22% czy 7% VAT (na okna)

1. Data: 2004-09-07 18:10:06

Temat: 22% czy 7% VAT (na okna)
Od: "sku" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Poprosilem ostatnio pare firm o wycene okien. Jedne w swojej wycenie licza VAT
7% na montaz i 22% na same okna. Drugie na wszystko licza 7% i mowia ze takie
sa teraz przepisy. Te pierwsze mowia ze to wykorzysytwanie dziur w prawie i ze
boja sie tak robic. To jak to wlasciwie jest z tym VATem? Czy jesli skorzystam
z uslug firmy ktora liczy 7% moge miec jakies klopoty?

pozdrawiam
-sku

1. Data: 2004-09-08 05:35:23

Temat: Re: 22% czy 7% VAT (na okna)
Od: "Astm" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
skorzystam
> z uslug firmy ktora liczy 7% moge miec jakies klopoty?

Jezeli zamawiasz całość - usługę i materiał to zgodnie z interpretacją Min.
Finansów ma być stosowana jedna stawka VAT dla całej faktury, stosowna dla
stawki dla usługi czyli 7%.
Jak zmieniały się stawki VAT po wejściu do unii w radiu słuchałem jakiegoś
wywiadu z kimś wysoko w MF i argumentował to tym, że w trn sposób chcą aby
obrót materiałami i usługami była jawny - wyszedł z szarej strefy. W tej
chwili gdy możesz kupić towar ze stawką 22 lub z usługa ze stawką 7% to dla
kileinta coraz częściej okazuje się opłacalniejsze kupić na fakturę z usługą
ze stawką 7% i mieć np. gwarancję na wykonaną pracę dla skarbówki i tak to
jest bardziej opłacalne do usługodawca musi się ujawnić, płacić podatki, zus
ect.

--
Arek
GG# 1735365

1. Data: 2004-09-08 09:45:11

Od: "Gosi@" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sku" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
skorzystam
> z uslug firmy ktora liczy 7% moge miec jakies klopoty?

cena bedzie i tak taka sama ...... bo kupuja od producenta okna z 22%vat
wiec nie boj zarobia swoje ..... chociaz dziwie sie ze to im sie oplaca ....
tylko 7% vat ........ moze jakas inna kombinacja
pozdro

1. Data: 2004-09-08 12:11:17

Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosi@" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wiec nie boj zarobia swoje ..... chociaz dziwie sie ze to im sie oplaca
> tylko 7% vat ........ moze jakas inna kombinacja

Dla posrednika VAT'owca stawka VAT jest kosztowo neutralna. Dla klientA JUZ
nie.

Wojtek

1. Data: 2004-09-08 12:13:20

Od: "krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla posrednika VAT'owca stawka VAT jest kosztowo neutralna. Dla klientA
JUZ
> nie.

kupuje z 22%
sprzedaje z 7%
różnicę zwraca urząd skarbowy

1. Data: 2004-09-08 12:38:16

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtusj wrote:
> Dla posrednika VAT'owca stawka VAT jest kosztowo neutralna. Dla
> klientA JUZ nie.

Ściślej rzecz biorąc, dla klienta stawki pośrednie też nie są istotne.
Różnicę w cenie robi tylko stawka ostateczna.

1. Data: 2004-09-08 20:12:07

Od: "Leszek Olech" <L...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:chkthu$jbb$1@inews.gazeta.pl,
sku typed:
> [...]
> wykorzysytwanie dziur w prawie i ze boja sie tak robic. To jak to
> wlasciwie jest z tym VATem? Czy jesli skorzystam z uslug firmy ktora

Ta sprawa jest wałkowana już z pół roku, a zaczął chyba Weiss z Radia
Zet.
Jeśli okna montuje ich wykonawca, to obciąży cię 22% (za okna), bo tyle
on sam musi odprowadzic.
Pośrednik (montujący jedynie) dostanie jednak częściowy zwrot (za okna)
wiec jego VAT bedzie kosztowal tylko 7% i takim cie obciąży (VAT za
usługe jest już w obu przypadkach taki sam-7%).
Debilizm. To samo okno kupione u pośrednika będzie ... tańsze.
Producenci okien zakładają więc spółki-córki i dzielą działalność na
produkcję i montaż. Wówczas mają częściowy zwrot.
Zmusza ich do tego debilne prawo.
Leszek

Test programu AnoMail
jak zakwasić ziemię do kwiatków???