Jakie warzywa zimą?

1. Data: 2005-01-16 21:39:43

Temat: Jakie warzywa zimą?
Od: "Nika" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Jak zgodnie z zaleceniami dietetyków "jeść warzywa i owoce 5 x dziennie"
zimą, kiedy warzywa szklarniowe są drogie i naszpikowane chemikaliami, a
kapusty kiszonej nie lubię? Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to wariacje
marchewka + seler + jabłko? Wspomóżcie jakimiś fajnymi pomysłami na sałatki
lub surówki (ale takie naprawdę zdrowe, nie z makaronu i majonezu).

Nika

1. Data: 2005-01-17 20:08:40

Temat: Re: Jakie warzywa zimą?
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nika wrote:
> [...]
> marchewka + seler + jabłko? Wspomóżcie jakimiś fajnymi pomysłami na sałatki
> lub surówki (ale takie naprawdę zdrowe, nie z makaronu i majonezu).

Por z marchewką i ze śmietaną. Ogórki kiszone z cebulą i oliwą. Co do
sałatek, to najzdrowsza, jaką znam, to z fetą, ale w mojej wersji tej
sałatki występuja naszpikowane chemikaliami świństwa, więc nie podaję...
A tak w ogole, to teraz nic nie jest zdrowe i nieskażone, a makaron
ponoć zdrowy jest. Przyzwoity majonez z oliwy również. A w ogóle, to na
coś trzeba umrzeć, więc się nie martw ;)

--
tapta GG:4082847

1. Data: 2005-01-17 20:32:03

Od: "Nika" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobra, może i o te chemikalia tak się bardzo nie martwię (czego oczy nie
widzą, tego sercu nie żal), ale nie lubię kupować pomidorów zimą, bo płacę
spore pieniądze za cosik różowawego bez smaku i zapachu. Propozycja porowa
intrygująca, proszę o jeszcze...

Nika

1. Data: 2005-01-17 20:33:02

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Nika wrote:

> [...]
> marchewka + seler + jabłko? Wspomóżcie jakimiś fajnymi pomysłami na sałatki
> lub surówki (ale takie naprawdę zdrowe, nie z makaronu i majonezu).

Salatka owocowa
1 jablko
1 gruszka
1 pomarancz
1 banan
sok z 1/2 cytryny
1 lyzka brazowego cukru (trzcinowego)

Owoce pokroic w drobna kostke, skropic sokiem, posypac cukrem i
wymieszac. Po pol godzinie znow wymieszac i podac.

Salatka z kapusty
1 mala glowka kapusty
1 marchew
1 cebula
2 lyzki oliwy
1 lyzka octu
1 lyzeczka cukru
pol lyzeczki soli i pieprzu
szczypta kminku

Kapuste poszatkowac, glab zjesc. Posypac sola i wymietosic rekoma.
Odstawic na pol godziny, potem wycisnac i odlac sok, jaki moze sie
wytworzyc. Marchew i cebule zetrzec na grubej tarce. Wszystkie skladniki
wymieszac, odstawic do przegryzienia.

Salatka z marchwii i pomaranczy
2 duze marchwie
1 pomarancz
1 lyzeczka cukru

Marchew zetrzec na tarce, pomarancz obrac i pokroic na drobne kawalki.
Wymieszac, doprawic cukrem do smaku.

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-01-17 22:47:52

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2005 12:33:02 -0800, Waćpanna lub Waćpan *Magdalena
Bassett*, w wiadomości news:<news:10uo883n8oke5a3@corp.supernews.com>
zawarł, co następuje:

> 1 pomarancz

pomarańcza. ta pomarańcza
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-01-18 03:08:42

Temat: Re: Jakie warzywa zim??
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana wrote:
> Dnia Mon, 17 Jan 2005 12:33:02 -0800, Waćpanna lub Waćpan *Magdalena
> Bassett*, w wiadomości news:<news:10uo883n8oke5a3@corp.supernews.com>
> zawarł, co następuje:

> pomarańcza. ta pomarańcza

Oj sorry. Dzieki za poprawke, czasem mi sie pokreci.

