czekoladowe ciasto

1. Data: 2003-08-16 23:30:47

Temat: czekoladowe ciasto
Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

zrobilam wczoraj czekoladowe ciasto z serwisu mniammniam, przepisik tu:

http://www.mniammniam.pl/p.php?p=218

wyszlo bardzo dobre w smaku, ale nieco za suche. szukam w zwiazku z tym
przepisow i patentow na "mokre" ciasta czekoladowe, przy czym powinny to byc
ciasta czekoladowe na maksa, a nie jakies babki z dodatkiem kakao :)
najlepiej zeby zawieraly po prostu rozpuszczona czekolade. a moze mozna
czyms nasaczyc takie ciacho po upieczeniu?

kasica
--
"Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu jajko z majonezem"
- W.Szymborska

1. Data: 2003-08-17 09:48:48

Temat: Absolutnie genialny przepis na ciasto czekoladowe
Od: "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... jeszcze sie nie zdarzylo, bym po zrobieniu tego ciasta nie musiala dawac
komus przepisu:)

A wiec tak:

Sladniki:

200g gorzkiej czekolady (dwie tabliczki)
4 jajka
200g masla
2 lyzki maki
sol
150g cukru

1.Rozgrzac piec do 180C
2. Rozpuscic maslo na bardzo delikatnym ogniu i odstawic, zeby zostalo
letnie. W tym samym czasie rozpuscic czekolade w kapieli wodenej.
3. Odzielic bialka od zoltek. Do zoltek dosypac cukier i rozetrzec mikserem
az zbieleja. Dodac make.
4.Do bialek dodac szczypte soli i ubic na sztywna piane.
5.Do masy zoltkowej dodac letnia czekolade i wymieszac. Dodac piane z
bialek, delikatnie polaczyc z reszta masy.
6. Wlac mase do wysmarowanej maslem formy. Piec przykryta folia aluminiowa,
okolo 25 min (tyle stoi w oryginalnym przpisie, ale jak wiadomo wszystko
zalezy od piecyka, trzeba uwazac, by nie przedobrzyc. Bowiem ciasto
wyjmujemy z piekarnika, wtedy, kiedy jeszcze klai sie do noza - czyli
klasyczny zakalec. W moim mocno grzejacym piecyku to okolo 15 minut, czasem
jeszcze mniej)
Najlepiej smakuje schlodzone w lodowce.

Smacznego!

Kalina (ktora bywa na grupie z doskoku, tym razem mam nadzieje zawitam tu
na dluzej:)

1. Data: 2003-08-17 11:50:22

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znaczy ma wyjsc zakalec?!

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-08-17 12:01:55

Od: "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy ma wyjsc zakalec?!

To ciasto nie przypomina innych ciast - zobacz ile dajesz maki (2 lyzki) i
zadnych spulchniaczy.
I tak, ma wyjsc zakalec, bedzie dobre, zaufaj mi:)
Jak wypieczesz za bardzo to cala wilgoc ucieknie, nawet folia nie ochroni.

kalina

1. Data: 2003-08-17 13:56:53

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Aug 2003 14:01:55 +0200, "Kalina"
<k...@U...TO.poczta.onet.pl> wrote:

>To ciasto nie przypomina innych ciast - zobacz ile dajesz maki (2 lyzki) i
>zadnych spulchniaczy.
>I tak, ma wyjsc zakalec, bedzie dobre, zaufaj mi:)

Hm... mi sie zakalec kojarzy z czyms zbitym wiec po co ubijac bialka?
No ale dobra... moze sie odwaze zaryzykowac :) Ale to jak pora owocowa
minie, teraz trzeba ciasta z owocami robic :)
Niedawno zrobilam pewnego zakalca, sadzilam ze cos zrobilam zle ale
moze tak mialo byc, na 3 jajka byly 2 Ł maki. Ale zakalec byl nieladny
- siny, choc ciasto poszlo na cieplo.

