39litrow wody na pranie a jakosc plukania

1. Data: 2005-07-26 08:27:28

Temat: 39litrow wody na pranie a jakosc plukania
Od: "koRnac" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

zastanawiam sie nad zakupem pralki Electrolux ewt 1340.
Dlatego ten model bo zuzywa 39 litrow wody - wiem, jest to liczba podana do
konkretnego prania i moze sie roznic przy praniu innych rzeczy.

Ale mam watpliwosci czy te 39litrow wody starczy, aby dobrze wyplukac
pranie.
Dzwonilem do electroluxa, ale na pytanie czy plukanie w pralce ktora
zuzywaj 52 litry a ta 39 litrow bedzie takie samo , nie uzyskalem
odpowiedzi.

Moze ktos mial stycznosc z ta lub podobna pralka ktora pobiera tak malo
wody.

koRnac

2. Data: 2005-07-26 11:02:00

Temat: Re: 39litrow wody na pranie a jakosc plukania
Od: "Macko" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, nie mam akurat takiego modelu, ale mam pralke przedstwiana jako taka
z 42-litrowym poborem wody.
W moim modelu taki pobor wody istnieje naprawde tylko w 2-3 konkretnych
programach z kilkunastu mozliwych. Zazwyczaj w tych, ktore z definicji
zakladaja pranie mniejszej ilosci rzeczy (np: 2,5kg zamiast 5kg). Wiec
dedukuje, ze rzeczy moga zostac doplukane rownie dobrze, pod warunkiem, ze
pranie odbywa sie po prostu w nieco mniejszej ilosci wody.
Taka sobie mysl, niekoniecznie prawdziwa :)
POzdrawiam
Macko

3. Data: 2005-07-26 13:52:47

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jul 2005 10:27:28 +0200, koRnac napisał(a):

> Moze ktos mial stycznosc z ta lub podobna pralka ktora pobiera tak malo
> wody.

Z tą ilością wody to jakaś paranoja - producenci robią wszystko, żeby była
jak najmniejsza.
Moja pralka (jakiś Whirpool sprzed 7 lat) wiruje między płukaniami nawet
jak nastawię blokadę wirowania. Serwis stwierdził, że to normalne -
wszystko po to, aby ilość pobieranej wody była jak najmniejsza.
Jak dzieci były małe to musieliśmy ręcznie nastawiać dodatkowe płukanie po
skończeniu cyklu prania bo inaczej były jakieś podrażnienia na skórze.
Nawiązując do pytania - pralka może pobierać tak małą ilość wody ale odbywa
się to kosztem czegoś (pranie jest wirowane między cyklami płukania co
niepotrzebnie niszczy rzeczy).

4. Data: 2005-07-26 14:32:17

Od: "aliali" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

koRnac <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
> Dlatego ten model bo zuzywa 39 litrow wody - wiem, jest to liczba podana =
> do=20
> konkretnego prania i moze sie roznic przy praniu innych rzeczy.
>
> Ale mam watpliwosci czy te 39litrow wody starczy, aby dobrze wyplukac=20
> pranie.
> Dzwonilem do electroluxa, ale na pytanie czy plukanie w pralce ktora=20
> zuzywaj 52 litry a ta 39 litrow bedzie takie samo , nie uzyskalem=20
> odpowiedzi.
>
> Moze ktos mial stycznosc z ta lub podobna pralka ktora pobiera tak malo=20

Producenci popadają w przesadę z tą oszczędnością wody. Prawdę mówiąc to dziś
trzeba by wybierać te które zużywają jej jak najwięcej. Ja z tych powodów
wybrałem model z opcją dodatkowego płukania. Konieczne, gdy się ma alergika w
domu.

5. Data: 2005-07-27 07:33:22

Od: Marcin Wieczorek <n...@l...spamu.org> szukaj wiadomości tego autora

aliali wrote:

> [...]
> wybrałem model z opcją dodatkowego płukania. Konieczne, gdy się ma alergika w

Uhm... ja kupiłem taką z deklarowanym zużyciem wody 54l/cykl - dodatkowe
płukanie włączam za każdym razem, choć alergika w domu nie ma. Dodatkowe
płukanie daje sporo szczególnie przy maksymalnym wkładzie.

Pozdrawiam,

Marcin

6. Data: 2005-07-27 08:06:23

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Boban <b...@t...onet.pl> napisał:
> Z tą ilością wody to jakaś paranoja - producenci robią wszystko, żeby była
> jak najmniejsza.

Bo wtedy mniejszym kosztem moga ja ogrzac - i juz mają
energetyczna klase A.
W takich systemach powinno sie dawac mniej proszku.

> [...]
> się to kosztem czegoś (pranie jest wirowane między cyklami płukania co

Niestety, mala ilosc wody takze do plukania, nie wyplukuje
calkowicie proszku do prania.
Dlatego zawsze nastawiam na dodatkowe plukanie i jesli moge
suszę na powietrzu.

Pozdrowienia,
Lila

ceny