problem siedmiolatka

1. Data: 2008-10-31 21:43:55

Temat: problem siedmiolatka
Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie do nauczycieli klas 1-3 czy dziecko w pierwszej klasie od samego
poczatku roku powinno siedzieć same......?
Rozwinę problem.
Córka od trzeciego dnia szkoły siedzi sama w ławce. Pani na początku
posadziła ją z chłopcem ale po dwóch dniach uznała, że za bardzo razem
rozmawiają i kazała jej usiąśc samej w drugiej ławce.
W klasie same siedzą tylko 3 osoby:moja córka, chłopczyk, który ma ADHD i w
zasadzie to na każdej lekcji Pani koło niego siedzi i jeszcze jeden chłopiec
podobnie rozgadany jak moja córka.
Przyznam, że córka jest rozgadanym dzieckiem tylko, że nastapił problem"
mamo ja nie mam koleżanki, ja nie mam pary...."
No, bo jak koleżanka czy para jak siedzi sama!
Czuje sie przez to gorsza, odepchnięta i zazdrości innym dziewczynkom, że
mają na przerwie koleżanki do zabawy.
Dzisiaj wzięła do szkoły małpkę, bo ja nie mam koleżanki....itd itp.
Pani uważa, że dzięki temu pracuje na lekcji, nie przeszkadza nikomu obok,
też prawda tylko ja wiem, że klasa pierwsza, początki szkoły dziecko musi
mieć kogoś z kim może pogadać o sprawach siedmiolatka.
Nasza pani jest bardzo wymagająca, kładzie duży nacisk na dyscyplinę w
klasie, dzieci mają dużo zadawane (książki wyd. Mac!!!!) i jest to od nich
wymagane aby wszystko robiły na supeeer!
Pani ma dobre wyniki w pracy, jest uważana za dobra nauczycielkę ale jest
oschła dla dzieciaków i rygorystyczna.
Co mam zrobić aby przekonać Panią do tego, że dla siedmiolatka siedzenie
samemu w ławce to skazanie na alienację......:(??
W szkole dla takich dzieci ważniejsze są relacje z koleżankami .
Jolka

2. Data: 2008-11-01 08:36:44

Temat: Re: problem siedmiolatka
Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Oct 2008 22:43:55 +0100, Jolka napisał(a) w

W szkole na lekcji najważniejsza jest nauka, nie relacje z koleżankami.
Nauczycielka nie może pozwalać, żeby gadulstwo uczennicy utrudniało jej
prowadzenie lekcji. Byłoby to sprzeczne z dobrem dziecka.

Art. 12 ust. 2 Karty nauczyciela in principio:
Nauczyciel w realizacji programu nauczania ma prawo do swobody stosowania
takich metod nauczania i wychowania, jakie uważa za najwłaściwsze spośród
uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne.

--
Quid leges sine moribus?

3. Data: 2008-11-01 09:49:35

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Oct 2008 22:43:55 +0100, Jolka napisał(a):

> Czuje sie przez to gorsza, odepchnięta i zazdrości innym dziewczynkom, że
> mają na przerwie koleżanki do zabawy.

Ale koleżanki nie chcą się z nią bawić na tej przerwie czy co??Chyba dzieci
nie bawią się grupkami po dwie osoby, tylko z tym z kim siedzą??Przerwa
jest właśnie okazją na pozyskanie koleżanek. Droga do i ze szkoły (no tak,
większość jest dowożona), zajęcia ruchowe.
Niech podejdzie na przerwie, zagada koleżanki, pokaże nawet tę małpkę,
weźmie skakankę i zaczną się bawić w grupce.
Bywają sale z samymi jednoosobowymi ławkami.
--
waruga

4. Data: 2008-11-02 02:32:01

Od: " Iwon(K)a" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> weźmie skakankę i zaczną się bawić w grupce.
> Bywają sale z samymi jednoosobowymi ławkami.

ale w takim przypadku wszystkie dzieci siedza same, a nie te pare osob. Poza
tym dziewczynki zwykle maja za kolezanke ta, z ktora siedza, i bardzo
pielegnuja taka wiez, czestokroc odrzucajac inna niz ta ze swojej "pary".
Uwazam, ze dziewczynka jest poszkodowana, i to bardzo, w takim ukladzie.
Kontakty z przerwy koncza sie kiedy zadzwoni dzwonek. I to jest wlasnie
problem. Kazda z nich ma swoja "koleznke z lawki" a ona nie ma. Poza tym z
opisu juz wynika, ze wlasnie te dziewczynki z pary nie chca miec "trojkata".
Moim zdaniem pani wykazuje "egozim" bo pewno chce cisze na lekcji, kosztem
tego dziecka. Robi z niej wyrzutka, i takim moze stac sie na dluzsza mete,
bo "pary" beda ze soba, a ona bedzie zawsze doszywana. To jest jak banicja,
i szkoda, ze pani jest obce odczucie tej dziewczynki, bo nie tylko nauka
jest wazna, a akceptacja i odnalezienie sie w grupie.

Do autorki- jesli jest pedagog szkolnym, to z nim bym porozmawiala, skoro z
pani taki "beton" (moze z dyrektorka??).
Bo jesli jest 3 siedzaca sama, to powinna byc w takim ukladzie rotacja
dzieci, zeby kazde z nich pare razy posiedzialo samo.

i.

5. Data: 2008-11-02 07:42:20

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 Nov 2008 02:32:01 +0000 (UTC), Iwon(K)a napisał(a)
w:<news:gej3f0$n31$1@inews.gazeta.pl>:

> Moim zdaniem pani wykazuje "egozim" bo pewno chce cisze na lekcji

Cisza na lekcji nie służy pani, tylko uczniom.

--
Quid leges sine moribus?

6. Data: 2008-11-02 09:03:19

Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Do autorki- jesli jest pedagog szkolnym, to z nim bym porozmawiala, skoro
> pani taki "beton" (moze z dyrektorka??).

Chyba sama jesteś "beton" i nie rozumiesz że takie wychowanie "bez stresu"
prowadzi jedynie
do dalszych i poważnych wypaczeń. Każdy ponosi za swoje postępowanie
konsekwencję - dzieci też. Lepiej jeśli dzieci dowiedzą sie o tym
wcześniej, a skoro matka nie umie
spowodować aby dziecko nie gadało cały czas w szkole to musi sobie jakoś
poradzić z tym szkoła a
dziecko cóż niech wini za to matkę. To tylko efekt błędów rodzica a nie
szkoły - pierwszy dzwonek że
sposób wychowywania rodziców ma dziury.
Zadaniem szkoły jest uczyć dzieci a nie im usługiwać i podlizywać się.
Dlaczego cała klasa ma cierpieć
za nieposłuszeństwo wiecznie gadającej dziewczynki. Zamiast uczyć pani musi
nonstop uciszać i uciszać - porażka.

To lepsze rozwiązania także dla samej młodej - przynajmniej będzie wiedziała
co było na lekcji, skoro rodzicom na
tym nie zależy!.

7. Data: 2008-11-02 15:58:50

Od: " Iwon(K)a" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr <n...@p...pl> napisał(a):

> Cisza na lekcji nie służy pani, tylko uczniom.

tak samo jak relacje miedzyuczniowskie. Nawet bardziej, dziecko odrzucone
gorzej sie uczy, nawet jak ma cisze zapewniona. Poczucie osamotnienia nie
sluzy nauce.

i.

8. Data: 2008-11-02 16:02:10

Od: " Iwon(K)a" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zbyszek <z...@o...eu> napisał(a):

> Chyba sama jesteś "beton" i nie rozumiesz że takie wychowanie "bez stresu"
> prowadzi jedynie
> do dalszych i poważnych wypaczeń.

nie wiem skad wizales wychowanie "bez stresu" wiec nie bede dyskutowac z
jakims wyimaginowanym problemem.

Ukaranie dziecko banicja swiadczy o Pani bezsilnosci, i najmniejszej linni
opru. Odwalic robote, a reszta rozwiaze sie sama.

i.

9. Data: 2008-11-02 16:30:17

Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT Iwon(K)a scripsit:

> Ukaranie dziecko banicja swiadczy o Pani bezsilnosci, i najmniejszej linni
> opru. Odwalic robote, a reszta rozwiaze sie sama.

Sadzanie pojedynczo w ławkach to wg ciebie banicja?

--
Jacek Skowroński http://jacek.alauda.pl/

10. Data: 2008-11-02 16:31:47

Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Ukaranie dziecko banicja swiadczy o Pani bezsilnosci, i najmniejszej linni
> opru. Odwalic robote, a reszta rozwiaze sie sama.

Nieposłuszne dziecko (gadające i niedające się uciszyć ) jest jedynie
efektem braku
umiejętności wychowawczych rodziców a nie pani w szkole. Jeśli dziecko przez
to już
w życiu cierpi to jest to powazne ostrzeżenie dla rodziców. A pani w szkole
ma obowiązek
przede wszystkim uczenia - uczenia wszystkich dzieci w klasie a nie
zajmowaniem się jedną
nieposłuszną dziewczynką i nadrabianie braku czasu poświęconemu dziecku w
domu.

Szkoła jak sama nazwa wskazuje ma uczyć a rodzice wychowywać. Tylko na Kubie
w Korei Płn państwo przejęło rolę wychowywania dzieci ale pewnie ten model
nikomu
tu by się nie spodobał.

Pani jest super bo mimo kłopotów z dzieckiem nauczy go tego co jest w
programie.

6. latki w szkole to jedno
Halloween
Re: robić raban czy dać spokój?