>Kalina (ktora bywa na grupie z doskoku, tym razem mam nadzieje zawitam tu
>na dluzej:)

O to bardzo prosimy, tu teraz nowej sily trzeba bo stara sobie poszla.

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-08-17 14:57:34

Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno zrobilam pewnego zakalca, sadzilam ze cos zrobilam zle ale
> moze tak mialo byc, na 3 jajka byly 2 Ł maki. Ale zakalec byl nieladny
> - siny, choc ciasto poszlo na cieplo.

A czy ten siny kolor nie pochodzil od wisni? Hmm...

> O to bardzo prosimy, tu teraz nowej sily trzeba bo stara sobie poszla.

Ale moze wroci? Teraz sezon urlopowo-wakacyjny, a nie wszyscy czas wolny nad
morzem spedzaja w kafejkach internetowych (choc podobno to najwieksza atrakcja
polskiego morza, w radio mowili ;))

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-08-17 15:24:21

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O to bardzo prosimy, tu teraz nowej sily trzeba bo stara sobie poszla.

Bez przesady, tych weteranów grupowych co się tu nie pokazują, to na
palcach można policzyć :)), zresztą wakacje, urlopy
Na yahoo też mały ruch :))
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2003-08-17 16:08:01

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bhnj21$26s$1@news.onet.pl,
Kalina <k...@U...TO.poczta.onet.pl> a écrit:
> [...]
> jeszcze klai sie do noza - czyli klasyczny zakalec. W moim mocno
> grzejacym piecyku to okolo 15 minut, czasem jeszcze mniej)

Ja to ciasto wielokrotnie robilam, rozni sie od innych ciast technologia
tkzw. "falszywego sufletu" :-)

Osobiscie nie nakrywam folia i pieke tylko 15 minut (w b. goracym
piekarniku). W tym wypadku nalezy ciasto wlac do dosyc plaskiej formy.
Wychodzi wtedy bardzo przyjemna "skorupka" na ciescie, ktore w srodku ma
byc wilgotne.

Aha, daje 5 jajek i nieco wiecej czekolady (250 g).

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-08-17 17:05:01

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Aug 2003 16:57:34 +0200, "Ania Ladorucka"
<a...@p...onet.pl> wrote:

>A czy ten siny kolor nie pochodzil od wisni? Hmm...

Moze tak. To ciasto musze jeszcze obgadac z MagdalenaW, moze mialam
nieprawidlowe wyobrazenie o jej wisniowym ciescie. Ale jak sie czyta
"ciasto biszkoptowe" to sie chyba mysli "ciasto biszkoptowe" :) Ja w
kazdym razie sie spodziewalam biszkoptu na gorze.

>Ale moze wroci? Teraz sezon urlopowo-wakacyjny, a nie wszyscy czas wolny nad
>morzem spedzaja w kafejkach internetowych (choc podobno to najwieksza atrakcja
>polskiego morza, w radio mowili ;))

Mam nadzieje ze Ci fajni co sobie poszli kiedys wroca, ale nie
zaszkodzi jak nowi zasila grupe i ja odswieza bo tym ostatnim
zaplesnieniu.

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-08-17 19:59:14

Od: "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hm... mi sie zakalec kojarzy z czyms zbitym wiec po co ubijac bialka?
> No ale dobra... moze sie odwaze zaryzykowac :) Ale to jak pora owocowa
> minie, teraz trzeba ciasta z owocami robic :)

Byc moze zaklec to nienajwlasciwsze slowo - wydaje mi sie, ze tego ciasta
nie mozna zzakalczyc.
Po prostu wyjmuje sie je wczesniej z piekarnika niz normalne ciasto - i
tyle.

> O to bardzo prosimy, tu teraz nowej sily trzeba bo stara sobie poszla.

Ja raczej jestem czytacz i poczatkujacy kucharz, ale chetnie wystapie w roli
"nowej sily";)

Kalina

--
galeria fotografii: