AGD/RTV - zabezpieczenie od wyładowań

1. Data: 2004-06-21 06:57:36

Temat: AGD/RTV - zabezpieczenie od wyładowań
Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem.

Po ostatnich burzach u znajomych w wielu miejscach ucierpało sporo
sprzętu - popadały komputery w domach, ubite modemy, sprzęt grający, TV,
a nawet mikrofalówki (!!!). Ciekawe, że "filtry" w listwach sprzętu nie
ochroniły. Czy ( i jak ) zatem jest sens zabezpieczyć całą instalację
elektryczną w mieszkaniu przed przepięciami, oraz czy jest sens i jak
zabezpieczyć instalację TV kablowej. Biorąc pod uwagę wysokość w/w
strat, chyba lepiej nie żałować na to kasy :)

--
Piotr Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-06-21 09:55:28

Temat: Re: AGD/RTV - zabezpieczenie od wyładowań
Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzętu - popadały komputery w domach, ubite modemy, sprzęt grający, TV,
> a nawet mikrofalówki (!!!). Ciekawe, że "filtry" w listwach sprzętu nie
No jak na wsi mieszkalem to odlaczalem od gniazdek wszystko co sie dlao
i wyjmowalem kabelantenowy z TV
BTW wyobrazasz sobie ze ten maly bezpieczniczek w listwie zatrzyma taki
ladunek?

> [...]
> zabezpieczyć instalację TV kablowej. Biorąc pod uwagę wysokość w/w
> strat, chyba lepiej nie żałować na to kasy :)
A jak mozna zabezpieczyc przed przepieciami? Bo ja chyba nie mam o tym
pojecia.

AJA

1. Data: 2004-06-21 12:07:55

Od: "Jurko" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabezpieczyć instalację TV kablowej. Biorąc pod uwagę wysokość w/w
> strat, chyba lepiej nie żałować na to kasy :)

Zabezpieczenie instalacji TV nie jest drogie i proste w zastosowaniu
http://www.dipol.com.pl/sklep/r48605.htm

co innego zabezpieczenie instalacji elektrycznej ( cena najmniejszego modułu
to120-140 zł)
http://www.legrand.pl:/scripts/inter/publigen/conten
t/templates/showcontext.asp?TREE=po-inter&FOLDER=pro
dukty

Jurko

1. Data: 2004-06-21 12:17:40

Od: "Jurko" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
to120-140 zł)
> http://www.legrand.pl:/scripts/inter/publigen/conten
t/templates/showcontext.asp?TREE=po-inter&FOLDER=pro

nowy link
Ochronniki przeciwprzepięciowe
http://www.elda.com.pl/produkty/szczegoly/dome/

Jurko

1. Data: 2004-06-21 13:16:06

Od: AS <a...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aja napisał:

> No jak na wsi mieszkalem to odlaczalem od gniazdek wszystko co sie dlao
> i wyjmowalem kabelantenowy z TV
> BTW wyobrazasz sobie ze ten maly bezpieczniczek w listwie zatrzyma taki
> ladunek?

Dlatego zabezpieczenie powinno byc kilkustopniowe od przylacza poczynajac.
W starych budynkach pewnie nie ma zadnego zabezpieczenia
przeciwprzepieciowego.
Pozdr.
Andrzej

1. Data: 2004-06-21 16:30:05

Od: "Leszek Olech" <L...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cb6j85$dls$1@nemesis.news.tpi.pl,
Jurko typed:
> Czy ( i jak ) zatem jest sens zabezpieczyć całą instalację
>
> Zabezpieczenie instalacji TV nie jest drogie i proste w zastosowaniu
> http://www.dipol.com.pl/sklep/r48605.htm

Z tym trzeba uważać i najlepiej porozmawiać z technikiem Twojej
kablowki.
Ja ze swoim rozmawiałem i odradził mi. Moj problem polegał na buczeniu
sprzętu audio jesli TV byl z nim sprzeżony.
Pomiedzy obona zlaczami potrafią powstac wysokie ładunki i bez dobrego
montażu i uziemienia takie urzadzenie potrafi narobić wiekszych szkod

Leszek Olech
------------

1. Data: 2004-06-22 06:15:10

Od: "Jurko" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pomiedzy obona zlaczami potrafią powstac wysokie ładunki i bez dobrego
> montażu i uziemienia takie urzadzenie potrafi narobić wiekszych szkod

Te buczenie oznacza tylko jedno, instalacja TV kablowej była nieprawidłowo wykonana
brak jej było prawidłowego uziemienia. Izolator galwaniczny separuje zarówno żyłę
główna jak i ekran przewodu wiec przy poprawnym montażu żadnych szkód nie wyczynia.
Jurko

1. Data: 2004-06-22 16:57:57

Od: "Leszek Olech" <L...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cb8iq9$d1d$1@atlantis.news.tpi.pl,
> [...]
> Izolator galwaniczny separuje zarówno żyłę główna jak i ekran
> przewodu wiec przy poprawnym montażu żadnych szkód nie wyczynia.

Nie bedę się zapierał i autorytatywnie wypowiadał lecz buczenie u mnie
raz jest a raz nie ma (cześciej nie ma).
Trafia do mnie tłumaczenie, że odpowiedzialny jest jakiś sąsiad, który
po staremu mostkuje Neutral do uziemienia - mając 3 dedytowane przewody,
lub ma uszkodzone urzadzenie (z przebiciem) lub w inny sposob laczy mase
z uziemieniem czy ma nieprawidlowo zdobione podlaczenia.
Instalacja kablowki ma 3 lata i umożliwia podlaczenie modemów do
internetu wiec podejrzewam, że jakościowo jest dobrze wykonana.
Jesli instalacja elektryczna powoduje nieprawidlowe napięcia podawane z
TV na jedną stronę izolatora, a z drugiej są napięcia kablówki to
podobno pomiędzy nimi (na izolatorze) moga sie gromadzic za duże
ładunki, co może doprowadzić do gwałtownego rozładowania i uszkodzenia
TV i urzadzeń po drodze (VCR, SAT, itp).
Przekazuję co mi powiedziano.

Leszek Olech

Malowanie i antresola drewniana
(Wrocław - mieszkanie do wynajęcia)
zadaszenie grilla a prawo budowlane
Prowizje agencji od pośrednictwa w zakupie mieszkania
sprzet agd