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-01-18 05:42:23

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2005 19:08:42 -0800, Waćpanna lub Waćpan *Magdalena
Bassett*, w wiadomości news:<news:10uovdr3p6394a7@corp.supernews.com>
zawarł, co następuje:

> Oj sorry. Dzieki za poprawke, czasem mi sie pokreci.

Uf, bałam się, że będziesz się gniewać ;>

1. Data: 2005-01-18 08:54:33

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nika" <m...@a...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sałatki
> lub surówki (ale takie naprawdę zdrowe, nie z makaronu i majonezu).

1. por z jablkiem, sietana i odrobina majonezu. doprawic sola i pieprzem
2. utrzec marchew, pietruszke, selera (w proporcji marchew = pietruszka +
seler) na drobnej tarce (ale nie na miazge!!!!), biala czesc pora
zszatkowac, zalac sosem ze smietany, majonezu, musztardy i lyzki oliwy
3. marchew + por, posolic, skropic oliwa
4. kapusta pekinska , papryka, ogorki kiszone lub konserwowe - sos winegret
5. kapusta pekinska, por, ogorek konserwowy, kukurydza , majonez, smietana,
sol (dwa pierwsze skladniki podstawowe)
6. biala kapusta drobno zszatkowana z sosem winegret i jakas ziowa przyprawa
do salatek. w sosie wiecej oliwy niz octu
7. biala kapusta, marchew i cebula, ze smietana i majonezem, sol, pieprz
8. drobno utarta marchew z lyzeczka chrzanu, smietana, sol, pare kropli soku
z cytryny
9. seler z jablkiem i smietana, garstka posiekanych orzechow wloskich
10. cykoria z winegretem
11. salatka z czerwonej kapusty zblanszowanej z jablkiem i cebula, kropla
octu, oleju , sol pieprz
12. gotowane buraki utarte na tarce o grubych oczkach, cebula, olej, sol,
pieprz

niech cie ta smietana i majonez w surowkach nie zniechecaja. potrzeba ich
nieduzo, warzywa puszczaja sok i rozcienczaja :) sos
a na cieplo:
1. duszona kapusta zasmazana
2. buraczki zasmazane
3. szpinak z czosnkiem i biala zasmazka
4. z mrozonek na parze lub gotowane w malej ilosci wody: brokuly, kalafiory,
fasolki szparagowe zielona i zolta, brukselka, rozne bukiety warzyw - potem
mozna okrasic maslem lub nie :)
5. marchewka duszona, z groszkiem lub bez

to tak na szybko w przerwie w pracy :))
pzdr
marta
http://lilypie.com/baby2/030327/3/4/1/+10

1. Data: 2005-01-18 09:08:15

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sałatki
> lub surówki (ale takie naprawdę zdrowe, nie z makaronu i majonezu).

Ja jeszcze dorzucę coś, co nie jest sałatką, ani surówką, a jest łatwe i
szybkie do przyrządzenia i zdrowe. Mrożonkę kilkuskładnikową wrzucasz na
patelnię z odrobiną oliwy lub masła, przesmażasz, dolewasz trochę wody,
wsypujesz garść kuskusu i dusząc to pod przykryciem czekasz parę minut aż
napęcznieje. Ja to tylko solę i dodaję odrobinę pieprzu - pycha. Oczywiście
jeśli masz dostęp do świeżych warzyw, to tym lepiej. Kombinacje warzyw są
nieomal dowolne, wg gustu.
Ania

1. Data: 2005-01-18 12:24:49

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sałatki
> lub surówki (ale takie naprawdę zdrowe, nie z makaronu i majonezu).

a rzodkwie - są dostępne 2 rodzaje : czarna i biała.
A kapusty - cukrowa, włoska, pekińska, czerwona.
Por, cykoria, mrożonki, ogórki kiszone, wciąż są gruszki, brukselka, cebula,
czosnek, buraki, papryka, suszone owoce...

Zapraszam tutaj : http://puszkkka.spinacz.pl/szukaj.php3
i do lektury "Kuchni polskiej" - tam jest taka masa _swojskich_ propozycji,
że aż się w głowie kręci

Sowa

grzaniec galicyjski
ryba wedzona