9.99 zł Shuiler

1. Data: 2003-07-17 21:14:58

Temat: 9.99 zł Shuiler
Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!

Stałem się (na razie szczęśliwym zobaczymy jak będzie później;) posiadaczem
winorośli odmiany Shuiler (czarne grona).Kupiłem ją w Nomi w Pabianicach.
Była jeszcze jakaś taka o czerwonych gronach (może w przyszłości). Będzie
rosła sobie na wyschniętym pniu drzewa, obok będą malwy. Zapowiada się
fajnie :0)))
Macie jakieś rady/propozycje co do tej roślinki????

Pozdrawiam
Stach

2. Data: 2003-07-18 08:37:40

Temat: Re: 9.99 zł Shuiler
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Stałem się (na razie szczęśliwym zobaczymy jak będzie później;)
posiadaczem
> winorośli odmiany Shuiler (czarne grona).
Chyba nie jest to roslina zbyt przydatna. Jestem zupelny laik ale o ile
jestem w stanie spamietac i zrozumiec grupowego specjaliste od winorosli to
cos sensownego udalo mu sie zrobic jedynie z Izabella :-)
pzdr
Tomek

3. Data: 2003-07-24 19:24:03

Temat: Odp: 9.99 zł Shuiler
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stach Czarnecki <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:000001c34ca8$74a20de0$4aa463d9@czarni...
> Witam!!!
>
> Stałem się (na razie szczęśliwym zobaczymy jak będzie później;)
posiadaczem
> winorośli odmiany Shuiler (czarne grona).

Schuyler. Konkretne dane i zdjęcia możesz znaleźć na www.winogrona.org
Zupełnie przyzwoita odmiana ogólnoużytkowa. Tzn. smaczna do jedzenia i na
wino też przydatna bo ma dość soczyste owoce.
Rośnie silnie, a więc przydatna do pokrywania altan, ścian, pergoli.
Część liści ciepłą jesienią przebarwia się na purpurowo. Na tym Twoim
drzewie może fajnie wyglądać. :-))
Mrozoodporność w zasadzie wystarczająca. Nieco podatna odmiana na mączniaka
rzekomego - w bardzo wilgotnych latach może wymagac oprysku przeciwko
mączniakowi.
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-07-24 19:29:57

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Łukowski <t...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00d701c34d07$597bc7e0$9...@g...incochg.pl

> Chyba nie jest to roslina zbyt przydatna.
Jest świetna :-)

Jestem zupelny laik

Czytaj grupę, czytaj www.winogrona.org , a może czegoś sie nauczysz :-))

ale o ile > jestem w stanie spamietac i zrozumiec grupowego specjaliste od
winorosli to > cos sensownego udalo mu sie zrobic jedynie z Izabella :-)

Tylko dlatego, że tacy różni zżarli smaczne owoce Schuylera. Inne też. I
tylko kiepskawa Isabella została do zamknięcia w szkle :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-07-25 06:51:58

Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz udaje, że nie pamięta :-)))
Hehe, "do zamknięcia w szkle"... hehe

Pozdrawiam,
Anka

6. Data: 2003-08-19 20:46:22

Temat: Kiedyś było >9.99 zł Shuiler< A teraz będzie 9.99zł Schuyler:)))))
Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dzięki za odpowiedzi do poprzedniego postu. Trochę mnie uspokoiły:))) A
teraz nie wiem nie trzeba jej podciąć. Jak na razie rośnie jak szalona i nie
wiem czy zdrewnieje na zimę?
Radźcie proszę, bo nie wiem, co mam robić.

pozdrawiam
Stach

7. Data: 2003-08-19 23:19:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stach Czarnecki <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:008001c36d9c$d8c1a140$c5ee3250@big...
> Witam!
> Dzięki za odpowiedzi do poprzedniego postu. Trochę mnie uspokoiły:))) A >
teraz nie wiem nie trzeba jej podciąć.
Możesz poskracać latorosle np. po 20-30 cm. Będą lepiej drewniały.

Jak na razie rośnie jak szalona i nie > wiem czy zdrewnieje na zimę?
Spokojnie. Zdrewnieje. Ma na to jeszcze czas. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2003-08-22 12:01:50

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> Możesz poskracać latorosle np. po 20-30 cm. Będą lepiej drewniały.
>Spokojnie. Zdrewnieje. Ma na to jeszcze czas. :-)

Hmm....
To mam dziabnąć je te 20-30cm czy nie???

Pozdrawiam
Stach

9. Data: 2003-08-22 12:42:30

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Aug 2003, Stach Czarnecki wrote:

> Hmm....
> To mam dziabnąć je te 20-30cm czy nie???
>
> Pozdrawiam
> Stach

Ja bede dziabal wszystkie w ten lykent.
Powiadam Ci, ze czas to juz najwyzszy.

> [...]