pomidory ale nie byle jakie, tylko malinówki lub bycze serca - one
musza mieć zapach i nie może z nich woda cieknąć)
- oliwki czarne ew zielone
- liście świeżej bazyli
(- można dać namoczone we wrzątku orzechy włoskie)
Polac klasycznym vinegrete z dodatkiem czosnku i soku z limonki. Pasuje też
do tej mieszanki zielona kolendra zamiast,/lub dodatkowo do bazyli)

-------------
Sałata z oscypkiem.
Sałatatę wymieszać z grubo posiekanym szczypiorem, rzodkiewkami, ogórkiem
zielonym, koprem.
Spory kawałek wędzonego owczego oscypka zetrzeć na grubych oczkach tarki i
posypać sałatę po wierzchu, lekko wymieszać.
Polać sosem vinegrete z dodatkiem łyżki majonezu.
Dobre ze zrumienionymi tostami podawanymi z masłem zwykłym lub czosnkowym.

-------------
Sałata po grecku :
sałata, cebula lub gruby szczypior, pomidory, papryka, ogórek, oliwki, feta
pokrojona w kostkę + sos vinegrete z suszonymi ziołami prowansalskimi
------------
Sałata z grilowanymi warzywami:
sałata, cebula czerwona, plastry cukini (lub cukini, bakłażana, ziemniaka)
obsmazone szybko na złoto lub jeszcze lepiej ugrilowane, feta, koper, sos
vinegrete ze sporą ilością czosnku i cytryny.
Mozna posypać kaparami lub oliwkami.
----------------

no i klasyka której nie będe wklepywać bo na bank jest w archiwum w wersjach
wielu - sałata po królewsku.
----------------

Własciwie to mozna tak w nieskończoność, sałata jest dobra ze wszystkim i
właściwie za każdym razem, do każdego obiadu robie ją trochę inaczej.
Własciwie to łżę jak pies... to obiad robię do sałaty.
Bo obiad bez sałaty jest jak obiad bez kociego kłaka - bezpowrotnie
stracony! :P

Sowa - sałatomanka

Ja tylko na koniec dodam, jak robię vinegrete na 1 solidną główkę sałaty:
- 1/4 szklanki oliwy z oliwek lub oleju winogronowego (czasami daję 1/3
oleju lnianego), duża łyżka octu balsamicznego lub sok z pół
cytryny/limonki, 3 szczypty duże soli, pieprz świeżo zmielony, pół do
łyżeczki drobnego cukru lub miodu (zależy czy dałam ocet balsamiczny czy
cytrynę - ocet nie jest tak kwaśny). Energicznie wymieszać trzepaczką na
emulsję, lub wstrząsnąć w zamkniętym słoiku.
Do tego dopiero ew dodaję zmiażdżony czosnek, suszone zioła, majonez.
Sałatę sosem zalewam tuż przed podaniem, nie ma chyba nic obrzydliwszego jak
sałata która zalana sosem "dawno temu przed podaniem" zdążyła oklapnąć,
zmięknąć i wygląda w wyniku tego jak wstępnie przetrawiona.

27. Data: 2006-05-11 09:35:21

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości

(ciach)

> [...]
> sałata która zalana sosem "dawno temu przed podaniem" zdążyła oklapnąć,
> zmięknąć i wygląda w wyniku tego jak wstępnie przetrawiona.

Klasyczny to:
vinegrete: 1lyzeczka octu i 3 lyzeczki oliwy z oliwek vegeta lub sol do
smaku.

28. Data: 2006-05-11 10:15:52

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Klasyczny to:
> vinegrete: 1lyzeczka octu i 3 lyzeczki oliwy z oliwek vegeta lub sol do
> smaku.

(no właśnie, jakaś homeopatyczna ilość :>)

Vegeta z glutemsodu do sałaty i to jeszcze "klasycznie"?
Litości!

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

29. Data: 2006-05-11 12:17:13

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klasyczny to:
> vinegrete: 1lyzeczka octu i 3 lyzeczki oliwy z oliwek vegeta lub sol do
> smaku.

Jezus. Maria. Żeby tylko mój małżonek tego nie zobaczył. On sypie vegetę
gdzie się da, ale na to aby ją dawać do sałaty jeszcze nie wpadł!
A poza tym dziękuję za pomysły, bedę je sukcesywnie realizować (no, może
oprócz tej sałaty smażonej w smalcu - jakoś mnie odrzuca)
Pozdr. - A.

30. Data: 2006-05-11 12:24:20

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klasyczny to:
> vinegrete: 1lyzeczka octu i 3 lyzeczki oliwy z oliwek vegeta lub sol do
> smaku.

vinegrete u mnie tylko i wyłącznie z cytryną, czosnkiem, solą, cukrem i
pieprzem i to tak prawie z pół szklanki żyby tego sosu było

co dobrego z masy marcepanowej?
Ludzie!
DO
TPSA OSZUSTWO ZMIANA ABONAMENTU