A moze teraz pomysl na kolorowego drinka?

1. Data: 2001-12-25 12:25:41

Temat: A moze teraz pomysl na kolorowego drinka?
Od: "MonisiaNSX-R" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Wlasnie chcialam sie dowiedziec jak sie robi kolorowe drinki i jakby ktos
mial jakis pomysl to niech mi podpowie bo Sylwester tuz, tuz... :)
Pozdrawiam MonisiaNSX-R

1. Data: 2001-12-25 15:03:15

Temat: Re: A moze teraz pomysl na kolorowego drinka?
Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie!
> Wlasnie chcialam sie dowiedziec jak sie robi kolorowe drinki i jakby ktos
> mial jakis pomysl to niech mi podpowie bo Sylwester tuz, tuz... :)
> Pozdrawiam MonisiaNSX-R
------------------------
Chodzi Ci o takie pasiaste? Jezeli tak to:

B-52
2 cl Kahlua
2 cl Baileys
2 cl Cointreau
Wlewac bardzo ostroznie, najlepiej przez lyzeczke w podanej kolejnosci do
kieliszka od wodki.

Back Crash
2 cl Kahlua
2 cl likier mietowy
2 cl whiskey
Jak wyzej.

Hot Shots
3 cl likieru Galliano, Kahlua, Licor 43 albo Eclair
3 cl goracej kawy
ubita smietana
Wlac likier, potem kawe a na koncu ubita smietane

Rattlesnake
2 cl bialy likier kakaowy
2 cl Baileys
2 cl Cointreau
Wlewac w podanej kolejnosci przez lyzeczke w kieliszek do wodki.

Vicks Bl&aring;
2 cl likier mietowy
2 cl Bl&aring; curacau
2 cl Absolut citron (wodka cytrynowa)
Jak wyzej

Tequila Sunrise
lod
4 cl Tequila
sok pomaranczowy
grenadin ( ostroznie )
plasterek pomaranczy

baska

1. Data: 2001-12-25 18:46:52

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MonisiaNSX-R <m...@i...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a09r4d$j1g$...@n...tpi.pl...
> Witajcie!
> Wlasnie chcialam sie dowiedziec jak sie robi kolorowe drinki i jakby ktos
> mial jakis pomysl to niech mi podpowie bo Sylwester tuz, tuz... :)
> Pozdrawiam MonisiaNSX-R

Jest takie cos, nazwe pamietam mniej-wiecej, chyba Curacao, ma upiornie
niebieski "niejadalny" kolorek. Po zmieszaniu z sokiem pomaranczowym jest
jaskrawozieloniutkie i smakuje taz niezle.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-12-25 18:50:21

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niebieski "niejadalny" kolorek. Po zmieszaniu z sokiem pomaranczowym jest
> jaskrawozieloniutkie i smakuje taz niezle.

Brrrrrrrr!

No ale cóż, de gustibus non disputandum est
P.S. Przypomnialy mi sie reakcje estryfikacji z chemii

Nie gniewajcie sie drogie Panie!
Serdecznie pozdrawiam!
Wok

1. Data: 2001-12-25 21:51:19

Od: "MonisiaNSX-R" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje slicznie za pomoc napewno z czegos skorzystam :)
Pozdrawiam MonisiaNSX-R

1. Data: 2001-12-27 11:29:04

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a0ahg3$mpf$...@n...tpi.pl...

> Jest takie cos, nazwe pamietam mniej-wiecej, chyba Curacao, ma upiornie
> niebieski "niejadalny" kolorek. Po zmieszaniu z sokiem pomaranczowym jest
> jaskrawozieloniutkie i smakuje taz niezle.

Moim skromnym zdaniem po zmieszaniu z sokiem pomarańczowym jest błeee, ale
to kwestia gustu.
Jest też przepis na wódkę + curacao blue + sok pomarańczowy, juz troche
lepsze.
Widziałam tez piwo + curacao, ale bym się nie odważyła.

Wkn

1. Data: 2001-12-27 11:31:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wlasnie chcialam sie dowiedziec jak sie robi kolorowe drinki i jakby ktos
> mial jakis pomysl to niech mi podpowie bo Sylwester tuz, tuz... :)

Jak chcesz c curacao i zjadliwie to może:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=89
2 duże kulki lodów waniliowych
30 ml curacao blue
20 ml ginu
60 ml soku pomarańczowego
10 ml soku z limetek
plasterek pomarańczy Wszystkie składniki dokładnie wymieszać w wysokiej
szklance typu highball i udekorować drinka plasterkiem nieobranej
pomarańczy.
Podawać z mieszadełkiem.
W sytuacji krytycznej można zastapić limetki sokiem z cytryny, wtedy
wciskamy go tyle, żeby drink nam smakował. Szklaneczkę można także
udekorować cieniutkim paseczkiem skórki cytrynowej spiralnie zwisającej z
brzegu szklanki.

albo:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=90
50 g ananasa z puszki
20 ml curacao blue
75 g jogurtu naturalnego 1,5% tłuszczu
łyżeczka cukru
1/4 grejpfruita Plastry ananasa zmiksować albo dokładnie rozgnieść,
przełożyć do wysokiego kieliszka, delikatnie zalać curacao blue, aby nie
zmieszało się z ananasem.
Jogurt rozmieszać z cukrem i sokiem z grejpfruita i powoli wlać na curacao.

Jeśli będziecie bardzo uważni i nie wlejecie szybko kolejnych warstw na
środek poprzednich, uzyskacie bardzo efektownego drinka
żółto-niebiesko-białego.

W każdym razie bardzo efektowne :-))

Wkn

1. Data: 2001-12-27 20:48:58

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wlasnie chcialam sie dowiedziec jak sie robi kolorowe drinki i jakby ktos
> mial jakis pomysl to niech mi podpowie bo Sylwester tuz, tuz... :)

Właśnie wypróbowałam takie coś:
sok wyciśnięty z połówki czerwonego grejfruta
4 łyżki curacao blue (tak dla koloru dodać i wedle smaku)
około 100-150 ml wytrawnego schłodzonego szampana (nie wiem czy wyjdzie z
takim za 5 zł, ja miałam za około 30 zł)

Dobre :-)

Wkn

1. Data: 2001-12-28 19:04:36

Od: "marek walczuk" <m...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Do cienkiej wysokiej szklaneczki wrzucasz jedna kostke lodu, wlewasz 25 ml
blue curacaoBolsa, wkladasz slomke, wrzucasz do pelna kostek lodui bardzo
ostroznie wlewasz sok pomaranczowytyle , aby do gornej krawedzi zostalo 3
cm. Nastepnie wlewamy na wystajaca kostke lodu wodki cieplej i 50% do pelna.
jest w paski a powymieszaniu jest kolorowe jak szampon do samochodu, ale
dobre.

1. Data: 2001-12-29 22:18:23

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a0g146$9ub$...@n...tpi.pl...

> [...]
> lepsze.
> Widziałam tez piwo + curacao, ale bym się nie odważyła.

To wszystko z pospiechu, pewnie, ze z samym sokiem jest blee. Skupilam sie
tylko na skladnikach decydujacych o kolorze, a co do reszty...coz nie jestem
ekspertem bo w zasadzie pijam nie drinki a pure whisky albo koniak. Chyba
powinnam upiec to najlepsze ciasto?;o)

Agata

Czekolada
"Stoper" do gotowania jaj - gdzie to mozna kupic (Wroclaw)?
wesolych
Juz po
Moj pierwszy keks czyli czemu to takie gęste?