nowy trawnik - fakty i mity

31. Data: 2004-06-16 12:36:26

Temat: Re: nowy trawnik - fakty i mity
Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
wiadomości news:capctt$mrp$2@nemesis.news.tpi.pl...
> no bez przesady
> mlecze sa niefajne bo maja wielgasne liscie i pod tymi lisciami jest lyso
> Marx

Pojedyńcze, sporadycznie występujące i małe mogą być fajne.

32. Data: 2004-06-16 12:39:02

Od: "andia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. No, nie wiem. Jeżeli tak, to ewentualnie w ramach stosunków
> bilateralnych a nie na forum grupy. :-)
> Pozdrawiam kameralnie Ja...cki

Jestem za :)

pozdrawiam
Agnieszka

33. Data: 2004-06-16 12:50:49

Od: "Krzysztof Wandachowicz" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trawnika mam mało ale jestem noga w pracach ziemnych a jednocześnie jeżeli
już będę to robił to chcę zrobić to dobrze. Mój sąsiad strasznie się męczy
ze swoim trawnikiem. Trawa nie wszędzie wzeszła. Twierdzi, że przyczyna leży
w ziemi, która została nawieziona z sąsiedniego pola. Jest to ziemia od
rolnika na której jeszcze niedawno coś rosło (być może zboże).

34. Data: 2004-06-16 12:53:16

Temat: Re[4]: nowy trawnik - fakty i mity
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Halina przeczytałem:

H> Nie jestem martą, ale się odezwę.

Sprawisz mi tym przyjemność :-).

H> Widziałam ogrody przodków, które ginęły, bo wnukom obciachowe jabłonie nie
H> pasowały do ich nowoczesnego wizerunku :(

Ja widziałem ogrody przodkow ktore sie zachowały bo nikt nie
chciał sie nimi zajmować.

H> Myślę jednak, że każdy z grupowiczów byłby dumny z dziadka - ogrodnika.

Pod warunkiem, ze dziadek był dobrym ogrodnikiem :-)
Osobiście wolałbym dziadka strażaka. Mieli takie świetne
chełmy.

H> A trawnik? No cóż, jest idealnym tłem dla pozostałych roślin w naszym
H> ogrodzie i dla tego powinien zasługiwać na taki sam szacunek.

Duże powierzchnie trawnika przestają być tłem. Funkcjonują
samodzielnie. Można mieć przyjemność ogladając go w czystej
formie.
Krzysztof Marusiński

35. Data: 2004-06-16 13:56:47

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński napisał:

> Tak sobie myślę, że łatwiej chwalić się przed
> przyjeżdżającymi
> starymi jabłoniami, ktore odziedziczyliśmy po przodkach, niż
> własnoręcznie wykonanym, dobrym trawnikiem.
> Idziesz na łatwiznę?

To może inaczej - nie odziedziczyłam (bo ten kawałek ziemi trafił w
moje ręce drogą spadku) ogrodu, tylko część zaniedbanego sadu,
nietkniętego ludzką ręką chyba od lat 70 -tych.
Walały sie tam śmieci, cegły, złom trzeba było wywozić Żukiem trzy razy
(pomijam drobne śmieci, które wywozilismy swoim samochodem).
Nikt z rodziny tego nie chciał, dopiero jak uporządkowałam troszkę,
posadziłam kwiaty to nagle cała rodzinka okryła urok tego miejsca
i wszyscy nagle chcieli się nim zaopiekować. A to jeszcze nie koniec
porządków.
Trawnika nigdy nie zakładałam - uznałam to za bezcelowe.
Po pierwsze teren duży, po drugie wokół las i łaki skąd i tak będą się
siać inne rośliny. Po prostu wykosiłam na początek pokrzywy i inne
zielsko kosą, a potem juz kosiarką:-) Zwaponowałam, dziury zasypałam,
dosiałam trawę. Ot i tyle.
W tym roku po raz pierwszy wogóle za czyimś diabelskim podszeptem
nawiozłam mój 'chwastnik'.
Nie ma czasu i sił by zakładać go od nowa, już samo koszenie to
conajmniej 8 godz. A jeszcze jest łąka. To koszenie ogromnie mnie męczy
psychicznie (bo myślę, co mogłabym zrobić w tym czasie na rabatach) i
fizycznie (koszę sama). Taka praca jest dla mnie trochę bez sensu, dosć
nudna i monotonna, zwykła robota głupiego. Lubię jak cos się dzieje.
Pielęgnujac inne rośliny przynajmniej można się spodziewać zaskakujących
efektów.
Stąd moje pokpiwanie na temat trawników:-)
Myślę, że gdybym miała ogród przydomowy to na pewno znalazłby się tam
niewielki trawniczek z prawdziwego zdarzenia jako tło dla roślin.
Ale nie więcej niż 1 ar.

