Aborcja

71. Data: 2003-09-16 09:32:02

Temat: Re: Aborcja
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1978.00000080.3f66d19e@newsgate.onet.pl...

> Dom samotnej matki...intrygujace dlaczego dyskusja o pomocy dla rodzin,
których
> nie stac, nie maja mozliwosci zajac sie odpowiednio chorym, kalekim
dzieckiem
> nagle zboczyla do pomocy wylacznie samotnym matkom....

Fakt, trzeba było zmienic topic. Ja już od dłuższego czasu dyskutuję nt.
"działalność charytatywna organizacji feministycznych a taż Koscioła".

boniedydy

72. Data: 2003-09-16 12:00:06

Od: Krzysztof Jastrzębski <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

73. Data: 2003-09-16 12:06:38

Od: Krzysztof Jastrzębski <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

74. Data: 2003-09-16 12:22:25

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Co szczególnie widac po zmianach w podejsciu do planowania rodziny i seksu
> nauczaniu w szkolach przez ostatnie lata ;)

Co masz na myśli, pisząc "przez ostatnie lata"? Bo o ile dobrze pamiętam, od
jakiegoś czasu naszym pięknym krajem rządzą ugrupowania, które z Kościołem
nie mają wiele wspólnego.
ER

75. Data: 2003-09-16 12:26:04

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Duniu a kto tutaj mówi o nastolatkach? Bo ja wcale nie uscislalam jedynie
do
> tego odsetka matek.
> Ja mówie o podejsciu kosciola do planowania rodziny i jego posrednim
wplywie na
> poczecia dzieci w rodzinach, których nie stac na wychowywanie tychze
dzieci.

Kościół nawołuje do "odpowiedzialnego rodzicielstwa", a nie bezmyślnego
mnożenia się, jak to sugerujesz, a poza tym małżonkowie podczas ceremonii
ślubnej zobowiązują się "z miłością przyjąć potomstwo, którym ich Bóg
obdarzy".

> Ewa zadala konkretne pytanie, na które odpowiedzialam. Wplyw Kosciola jest
> bardzo istotny. Jesli ktos chce zyc zgodnie z zasadami Kosciola to
niezaleznie
> od tego czy ma srodki czy nie, czy dziecko bedzie niedorozwiniete i z
wadami
> czy nie- nie ma wyjscia- musi urodzic.

Tak, Kościół sprzeciwia się zabijaniu dzieci, niezależnie od ich kondycji
psychofizycznej. Nie sprzeciwia się natomiast adopcji.
ER

76. Data: 2003-09-16 12:28:48

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dzieckiem
> nagle zboczyla do pomocy wylacznie samotnym matkom....

Nie "intrygujące", a normalne, że tematy ewoluują. A co do Twojego pytania -
Caritas prowadzi również stałą opiekę domową nad niepełnosprawnymi oraz
świetlice i ośrodki dla upośledzonych dzieci.
ER

77. Data: 2003-09-16 12:35:26

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
wiadomości news:bk6j9h$ple$1@atlantis.news.tpi.pl...
> uciekać i tułać się po domach samotnych matek.

> Odnosze wrażenię, że nie masz wielkiej styczności z działalnością
> organizacji feministycznych, więc może lepiej byłoby się wstrzymac z tego
> rodzaju pochopnymi ocenami.

Proszę, wymień mi w takim razie skutki tych działań - takie realne, dostępne
każdej kobiecie (o cotygodniowych konsultacjach psychologiczno-medycznych w
największych miastach wiem).

IMO znacznie bardziej efektywna jest zmiana
> systemowa, za którą optują feministki, obejmująca zmiany w stosowaniu
prawa

Tylko dlaczego tych efektów nie widać?

> (zakaz zbliżania się sprawcy przemocy domowej do osoby poddawanej
przemocy)
> niż doraźne naprawianie skutków obowiązywania innego uzusu prawnego (bita
> żona ucieka często z kilkorgiem dzieci od faceta - który od tej pory ma
> problem z jakąkolwiek odpowiedzialnością z głowy i wolne mieszkanie - i
> żebrze o miejsce w domu samotnej matki, i tak zawsze przepełnionym,
> ilekolwiek by ich było).

Zapewne, takie działanie jest nie tylko nieefektywne, ale przede wszystkim
nieefektowne. I wymaga czegoś więcej niż gadanie. To trochę jak w bajce
Krasickiego "wśród serdecznych przyjaciół psy zająca zjadły".

> <ironia>
> A wiesz, efekty pracy Caritas sa mizerne, bo nic o nich nie wiem. A skoro

> mizerne, to na pewno zbędne.

Mogę Ci opisać działalność Caritasu - jest znacznie bardziej konkretna,
przyziemna, przydatna i ludzka niż działalność organizacji feministycznych.
ER

78. Data: 2003-09-16 12:36:10

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel wrote:

> Co masz na myśli, pisząc "przez ostatnie lata"? Bo o ile dobrze pamiętam, od
> jakiegoś czasu naszym pięknym krajem rządzą ugrupowania, które z Kościołem
> nie mają wiele wspólnego.

Powiedzmy jakies ostatnie 15 lat. Nie wiem czy zauwazylas, ze nie pisze
o kolejnych rzadach a o podejsciu do nauczania w szkole kontrowersyjnych
przedmiotów. Nie powiesz mi, ze nie mialy na to wplywu Kosciol i sfery
prokoscielne. Powrót nauki religii do szkól, akcje antyaborcyjne w
szkolach i mieszanie w to mlodziezy, filmy pokazujace aborcje pokazywane
na lekcjach religii ( mialam przyjemnosc a jakze ), niemoznosc wyboru
miedzy etyka a religia z prostej przyczyny- brak nauczyciela
prowadzacego ten pierwszy przedmiot i uklad planu wykluczajacy
nieuczeszczanie na religie, wycofywanie sie szkól ze wszelkich akcji
propagujacych bezpieczny seks, antykoncepcje niezgodna z nakazami
koscielnymi, nacisk rodziców i wladz szkolnych na powyzsze, debaty i
walka dookola lekcji planowania rodziny i ich programów...
pzdr
agi

79. Data: 2003-09-16 12:36:43

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]

od
> jakiegoś czasu naszym pięknym krajem rządzą ugrupowania, które z Kościołem

...oprócz tego, że za wszelką cenę starają mu się nie narażać, co sprawia,
że pozostawiają w tej dziedzinie stan faktyczny z czasów rządó AWS.

boniedydy

80. Data: 2003-09-16 12:42:17

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel wrote:

> [...]

> Tak, Kościół sprzeciwia się zabijaniu dzieci, niezależnie od ich kondycji
> psychofizycznej. Nie sprzeciwia się natomiast adopcji.

No i? Czy gdzies napisalam, ze nie?
Zadalas konkretne pytanie: "czy to Kościół przyczynia się do poczęcia
tychże dzieci?" na które odpowiedzialam, ze owszem tak- plus
uzasadnienie mojego zdania.
Nie rozszerzalam odpowiedzi i nie polemizuje na temat czy to dobrze, czy
zle- bo to akurat kwestia wiary i sumienia- tak wiec nic nikomu nie
sugeruje.
Czy zgodzisz sie wiec z moja odpowiedzia zamiast odpisywac na cos czego
nie napisalam?
pzdr
agi

Re: Siedzę sobie smutny w Toruniu smutnym nocą smutną...
dofffcip malzenski
kłopot z prababcią [długie]