6. latki w szkole to jedno

31. Data: 2008-11-05 12:20:43

Temat: Re: 6. latki w szkole to jedno
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:gepo0f$g6t$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Yola" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Moim zdaniem chodzi o "obowiązek". Nie ma rzadnych normalnych przesłanek
> by kazać rodzicom oddawać swoje dzieci obcym ludziom by ci je wychowywali
> zgodnie z obecnymi trendami. Żłobki i przedszkola wymyślono jako zło
> konieczne.

Jakżeś taki mundry, to teraz przekonaj moje dziecko do tej teorii.

Qra, mająca dość odprowadzania do przedszkola

32. Data: 2008-11-05 12:48:42

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz jakieś dane na temat nauki współżycia w zależności od ilości dzieci w
> przedziale wiekowym 0-5? Ja mogę mówić tylko na podstawie obserwacji
> szóstki dzieci w czterech rodzinach, gdzie najstarsze ma 17 lat.

Masz sześcioro dzieci z czterema żonami???

Qra 8-O

33. Data: 2008-11-06 11:43:10

Od: "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Masz sześcioro dzieci z czterema żonami???

Jesteśmy nowoczesnymi rodzinami. Dwie żony i dwóch mężów:->
xc

34. Data: 2008-11-06 12:09:24

Od: "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał w wiadomości
> Napisałeś, że są ludzie, którzy "są w stanie [...] dać dziecku wszystko to
> co ono potrzebuje w swoim domu".
> Nie zgadzam się z tym, ponieważ dziecko w wieku 5-lat (z drobnym odsetkiem
> wyjątków), potrzebuje czegoś więcej i tego czegoś siedzenie w domu z mamą
> po prostu mu nie zapewni.

Moj pięcio latek stwierdził ,ze już czas do przedszkola bo zabrakło kolegów
pod ręką. Jeszcze wiosną nie chciał o tym słyszeć (koledzy byli). Czego mu
nie zapewni przeciętnie rozgarnięta mama/ babcia?

> Dlatego nikt nie postuluje o obowiązku posyłania do przedszkola dzieci
> młodszych niż 5-latki.

Na razie nie. Mnie chodzi o tą różnicę, chce - musi.

> Tak jak teraz wyboru nie mają 6-latki idące do zerówki, choć baaaaaardzo
> im się nie chce :)

Mają choć znacznie utrudniony.
Ja rozumiem ,ze państwo opiekuńcze tak bardzo się chce nami opiekować, ze
najchętniej by to robiło od urodzenia do śmierci i poza przeszkadzającymi w
tym komórkami społecznymi jak np. rodzina. Tyle ,ze minie się to nie podoba.

> To macie po prostu pecha, albo jesteś tak negatywnie nastawiony, że nie
> potrafisz dostrzeć korzyści, a widzisz same wady.

To dopiero dwa miesiace. Moze korzyści dłużej nabierają kształtów. Nie mam
nastawienia ani in plus ani in minus. Mały chciał iść, jest zadowolony. Ok.

> Dlatego - że się powtórzę - nikt nie mówi o obowiązku posyłania do
> przedszkola dzieci młodszych niż 5-latki.

To i ja powtórzę. Na razie. Tendencja jest wyraźna. Np. w Belgii rodzice
muszą się tłumaczyć i pisać usprawiedliwienia, dlaczego dziecko nie pojawiło
się w przedszkolu. Takie praktyki mają miejsce już od trzeciego roku życia.

> A wśród 5-latków płacze i szlochy przez kilka godzin, bo mamusia
> zostawiła, raczej się nie zdarzają.

Faktycznie nie widziałem. Nie słyszałem również by przejmowano się akurat w
aparacie państwowym dziećmi.
Pozdrawiam
xc
------------
Komisarz Günter Verheugen 23.04.2003 do towarzystwa z ZNP:

"Duch narodu kształtowany jest w szkołach i to od polskich nauczycieli
będzie zależało, czy przyszłe pokolenia charakteryzował będzie duch
europejski czy duch narodowy. Polska będzie reprezentowana w Unii
Europejskiej tym lepiej, im więcej osób będzie miało odpowiednie poglądy w
kwestiach Unii Europejskiej. Jestem pewien, że uda nam się wychować wiele
osób, które staną się Europejczykami".

35. Data: 2008-11-06 12:13:35

Od: "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co złego jest w "obowiązku" chodzenia do szkoły ? Przecież o ile się nie
> mylę, teraz obowiązek pójścia do zerówki mają 6-ściolatki, a że dzieci
> mają zacząć edukację w szkole o rok wcześniej to również granica wieku
> obowiązkowego pójścia do przedszkola obniża się o rok. no chyba, że coś
> pomyliłam ?
> Zawsze możesz zapewnić dziecku lekcje indywidualne w zaciszu domowym.

Czy jast twoim zdaniem jakaś granica wiekowa dziecka, gdzie obowiązek
oddawania dziecka obcym ludziom na kilka godzin nie powinien mieć miejsca?
xc

36. Data: 2008-11-06 12:18:16

Od: "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakżeś taki mundry, to teraz przekonaj moje dziecko do tej teorii.
> Qra, mająca dość odprowadzania do przedszkola

Ja o obowiązku a nie o przyjemności. Myślałem ,ze to tylko tyle a tu aż
tyle.
xc

37. Data: 2008-11-06 12:54:25

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

xcihy pisze:

> Czy jast twoim zdaniem jakaś granica wiekowa dziecka, gdzie obowiązek
> oddawania dziecka obcym ludziom na kilka godzin nie powinien mieć miejsca?

a twoim? jesli mozna z niejakim uzasadnieniem

--
The Gnome

38. Data: 2008-11-06 13:16:39

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na razie nie. Mnie chodzi o tą różnicę, chce - musi.

Chociażby dlatego, że ja chciałam posłać swoje dziecko do przedszkola, ono
też iść chciało. Tylko że na samorządzie nasze chcenia nie czyniły wrażenia,
przez co dziecko, pomimo swoich wielkich chęci do przedszkola się nie
dostało. Normalnym torem.
Jeśli zaistnieje "przymus", samorząd będzie się musiał dostosować.

Qra, egoistycznie

39. Data: 2008-11-06 15:21:55

Od: "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się nie dostało. Normalnym torem.
> Jeśli zaistnieje "przymus", samorząd będzie się musiał dostosować.

To moze załatwić w ten sposób sprawy wszystkich dzieci ,które się nie
dostały do przedszkoli , czy złobków? Naprawdę to jedyne rozwiązanie?
xc

40. Data: 2008-11-06 17:44:35

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To moze załatwić w ten sposób sprawy wszystkich dzieci ,które się nie dostały
> do przedszkoli , czy złobków? Naprawdę to jedyne rozwiązanie?

Zaproponuj inne.

Qra

Halloween
Re: robić raban czy dać spokój?