6 palcow u raczki noworodka

51. Data: 2001-09-27 17:35:12

Temat: Re: 6 palcow u raczki noworodka
Od: Oleńka <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 6-ty palec to nie "drobiazg",
> amputacja zdrowego palca to nie korekta.
> Poza tym uwazam ze 6-ty palec nie jest zadna wada.
> Bo niby na czym ma polegac ta wada poza poczuciem estetyki
> zainteresowanego ?

A co Pan w takim razie są dzi o usuwaniu ogonków, które są wadą prawie
równie częstą wadą jak paluszki? A o "zajęczej wardze"? Wszystkie te zabiegi
wykonuje się wkrótce po urodzeniu dziecka. Niemowlę opuszcza szpital i
często nawet rodzina nie wie, że urodziło się z takim defektem.

Te zabiegi są niepotrzebne? Rodzice mają szyć dziecku spodenki z dziurką na
ogonek?

Estetyka też jest ważna - stąd ludzie bez oka noszą protezy tegoż, mimo, że
wcale przez to nie widzą lepiej ("szklane oko"). Widocznie kwestia
estetyczna odgrywa ważną rolę.
Inaczej ludzie po wypadkach nie likwidowaliby blizn, nie przeszczepiali
skóry. Nie istniałaby chirurgia plastyczna.
Olga

52. Data: 2001-09-27 17:49:04

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W nawiazaniu do postu Dariusza - nie gralem nigdy na zadnym instrumencie ale
> sadze, ze dodatkowy palec u pianisty lub skrzypka przeszkadzalby tak samo
> jak ewentualna blizna pooperacyjna. Problem rekawiczek nie jest tu taki
> marginalny, bo dobrze rozwiniety i nawet sprawny dodatkowy palec w znacznym
> stopniu utrudni wykonywanie zawodu chirurga (a wlasciwie w ogole lekarza),
> pielegniarki, ratownika itd. Nikt nie produkuje rekawiczek z 6 palcami, a
> nie da sie operowac z podwinietym na stale palcem. To jednak margines
> problemu.

Skoro to jest margines to nie rozumiem czemu mu poswieciles 100 slow.

Jeden obraz wart jest tysiaca slow, chirurg reki po zbadaniu
> dziecka na pewno poradzi Ci lepiej niz kilkanascie malo kompetentnych
> (lacznie ze mna) osob na grupie.

Dokladnie.
Ale jak sam widzisz nie jestes chirurgiem a jednak radzisz.
I co wiecej.
Koncentrujesz sie na najmniej istotnym problemie, a mianowicie braku
rekawiczek
z 6-palcami.
Zapewniam cie ze mozna u gorala zamowic na zime dowolna ilosc rekawiczek
skorzanych z 6 palcami, a firma produkujaca rekawice lateksowe , bez
problemu wyprodukuje 100 par rekawic 6 palczastych w ramach promowania
sponsorowania osob z 6 palcami.

Czy mozesz podac zrodla tej informacji:

(cytat)
Sytuacja, w
ktorej dodatkowy palec jest w pelni rozwiniety (tj, posiada wlasna
dobrze
rozwinieta kosc srodrecza, wlasne sciegna, ukrwienie i unerwienie a
takze
reprezentacje w korze ruchowej) nalezy jednak do rzadkosci.

(koniec cytatu)

53. Data: 2001-09-27 17:54:03

Od: "Gosia R-B" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko sie zmienilo w demokratycznej Europie.
> Dzieci w okularach sa szanowane przez rowiesnikow.

Wiesz co zadziwiasz mnie skad 6 latek wtedy 5lat ma wiadziec o demokracji.
Uwierz mi dzieci sa okrutne (niby skad pasja zabijanie robali) dopiero my dorosli
mozemy im wpoic dobroc i tolerancje.

dzieci potrafiš dokuczyć , do tego stopnia ze musieli przenieœć dziecko do innej
grupy.

> Ale to jest wina tej Pani wychowawczyni, a nie dziecka.

Wcale nie pisalam ze to wina dziecka, masz racje pani sie nie sprawdzila, ale
jaszvcze raz skad im przyszlo do glowy tak napietnowac ta biedna dziewczynke.

od czego to zależało może od podejœcia wychowawczyni.
> Dokladnie.
> Niechec do dziecka wyrazala najpierw dorosli opiekunowanie
> a dzieci ich nasladuja, gdy im na to pozwolic.

dziecięcymi bardzo się nim opiekujš.

jest chyba inna a zależy to od nas dorosłych.

> Oczywiscie i w pelni sie zgadzam i dlatego uwazam ze szkola powinna byc
> tak budowana, aby byla tolerancyjna dla dzieci z porazeniem mozgowym, z
> garbem, na wozku inwalidzkim i z 6 palcami u reki.
> Bo to stanowi o glebi bogactwa kulturowego i prawdziwym humanitaryzmie.
>
> Amputacja zdrowego palca u raczki malucha jest dla mnie chororem, gdy
> wykonywana jedynie ze wzgledow estetycznych.

Napisze ci tak.
Kazdy znas rodzicow kocha swoje pociechy, chce dla nich jak najlepiej.
Chce zeby mialy latwiej w zyciu, zeby byly szczesliwe.
Ja osobiscie nie znioslabym gdybym wiedzala ze moje dziecko jest szykanowane
obojetnie z jakiego powodu.
Jesli ktores z moich dzieci mialo by taka wade napewno bym zoperowala .
Decyzje tylko i wylacznie moga podjac rodzice dziecka i nikt dodam jeszcze raz nikt
niema prawa ich krytykowac. Moze jedynie napisac swoje zdanie.

