Wiara najbliższa

1. Data: 2017-06-03 06:27:37

Temat: Wiara najbliższa
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podoba mi się taka historia:
--------------------------
Znany trapista Thomas Merton (1915-1968) urodzony we Francji i wychowany
w Stanach Zjednoczonych, autor książek: ,,Posiew kontemplacji", ,,Znak
Jonasza", ,,Nikt nie jest samotną wyspą", w pewnym okresie swego życia
szukał wiary. Był niewierzącym filozofem i estetą. Spotkał się z mnichem
buddyjskim w Londynie. Powiedział mu, że chciałby znaleźć wiarę, może
buddyjską - ,,może mi swoją wiarę przekażesz?"
Ten jednak zapytał Mertona z jakiej części świata pochodzi. Okazało się
że z Europy.
Odpowiedział mu mnich: ,,W takim razie najbliższa ci jest wiara
chrześcijańska, taką ci wiarę sam Bóg podsunął, skoro urodziłeś się w
kręgu tej kultury. Poznaj najpierw mistyków chrześcijańskich. Bóg
powołując Cię do życia w Europie, powołał cię równocześnie do wyznania,
które tam jest najbardziej popularne. Zacznij od tego". Podsunął mu
wtedy Ewangelię i książkę Tomasza a Kempis o naśladowaniu Chrystusa.
Dodał: ,,Nie szukaj egzotyki, wybierz tę wiarę najbliższą, jaką ci Bóg
podał".

2. Data: 2017-06-03 08:02:28

Temat: Re: Wiara najbliższa
Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ewangelię i książkę Tomasza a Kempis o naśladowaniu Chrystusa. Dodał: ,,Nie
> szukaj egzotyki, wybierz tę wiarę najbliższą, jaką ci Bóg podał".

Bardzo podobną odpowiedź usłyszałem na spotkaniu z Dalaj Lamą Tybetu

--
Chiron

3. Data: 2017-06-03 10:56:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:
> [...]
> wtedy Ewangelię i książkę Tomasza a Kempis o naśladowaniu Chrystusa.
> Dodał: ,,Nie szukaj egzotyki, wybierz tę wiarę najbliższą, jaką ci Bóg

Piękne. I jaka mądrość tego mnicha!

4. Data: 2017-06-03 11:05:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości
>
> Bardzo podobną odpowiedź usłyszałem na spotkaniu z Dalaj Lamą Tybetu

On akurat zbytnio się swemu narodowi nie przysłużył, nie bardzo go poważam.

5. Data: 2017-06-03 11:11:17

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 08:02:32 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości
>
> Bardzo podobną odpowiedź usłyszałem na spotkaniu z Dalaj Lamą Tybetu
>
> --
> Chiron

Dlatego, że nie prowadzili tam misji.
Inaczej powiedziałby mnich zakładający wspólnotę.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Mistyków chrześcijańskich swoją drogą czytałem, ale z punktu tego miejsca,
w którym znajdowałem się podczas ich lektury, uznawałem ich i uznaję jako
nauki prowizoryczne, do tego raczej mało interesujące, z niską "stopą zwrotu"
i stosujące drogę wysoce okrężną zamiast prostej ścieżki.

Poza tym sprzeczne z drogą konkretnego środowiska, z którym się związałem.
Nie da się być dobrym jego reprezentantem profesjonalnym i chrześcijaninem
jednocześnie, a buddystą już się da. Zbyt dużo przeciwwskazań na punkt startu.

6. Data: 2017-06-03 11:16:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 11:06:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> On akurat zbytnio się swemu narodowi nie przysłużył, nie bardzo go poważam.

Dalaj Lama: "Niech politycy Niemiec nie robią z nich kraju arabskiego"
https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/20
16/05/31/the-dalai-lama-says-too-many-refugees-are-g
oing-to-germany/?utm_term=.ac2fe628f7a2

7. Data: 2017-06-03 11:24:13

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 11:11, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Dlatego, że nie prowadzili tam misji. > nauki prowizoryczne, do tego raczej mało
interesujące, z niską "stopą
zwrotu"

Nie, dlatego że ten mnich był mądrzejszy od Ciebie.
Przestań wciąż pieprzyć o tej "prowizorce" i nawracać na buddyzm.
Ja uważam że nawet religia starożytnych Greków była mądrzejsza od buddyzmu:
jest taka opowieść, jak to matka prosiła Zeusa, aby jej dzieci w życiu
nie cierpiały. Na drugi dzień patrzy - a jej dzieci nie żyją, pożałowała
że prosiła o to Zeusa, który spełnił jej prośbę.
O ile mądrzejsza ta przypowieść od buddyzmu

8. Data: 2017-06-03 11:42:52

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 11:24:13 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
> zwrotu"
>
> Nie, dlatego że ten mnich był mądrzejszy od Ciebie.
> Przestań wciąż pieprzyć o tej "prowizorce" i nawracać na buddyzm.

Kiedy jest to granfalon mojej aktywności ;)

9. Data: 2017-06-03 11:45:55

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 11:42:52 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
mało interesujące, z niską "stopą

> Kiedy jest to granfalon mojej aktywności ;)
PS. Tzw. sztandar/marka rozpoznawcza.

10. Data: 2017-06-03 13:23:44

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 11:45, Jakub A. Krzewicki pisze:
> PS. Tzw. sztandar/marka rozpoznawcza.

No właśnie, a tamtego mnicha stać było aby uszanować chrześcijaństwo

Humusy i brody.
Syndrom Amelii
Tatuaże
Misiewicze