Adam, Ewa i boski zakaz.

1. Data: 2017-06-03 16:12:28

Temat: Adam, Ewa i boski zakaz.
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli wiedza jest żródłem wolności to niewiedza jest ostoją
niewolnictwa. Zreinterpretujmy więc Biblię, a właściwie wystarczy że
zrobimy to z Księgą Rodzaju ST. To nie człowiek nadużył wolności łamiąc
boży zakaz lecz sam Stwórca chciał uczynić z człowieka niewolnika
zakazując człowiekowi spożycia owocu z drzewa wiedzy i życia. Bóg nie
chciał dopuścić do tego aby człowiek stał mu się równy a więc chciał
utrzymywać człowieka w zależności od siebie (uzależnieniu) właśnie przez
zakazanie człowiekowi dostępu do wiedzy o życiu. Zakaz spożywania owoców
z drzewa wiedzy, ustanowiony przez Boga, był więc boską nieuczciwością w
stosunku do Jego wytworów. Nie wiemy czy ustanawiając zakaz Bóg był
świadomym tego co czyni czy też może jako ten istniejący bezczasowo i
jako Pierwszy (a więc pozbawiony swego stwórcy) nie wiedział czego i w
jaki sposób nauczyć swoje dzieci.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

2. Data: 2017-06-03 16:24:55

Temat: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 16:12, LeoTar Gnostyk pisze:
> [...]
> świadomym tego co czyni czy też może jako ten istniejący bezczasowo i
> jako Pierwszy (a więc pozbawiony swego stwórcy) nie wiedział czego i w

Bóg nie wiedział, ty wiesz. Lol.

3. Data: 2017-06-03 16:25:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar Gnostyk <l...@l...net> wrote:
> Jeżeli wiedza jest żródłem wolności to niewiedza jest ostoją
> niewolnictwa. Zreinterpretujmy więc Biblię,

Najgorzej, kiedy za interpretację Biblii biorą się ludkowie.

4. Data: 2017-06-03 16:34:59

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Bóg nie wiedział, ty wiesz. Lol.

A pomijając Twoją złośliwość... Co konkretnie masz przeciwko takiej
interpretacji boskiego grzechu, którym obciążył On swoje wytwory?

5. Data: 2017-06-03 16:38:44

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Najgorzej, kiedy za interpretację Biblii biorą się ludkowie.

Nie raz i nie dwa była przepisywana i interpretowana przez takich samych
ludków jak my... Dlaczegóż by nie dokonać tego po raz kolejny
wzbogacając ją o osiągnięcia współczesnej nauki?

6. Data: 2017-06-03 16:39:40

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 16:34, LeoTar Gnostyk pisze:
> A pomijając Twoją złośliwość... Co konkretnie masz przeciwko takiej
> interpretacji boskiego grzechu, którym obciążył On swoje wytwory?

Uwierz w Boga, zyskasz wyjście z tego zafiksowania

7. Data: 2017-06-03 16:41:10

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar Gnostyk pisze:

> Nie raz i nie dwa była przepisywana i interpretowana przez takich
> samych ludków jak my... Dlaczegóż by nie dokonać tego po raz kolejny
> wzbogacając ją o osiągnięcia współczesnej nauki?

A może to raczej przemawia przez Ciebie strach, iksi, przed zdjęciem
Kobiety z boskiego piedestału?

8. Data: 2017-06-03 16:46:08

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Uwierz w Boga, zyskasz wyjście z tego zafiksowania

Ależ ja cały czas wierzę w Boga-Stwórcę, tyle tylko, że nie jest to
starszy siwy pan siedzący na chmurce. Dla mnie Stwórcą jest Świadomość,
Twoja, moja, Nasza wspólna. Bez niej nie ma żadnego istnienia, żadna
Idea nie może się zmaterializować a więc i nie może zaistnieć w realnej,
rzeczywistej postaci.

9. Data: 2017-06-03 16:48:11

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 16:46, LeoTar Gnostyk pisze:
> [...]
> Twoja, moja, Nasza wspólna. Bez niej nie ma żadnego istnienia, żadna
> Idea nie może się zmaterializować a więc i nie może zaistnieć w realnej,

To chociaż uwierz w 1% szansy że możesz się mylić.
Myśl "Schrodingerem" ;-)

10. Data: 2017-06-03 16:55:00

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> To chociaż uwierz w 1% szansy że możesz się mylić. Myśl
> "Schrodingerem" ;-)

Schroedinger umarł, bo nie da się Prawdy podzielić na kawałki.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

Interpretacja popkultury
Nie zapomnimy! (pamięci ofiar neofaszystowskiej przemocy w Polsce)
Czy jest większa hańba?
Zezowate szczęście
Wiara najbliższa