Adam, Ewa i boski zakaz.

11. Data: 2017-06-03 16:56:31

Temat: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 16:55, LeoTar Gnostyk pisze:
> Schroedinger umarł, bo nie da się Prawdy podzielić na kawałki.

Kłamstwa też

12. Data: 2017-06-03 16:58:58

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 16:55, LeoTar Gnostyk pisze:
> Schroedinger umarł, bo nie da się Prawdy podzielić na kawałki.

Tak jak hunwejbini sądzili że znają absolutną prawdę i nie mogą się mylić.
Ludzie dzielą się na tych co szukają Prawdy i na tych którzy myślą że ją
już znaleźli.
Ja na przykład szukam prawdy w katolicyzmie ale nie twierdzę że znam
całą prawdę, jeszcze jakieś 35 lat życia a i tak nie dowiem się.

13. Data: 2017-06-03 17:10:21

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Kłamstwa też

Mylisz się. Gdyby nie nieskończona zdolność kłamstwa do migracji i
zmiany jego oblicza nie byłoby tyle problemów z identyfikacją Prawdy.
Pod jednym mogę się podpisać, że kłamstwo czyli Fałsz jest
przeciwieństwem (zaprzeczeniem) Prawdy czyli w tym sensie jest jedno.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

14. Data: 2017-06-03 17:10:28

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Tak jak hunwejbini sądzili że znają absolutną prawdę i nie mogą się
> mylić. Ludzie dzielą się na tych co szukają Prawdy i na tych którzy
> myślą że ją już znaleźli.

Czym więc, według Ciebie, jest Prawda absolutna, skoro zaprzeczasz temu,
że ktokolwiek może ja odszukać (zidentyfikować)?

> Ja na przykład szukam prawdy w katolicyzmie ale nie twierdzę że znam
> całą prawdę, jeszcze jakieś 35 lat życia a i tak nie dowiem się.

Widocznie kiepsko nad tym pracujesz. ;-)

15. Data: 2017-06-03 17:19:30

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 16:58:57 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> Ja na przykład szukam prawdy w katolicyzmie ale nie twierdzę że znam
> całą prawdę, jeszcze jakieś 35 lat życia a i tak nie dowiem się.

Ja znalazłem jakieś okruchy w buddyzmie, ale droga jest jeszcze długa, ponieważ
pięć skupisk i dwanaście ogniw współzależnego powstawania to tylko zarys
struktury zjawisk - prawda fenomenalna samsary (dwie pierwsze spośród
szlachetnych prawd o cierpieniu i przyczynie cierpienia), a do prawdy
noumenalnej musiałbym długo medytować (trzecia prawda iż wyjście z cierpienia
istnieje - jest oczywista, a do realizacji czwartej - szlachetnej ścieżki
to już napracować się trzeba).

16. Data: 2017-06-03 17:24:22

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
> medytować (trzecia prawda iż wyjście z cierpienia istnieje - jest
> oczywista, a do realizacji czwartej - szlachetnej ścieżki to już

Jakubie, Ty mówisz o wspinaniu się na bliżej nieokreślony szczyt i
osiąganiu kolejnych przybliżeń celu, a ja ten szczyt (Prawdę) opisuję.
Zejdż na ziemię i zacznij przemawiać ludzkim głosem.

17. Data: 2017-06-03 17:35:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar Gnostyk <l...@l...net> wrote:

> Nie raz i nie dwa była przepisywana i interpretowana przez takich samych
> ludków jak my...

W tamtych czasach umiejetnosć pisania posiadali tylko mędrcy.

> Dlaczegóż by nie dokonać go po raz kolejny
> wzbogacając ją o osiągnięcia współczesnej nauki?

Dlatego, że nauka to zaledwie(sic!) empiria.

18. Data: 2017-06-03 18:18:18

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-03 o 17:35, Ikselka pisze:

> W tamtych czasach umiejetnosć pisania posiadali tylko mędrcy.

Którzy nie wahali się torturować i spalić człowieka na stosie.
Przekręcenie, skreślenie czy dopisanie kliku zdań uzasadniających
palenie ludzi na stosach to pikuś.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

19. Data: 2017-06-03 18:29:24

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> W tamtych czasach umiejętność pisania posiadali tylko mędrcy.

Ale ich spostrzeżenia, których - zapewne - interpretacje zmieniały
Pismo, nie brały się znikąd lecz zapewne z życiowego doświadczenia oraz
refleksji nad upływającym życiem. A to, że potrafili utrwalić te swoje
przemyślenia to tylko dowód na współzależność rozwoju Ducha i Materii, o
czym z takim wdziękiem pisze Jakub.

> Dlatego, że nauka to zaledwie(sic!) empiria.

Teoria niepotwierdzona doświadczeniem pozostanie tylko teorią tak jak
teologia, chociażby niosąca prawdziwe wyzwolenie bez doświadczeń nauki
pozostanie tylko chciejstwem garstki uduchowionych niemożliwym do
przyswojenia przez całe bezrozumne stado. Jakubowe współstwarzanie to
relacje zwrotne (wzajemne sprzężenie zwrotne) między Duchem i Materią,
których produktem jest Rzeczywistość. I tak jak między tymi dwoma
abstraktami tak między Kobietą i Mężczyzną aby zapanował Pokój musi
zniknąć oddzielająca ich przeszkoda by zapanowała między nimi Harmonia
(ład, porządek i współpraca w Chaosie).

20. Data: 2017-06-03 18:44:14

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Kviat pisze:

> Którzy nie wahali się torturować i spalić człowieka na stosie.
> Przekręcenie, skreślenie czy dopisanie kliku zdań uzasadniających
> palenie ludzi na stosach to pikuś.

Zwróć uwagę na to, że przemoc pobudza myślenie; zmusza do poszukiwania
drogi wyjścia ze zniewolenia - również umysłowego - pobudzając do
skrajnego wysiłku intelektualnego. Palenie jednostek aktywizuje całe
zastępy poszukujących i "myślących inaczej". Jeżeli coś jest żle, a
przecież szalejąca przemoc (nie tylko palenie na stosach) jest złem to
znaczy, że eskalując zło pobudzamy umysły do poszukiwania drogi wyjścia
z kręgu przemocy. Jeżeli nie znamy w czym bądż gdzie tkwi przyczyna
przemocy to mamy dwa wyjścia: albo poddać się i ulec bezwolnie przemocy
albo stoczyć walkę o uwolnienie się od niej. Rezygnacja oznacza prędzej
czy pózniej zagładę a walka daje szansę na wyzwolenie. Jest więc,
przynajmniej dla mnie, oczywistym, że jedynym wyborem może być walka.
Ale walka oznacza również akceptację przemocy z nadzieją, że
zidentyfikowana zostanie przyczyna uwolnienia się przemocy, kiedyś dawno
temu, i że opracowany zostanie sposób pozbycia się jej. Czyli zapędzenie
dżina przemocy do butelki i zamknięcie go tam po wsze czasy.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

Interpretacja popkultury
Nie zapomnimy! (pamięci ofiar neofaszystowskiej przemocy w Polsce)
Czy jest większa hańba?
Zezowate szczęście
Wiara najbliższa