Aborcja

141. Data: 2003-09-17 11:11:08

Temat: Re: Aborcja
Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:57b4.000002d9.3f682bbb@newsgate.onet.pl...
> Jasne- i jako w ogóle nie tendencyjny nosi nazwe "wychowanie do zycia w
> rodzinie" a nie np. seksuologia.

A wiesz, Agi, uważam, że nazywa się słusznie, tylko niesłusznie jest
prowadzony.
Generalnie uważam, że próby zwiazków podejmowane w późnym wieku nastoletnim,
takoż i próby współżycia seksualnego, kształtują nasz pogląd na związek
(docelowo najczęściej rodzinę, usankcjonowaną czy nie) Przyzwyczajenia,
świadomość naszych zachowań i reakcji, które nbywamy wskutek tych
doświadczeń najczęściej mocno waża na naszym przyszłym życiu rodzinnym.
Daltego też uważam, że nzwa przedmiotu jest słuszna. Gorzej z programem, bo
tak prowadzony, jest w stanie odtrącić od myślenia o rodzinie wiele osób. W
szkolnej młodości jesteśmy jak sprężyna: im bardziej nas nciskać, tym
mocniej odskoczymy.
Czy mnie się uda mądrze wychować mojego syna w tych warunkach? - uwaga bez
związku, ale drążąca mnie mocno od długiego czasu.

Margola Refleksyjna

142. Data: 2003-09-17 11:37:56

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

margola & zielarz wrote:

> [...]
> doświadczeń najczęściej mocno waża na naszym przyszłym życiu rodzinnym.
> Daltego też uważam, że nzwa przedmiotu jest słuszna.

Po przemysleniu- jestem sklonna przyznac Ci racje. Zwlaszcza, ze to nie
nazwa jest IMHO bulwersujaca.
pzdr
agi

143. Data: 2003-09-17 11:39:32

Od: "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mnie się uda mądrze wychować mojego syna w tych warunkach? - uwaga bez
> związku, ale drążąca mnie mocno od długiego czasu.

Uda się !
Piszę to z perspektywy mamy 11,5 i 16,5 latka.
Oczywiscie moi synowie nie są jeszcze "wychowani do końca", dopiero wchodzą
w życie.
Ale widzę po nich ze 80-90 % ich zachowań i przede wszystkim wartości - to
to co wynieśli z domu.

I to zarówno w tym dobrym, jak i w złym sensie (np. wszyscy w domu jesteśmy
okropnymi spóźnialskimi i bałaganiarzami i niestety dzieci to po nas
przejmują).

Dziecko, które ma w domu poparcie, któremu od małego wpojono pewne zasady i
rodzice sami tych zasad przestrzegają (np. jestem uczciwy/uczciwa, nie
kradnę i nie kłamię) będzie silne i w razie jakiegoś nacisku potrafi się
przeciwstawić kolegom. Nawet potrafiło będzie narzucić innym swoje
niepopularne poglądy.

Inna sprawa że moi synowie mają też szczęście do wyjątkowo dobrych
nauczycieli i wychowawców w szkole.
A szkoły nie były specjalnie wybierane, dopiero liceum (chociaż to też
akurat to najbliższe naszego domu w sensie terytorialnym).

Pozdrowienia.

Basia

144. Data: 2003-09-17 11:54:32

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kradnę i nie kłamię) będzie silne i w razie jakiegoś nacisku potrafi się
> przeciwstawić kolegom. Nawet potrafiło będzie narzucić innym swoje

Mój problem, to jak wychować dziecko jednocześnie pracując. Zreszta
umieściłam to w osobnym poście. To temat, który spędza mi sen z powiek od
kilku tygodni, bo zmieniam pracę.

Margola

145. Data: 2003-09-17 12:27:30

Od: "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój problem, to jak wychować dziecko jednocześnie pracując. Zreszta
> umieściłam to w osobnym poście. To temat, który spędza mi sen z powiek od
> kilku tygodni, bo zmieniam pracę.

Odpisuję b. obszernie :-)

Pozdrowienia.

Basia

146. Data: 2003-09-17 12:31:40

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czytanie i pisanie nie jest IMO dobrą analogią, ponieważ są to jak by nie
> było pewne umiejętności techniczne. Ja po prostu nie wierzę w skuteczność
> "edukatorów od rodziny". Co z tego, że dziecko przez jedną godzinę w
> tygodniu będzie odpytywane z tego, jak powinien wyglądać związek, jeśli w
> domu od lat nasiąka fatalnymi wzorcami. I żadne lekcje tego nie zmienią.

Nie zmienią na pewno, jeśli z zasady będzie to przedmiot do odpytywania i
wykluczający samodzielne myslenie, dyskusję na tematy trudne i drażliwe,
naukę sposobów rozwiązywania konfliktów, naukę praktycznych umiejętności
psychologicznych i te de.
Ja ten przedmiot widzę zupełnie inaczej, i powiedzmy sobie szczerze, nauka o
seksie jest tylko istotną częścią umiejętności i wiedzy, które ten przedmiot
w sobie zawiera.

Margola

147. Data: 2003-09-17 12:31:46

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margola & zielarz"
<malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości

> [...]

domu od lat nasiąka fatalnymi wzorcami. I żadne lekcje tego nie zmienią.
ER

148. Data: 2003-09-17 13:02:44

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja ten przedmiot widzę zupełnie inaczej, i powiedzmy sobie szczerze, nauka
> seksie jest tylko istotną częścią umiejętności i wiedzy, które ten

Jeśli będzie to po prostu jeden ze szkolnych przedmiotów, nie wróżę mu
powodzenia w zmienianiu świadomości dzieci. Większą nadzieję dla nich
upatruję po prostu w mądrych nauczycielach - niekoniecznie prowadzących
"przygotowanie do życia w rodzinie".
ER

149. Data: 2003-09-17 14:44:05

Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel wrote:

> Użytkownik "margola & zielarz"
> <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości

> kolejnych

> seksualnego

> od

Taaak. Odebrac rodzicom dzieci bo rodzice tepi, a zamknac bachora
wzlobku, przedszkolu etc dgdzie sie zajma nimi swiatli specjalisci :->>>>

Tylko skad sie wziela ta degeneracja mlodziezy, spoleczenstwa etc?
Wlasnie z takiego podejscia.

> [...]
> domu od lat nasiąka fatalnymi wzorcami. I żadne lekcje tego nie zmienią.
Sluszna uwaga, newet jesli edukatorzy nie szerza antywiedzy.

150. Data: 2003-09-17 16:31:40

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bk9rqc$lui$1@news.onet.pl...

> [...]
> wzlobku, przedszkolu etc dgdzie sie zajma nimi swiatli specjalisci :->>>>
>
> Tylko skad sie wziela ta degeneracja mlodziezy, spoleczenstwa etc?

Na serio uwazasz, że przed żłobkami i przedszkolami społczeństwo i młodzież
były idealne?

boniedydy

Re: Siedzę sobie smutny w Toruniu smutnym nocą smutną...
dofffcip malzenski
kłopot z prababcią [długie]