Re: Adam, Ewa i boski zakaz.

From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Date: Wed, 5 Jul 2017 05:57:24 +0200

Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> Nie udało się? No ale TYLKO w Twoim, wewnętrznym świecie. Postawiłeś
> tam niepokonanego strażnika, który nazywa się: Żeby Nie wiem Co I
> Tak Mnie Nie Przekonasz. To strażnik doskonały. Strzeże świetnie
> dostępu do każdego, kto go o to poprosi. Przed każdym -
> najlogiczniejszym argumentem.

Ja jestem cały czas otwarty na krytyczne i konstruktywne argumenty ale
Ty nie dostarczyłeś żadnego takiego argumentu. Domagasz się natomiast
bym ja zrezygnował z czegoś co w moich oczach usuwa z Życia i
Świadomości ostatnią barierę przed osiągnięciem doskonałości.

Jeżeli uważasz, że nie mam racji to bądź konstruktywnym.

> [...]
> stawia Cię w stan wojny totalnej - ze wszystkim niemal. Leo - ja Ci
> życzę jak najlepiej. Głoś sobie, co chcesz. W dzisiejszych czasach -
> być może jakiś Martin Schultz poczyta i powie: Gut! I nakaże z jakimś
> Junckerem wprowadzić to na terenie całej UE. Wszystko możliwe. A Ty
> będziesz oglądał triumf swoich idei - niczym Markiz De Sade.
> Właściwie - to mimo wszystko - jego idee znalazły naśladowców. Czemu
> Twoich miałby ktoś nie naśladować? Także - w mojej ocenie - masz
> spore szanse zaistnieć. Chciałbyś, żeby kiedyś o pewnych zachowaniach

Przestań picować i robić podpuchy. Wbrew temu co piszesz nie kieruje mną
chęć zapisania się w historii. Ale nawet jeżeli tak jest to nie robię
tego świadomie. Gdybym za wszelką cenę chciał wdrożyć mój pomysł to
pewnie dążyłbym do wykorzystania innych metod wymuszenia, coś jak np.
Hitler czy Stalin, nie wspominając Pol-Pota, do którego mnie kiedyś
porównałeś. Wybrałem drogę publicznej dyskusji, nie-ukrywania żadnych
wniosków, które mi się nasuwają pod wpływem dyskusji, oraz na dogłębnej
psychoanalizy opartej na najczystszej logice. Czy nie postępuję uczciwie
nawet pomimo tego, że w tym procesie, w jakimś sensie, leczę również
swoje rany psychiczne od których przecież nie jestem wolny jako
wychowanek zakazowego systemu?

LeoTar Gnostyk