Pozdrawiam Gosia , Jagoda i Kacper

54. Data: 2001-09-27 17:54:31

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co Pan w takim razie sš dzi o usuwaniu ogonków, które sš wadš prawie
> równie częstš wadš jak paluszki? A o "zajęczej wardze"? Wszystkie te zabiegi
> wykonuje się wkrótce po urodzeniu dziecka. Niemowlę opuszcza szpital i
> często nawet rodzina nie wie, że urodziło się z takim defektem.

Czy mozesz podac podstawe prawna wykonywania zabiegow u dziecka bez
zgody i informowania rodzicow ?

> Te zabiegi sš niepotrzebne? Rodzice majš szyć dziecku spodenki z dziurkš na
> ogonek?

Mowimy o 6-tym palcu.
Nie zmieniaj tematu dyskusji.

55. Data: 2001-09-27 18:02:45

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia R-B napisał:

> [...]
> Uwierz mi dzieci sa okrutne (niby skad pasja zabijanie robali) dopiero my dorosli

Dzieci sa dobre od urodzenia, to przeciez rodzice im wpajaja walke i
rywalizacje.

> [...]
jaszvcze raz skad im przyszlo do glowy tak napietnowac ta biedna dziewczynke.

Piszesz ze dzieci sa zle, teraz ze to wina tej Pani
dokladnie tak jest. Dzieci sa dobre. To rodzic mowi dziecku ze okularnik
is bad.
P{rzeciez zachowania dzieci to projekcja zachowan rodzicow.

> [...]
> Chce zeby mialy latwiej w zyciu, zeby byly szczesliwe.
> Ja osobiscie nie znioslabym gdybym wiedzala ze moje dziecko jest szykanowane

Bzdura.
Co z tego ze nie znosisz. Dzieci sie codziennie bija i moga bic twoje
dziecko bez powodu, moga szykanowac je w szkole, w pracy.

> Jesli ktores z moich dzieci mialo by taka wade napewno bym zoperowala .
> Decyzje tylko i wylacznie moga podjac rodzice dziecka i nikt dodam jeszcze raz nikt
niema prawa ich krytykowac. Moze jedynie napisac swoje zdanie.

Jak mozesz pisac o wylacznosci praw rodzicow do dziecka, a gdzie dobro
dziecka ?
Jest europejska karta praw dziecka i ona obowiazuje.

A co bedzie gdy zechcesz dziecku zoperowac uszy bo uznasz ze sa za duze,
albo zechcesz wydluzyc rece, bo uznasz ze sa za krotkie.

Ktos takie zapedy musi jednak wyhamowywac, bo moze zechcesz swojej corce
powiekszyc piersi z powodow estetycznych ?

Dobro dziecka jest wazniejsze od poczucia estetyki rodzicow.

56. Data: 2001-09-27 18:05:00

Od: Oleńka <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> Czy mozesz podac podstawe prawna wykonywania zabiegow u dziecka bez
> zgody i informowania rodzicow ?

Nieprecyzyjnie się wyraziłam: rodziny w sensie ciocie, wujki, babcia itp,
nie rodzice - oni podpisuja zgodę na zabieg.

> Mowimy o 6-tym palcu.
> Nie zmieniaj tematu dyskusji.
Dlaczego? Tyle było o etyce i esteyce, że pragnę się dowiedzieć, jakie jest
pańskie zdanie na temat ogonków, równie powszechnych jak szóste paluszki.
To nie prowokacja, tylko chęc poznania Pańskiego zdania( w kontekście etyka-
estetyka).
Olga

57. Data: 2001-09-27 18:14:43

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?B?T2xl8Wth?= napisał:

> [...]
> To nie prowokacja, tylko chęc poznania Pańskiego zdania( w kontekœcie etyka-

Raz jeszcze.
Nie zmieniaj tematu dyskusji tej dyskusji.
Rozpocznij nowy watek. Przedstaw konkretny przypadek, najlepiej
autentyczny.
Wtedy poznasz zdanie zainteresowanych.

Musialbym najpierw poczytac czy znane sa przypadki ze usuniecie "ogonka"
ma wplyw na pozniejszy rozwoj organizm, stan zdrowia.
Musialbym poszukac w Medline.
Znalezc osoby , ktorym nie usunieto "ogonka" i zapytac czy to zmienilo
ich zycie czy nie, czy utrudnilo zycie czy nie.

Moze sa kultury, ktore takich "zabiegow" nie dokonuja i sa szczesliwe.

Dlatego nie moge teraz zmieniac tematu i wypowiadac sie na inny temat.
Jacek

58. Data: 2001-09-27 18:23:27

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirschauer napisał:

> Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci

> I to by było na tyle.
Dokladnie.
Takie kompetencje ma sad opiekunczy.

59. Data: 2001-09-27 18:29:00

Od: "Dirschauer" <D...@-...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Niepotrzebne sa kompetencje aby dyskutowac nt. dobra dziecka, [...]

I to by było na tyle.

T.

60. Data: 2001-09-27 18:31:31

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In <3...@n...vogel.pl>, poranna mg?a wrote:

> U?ytkownik Dariusz
Moze wystosujesz odpowiedni wniosek do Sejmu, jako inicjatywe
> obywatelska... tylko chyba spozniles sie o jedna kadencje....

Daj spokój, on to we 1/4 mie na powa?nie, Expierda nie znasz?
--
Pozdrawiamy:
Justyna

ciaza i okres