Aborcja

91. Data: 2003-09-16 17:38:51

Temat: Re: Aborcja
Od: Jakub Slocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Wyczytalem w <bk6d3b$ca2$1@nemesis.news.tpi.pl>, ze r...@p...fm
twierdzi...
|Powiem więcej, gdyby ludzie postępowali w zgodzie z zasadami Kościoła,
|problem "niechcianych dzieci" w ogóle by nie istniał!

Ja powiem inaczej - gdyby ludzie postepowali w zgodzie z rozsadkiem,
problem niechcianych dzieci by nie istnial.

I to nie ma nic wspolnego z takim czy innym Kosciolem.

--
K.
Support bacteria -- it's the only culture some people have!

92. Data: 2003-09-16 18:52:24

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
> wiadomości news:bk706h$5tl$1@atlantis.news.tpi.pl...

> pamiętam,
> Kościołem

> Trudno czynić z tego zarzut Kościołowi.

Z tego trudno. Ale z wywierania wpływów na rządy AWS oraz na wcześniejsze
(te, w których był ZChN) - można. A nawet należy ;->

boniedydy

93. Data: 2003-09-16 18:58:12

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margola & zielarz"
<malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
> wiadomości news:bk6j9h$ple$1@atlantis.news.tpi.pl...
> są

> <ironia do kwadratu>
> Wiesz, boniedydy, efekty Twojej edukacji są mizerne, bo nic o nich nie
wiem.
> A skoro są mizerne, to na pewno była zbędna.
> </ironia do kwadratu>
>
> Teraz pomachaj mi przed nosem dyplomami, a ja Ci pomacham statystyką.
> Wiemy to, co chcemy wiedzieć.
> I nie oceniaj, by nie stanąć do oceny :)

??? Co chciałaś przez to powiedzieć?? kompletnie nie rozumiem, do czego
pijesz. Staram się udowodnić Ewie poprzez odwrócenie jej rozumowania, że jej
pisanie o organizacjach feministycznych i ich efektach działania jest bez
sensu, bo po rostu tych organizacji nie zna. W równym stopniu mogłabym
kwestionować samo istnienie Caritas i działalności charytatywnej Kościoła,
bo nie mam z nimi bezpośredniej styczności. Jednak nie kwestionuję, bo nie
wątpię, ze coś robią. Cieszyłabym się również, gdyby Ewa wydawała oceny
działalności org. feministycznych na podstawie znajomości ich działalnosci,
a nie na podstawie tego, że sie z nimi nie zetknęła. Jeżeli nie było to dla
Ciebie czytelne, ubolewam. Jeżeli było, wyjaśnij mi proszę swoja myśl :)

boniedydy

94. Data: 2003-09-16 20:00:21

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
wiadomości news:bk7mq1$1vs$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
działalnosci,
> a nie na podstawie tego, że sie z nimi nie zetknęła. Jeżeli nie było to

Nie było. Należy mi to jednak wybaczyć, bo w miejscu mózgu mam dziurę.
Czarną i głęboką.

Margola

95. Data: 2003-09-16 21:59:14

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia"
> Bardzo jestem ciekawa, skad to wiesz, skoro napisalas kiedys, ze w Twoim
> otoczeniu nie bylo zadnej takiej dziewczyny...
Skąd wiem o atmosferze wokół seksu i antykoncepcji?

> Niemieckie dzieciaki tez sa pod przemoznym wplywem KK ? A jak
> wyjasnisz liczbe niechcianych ciaz i aborcji wsrod brytyjskich nastolatek ?
Na to pytanie już odpowiedziałam.
Asia

96. Data: 2003-09-16 22:05:44

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <
> Przecież Ty nie piszesz o swoim otoczeniu, ale całym społeczeństwie, a
> ściślej otoczeniu owych zachodzących w ciążę nastolatek, o których (tak
> nastolatkach, jak i otoczeniu) nie wiesz nic. A poziom religijności danego
> społeczeństwa da się dość łatwo ocenić.
Przede wszystkim - po raz kolejny zaznaczam, że to o czym piszę nie ma
nic wspólnego z religijnością a jedynie atmosferą, jaką wytworzyła przez setki
lat jedna z religii. Następne - nie wiesz co ja wiem a czego nie wiem. I
ostatnie -
nie trzeba mieć rodziny w nędzy, żeby mieć świadomość, że wielu ludzi żyje
w biedzie, nie trzeba mieć wśród przyjaciół rasistów, by wiedzieć że istnieje,
to samo jest z negatywnym podejściem do seksu i antykoncepcji.

> Atmosfera "brudu i niewiedzy" na temat seksu nie ma nic wspólnego z
> nauczaniem Kościoła.
Rotfl. Poza tym, co dobrze już opisały Agi i Margola istnieją też zwykłe
książki, polecam ;)
Asia

97. Data: 2003-09-17 06:58:03

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dla
>
> Nie było. Należy mi to jednak wybaczyć, bo w miejscu mózgu mam dziurę.
> Czarną i głęboką.

:)))))
boniedydy

98. Data: 2003-09-17 07:36:36

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

AsiaS napisala:

> [...]
>istnieje,
>to samo jest z negatywnym podejściem do seksu i antykoncepcji.

To dlaczego wg. Ciebie trzeba mieszkac w jakims kraju, zeby miec swiadomosc
problemow danego spoleczenstwa ? Dla mnie to jedno i to samo.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

99. Data: 2003-09-17 07:42:32

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia"
> To dlaczego wg. Ciebie trzeba mieszkac w jakims kraju
Nie tyle mieszkać, co być wychowywanym.
Asia

100. Data: 2003-09-17 07:47:11

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ewo juz rozwijalam w pierwszym i drugim poscie.

Ale to nie Kościół odpowiada za system edukacji! Kościół ma pełne prawo
przekazywać swój punkt widzenia. A za edukację, podręczniki i program
nauczania odpowiada państwo. I do niego należałoby kierować te pretensje.
Zwłaszcza że w poprzednim systemie też nie miało w tej sprawie wiele do
zaproponowania.

> Ale ok, spróbuje inaczej- rozumiem, ze Kosciol szerzy jedyna sluszna
> droge ( w sprawach seksu- bo przypominam, ze o tym mówimy )
> Szkoda tylko, ze przez ostatnie lata dazy do tego aby nie bylo
> mozliwosci poznac innych- równiez w systemie edukacji. Jedyna sluszna
> droga- naturalne planowanie rodziny i seks malzenski. Seks
> przedmalzenski - zle, antykoncepcja- zle, aborcja- zle. Skoro zle to po
> co rzetelnie i w pelny, obiektywny sposób uczyc o tym prawda?

Co to znaczy "w obiektywny sposób"? Sprawy seksualności tak czy inaczej są
związane z systemem wartości.
ER

Re: Siedzę sobie smutny w Toruniu smutnym nocą smutną...
dofffcip malzenski
kłopot z prababcią [długie]