> Myślę też, że posiadanie starego ogrodu i starych roślin
> jest takim samym powodem do dumy jak posiadanie więcej
> doświadczeń w starszym wieku. Nie jest to zasługą, a raczej
> naturalną koleją rzeczy.

Też tak myślę - ja jestem dumna z tego co przez te kilka lat udało mi
się zrobić, a jak dopadają mnie wątpliwosci to wrzucam do magnetowidu
kasetę
na której mam nagrane moje początki w ogrodzie:-)))
Cieszę się, że ta scheda trafiła w moje ręcę, podejrzewam że w innym
wypadku niszczała by dalej.

> Czy w tym fragmencie Twojej wypowiedzi należy doszukiwać się
> znaczeń podobnych tym z części o pomęczeniu w inny sposób?

Zdarzają mi się dni kiedy w ogrodzie spędzam po 10, 12 godz.
Po takim wysiłku wydaje mi się, że juz nie wstanę następnego dnia.
Ale wstaję o 7- mej rano i jadę na wieś:-) I zapominam o całym świecie
aż znów zrobi się siódma - wieczorem:-)))
Czasem wracam ze wsi piechotą, mijam taki dom - przed nim trawnik
wypielęgnowany, wykoszony, zieloniutki - nic poza trawą. Na środku tylko
rabata z kilkoma azaliami. Smutne i przygnaębiajace miejsce, bo ogrodem
bym tego nie nazwała. Podejrzewam, ze w pielęgnacje trawnika właściciel
wkłada mnóstwo pracy ( działka tak na oko conajmniej 15 arów).
To ja juz wolę swój chwastnik z bylinami i różami, nawet jak niektórym
sarny zeżrą pąki kwiatowe:-)

> Mam nadzieję, że jesteś wypoczęta i w nastroju do refleksji :-)

Jestem zmęczona, ale to nie znaczy że w nastroju do kłótni:-)))

Pozdrawiam
Marta

36. Data: 2004-06-16 14:04:56

Temat: Re[2]: nowy trawnik - fakty i mity
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Marta przeczytałem:

MG> Użytkownik Krzysztof Marusiński napisał:

MG> To może inaczej - nie odziedziczyłam..........
MG> Jestem zmęczona, ale to nie znaczy że w nastroju do kłótni:-)))

Cieszę się, że poznałem Ciebie nieco więcej. Dzięki.
Krzysztof Marusiński

37. Data: 2004-06-16 14:10:55

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan_jr napisał:

> Może nie wstyd, ale smutno by mi było, gdyby oni przyjeżdżali
> _tylko_ ukoić się ciszą i napawać urokiem starych jabłonek.
> Nie prowadzę agroturystyki.
> ;-)

A mnie nie jest smutno:-)
Przyjaciół zapraszam do domu na kawę/herbatę, a jak mają ochotę napawać
się ciszą i urokiem starych jabłoni to jedziemy na wieś:-)

Pozdrawiam
Marta

38. Data: 2004-06-16 14:14:10

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Halina napisał:

> [...]
Widziałam ogrody przodków, które ginęły, bo wnukom obciachowe jabłonie nie
pasowały do ich nowoczesnego wizerunku :(

Tak, ciągle słyszę ( o czarnych bzach) - dlaczego nie wytniesz tych
krzaczorów?

Pozdrawiam
Marta

39. Data: 2004-06-16 14:20:23

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tomkar napisał:

> Ja dodam jeszcze że mi się podobają w trawniku: stokrotki, mlecze (byle nie
> za dużo), niezapominajki, mięta pod drzewami...
> Im bardziej przypomina łąkę tym lepiej :)

Nie wpadłam na to, żeby posadzić pod drzewami miętę:-:

Dzięki tomkar:-)

Pozdrawiam
Marta

40. Data: 2004-06-16 14:29:13

Temat: Re: Nie na temat- nowy trawnik - fakty i mity
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio napisał:

> Niewątpliwie poprawiłeś mi humor :-)
> Oczyma wyobraźni zobaczyłam się w kraciastych pumpach , drobiącą te dziwne
> kroczki , kręcącą kuprem i z przerośniętym szydełkiem w łapach.

Dawno mnie żaden post tak nie ubawił:-)

Pozdrawiam
Marta

torbiel śliwy