Adaptacja strychu - zgoda drugiego właściciela

1. Data: 2006-05-07 17:55:42

Temat: Adaptacja strychu - zgoda drugiego właściciela
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Sytuacja wygląda następująco - poniemiecki dom dwurodzinny, parter należy do
jednej rodziny, piętro do drugiej. Wspólną częścią jest strych i piwnice.
Mamy szansę zamienić swoje mieszkanie w bloku na piętro tego domu, ale na
pewno chcielibyśmy zaadaptować część wspólnego strychu. Niestety lokatorzy z
parteru należą do ludzi tzw. "ciężkich we współżyciu" i prawdopodobne jest,
że robiliby z tego problem. Czy po zmianach w prawie budowlanym niezbędna
jest zgoda współwłaściciela na adaptację przynależnej wspólnej części
strychu, czy wystarczy zgłoszenie do urzędu?

Pozdr. Ewa

2. Data: 2006-05-07 18:11:55

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> budowlanym niezbędna jest zgoda współwłaściciela na adaptację przynależnej
> wspólnej części strychu, czy wystarczy zgłoszenie do urzędu?

Jesli to jest wspolwlasnosc to on ma takie samo prawo do korzystania z niej
jak i ty - bez jego zgody nie mozesz tam nic adaptowac,zajmowac,przerabiac.
Oprocz prawa budowlanego jest jeszcze prawo cywilne ktore reguluje kwestie
zarzadzania nieruchomoscią wspolną. Krotko mowiac musisz sie z nimi dogadac

MaW

3. Data: 2006-05-07 18:20:32

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> napisał w
wiadomości news:e3ld9d$8mc$1@news.onet.pl...
> [...]
> cywilne ktore reguluje kwestie zarzadzania nieruchomoscią wspolną. Krotko

Strych jest nieformalnie (chyba) podzielony na pół, wiem, że ci lokatorzy z
parteru w ogóle z niego nie korzystają. Czy możliwe jest coś takiego, jak
formalne podzielenie współwłasności (tegoż strychu) i zaadaptowanie swojej
części bez zgody współwłaścicieli? Będziemy ew. negocjować w sprawie
wykupienia całości strychu, ale nie wiem, na ile będziemy w stanie się z
nimi dogadać................

Pozdr. Ewa

4. Data: 2006-05-07 18:45:08

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swojej części bez zgody współwłaścicieli? Będziemy ew. negocjować w
> sprawie wykupienia całości strychu, ale nie wiem, na ile będziemy w stanie

Część wspólna jest raczej niepodzielna, bo niby jak podzielisz klatkę
schodową czy korytarz. Musisz z nimi sie dogadać i albo odkupic cały strych
lub dokonać formalnego podziału części wspólnej (fizycznie i formalnie) i
utworzyc pomieszczenia przynalezne.

5. Data: 2006-05-07 18:59:15

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:445e3a85$0$22608$f69f905@mamut2.aster.pl...

albo odkupic cały strych

Bardzo chętnie, jeśli zgodzą się na to na rozsądnych warunkach...........

> lub dokonać formalnego podziału części wspólnej (fizycznie i formalnie) i
> utworzyc pomieszczenia przynalezne.

Właśnie, czy można to zrobić w przypadku poddasza?
Jeśli tak, to czy wtedy moglibyśmy robić na swojej części adaptację (bez ich
zgody)?

Pozdr. Ewa

6. Data: 2006-05-07 19:15:44

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie, czy można to zrobić w przypadku poddasza?
> Jeśli tak, to czy wtedy moglibyśmy robić na swojej części adaptację (bez
> ich zgody)?

Wydaje mi się, że warunkiem musi być utworzenie dwóch pomieszczeń z osobnymi
wejściami. Wtedy umowa zniesienia wspówłasności i dalej ewentualna
papierkologia z adaptacją.

7. Data: 2006-05-08 13:28:39

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 7 May 2006 20:59:15 +0200, na pl.rec.dom, Ewa W napisał(a):

> Właśnie, czy można to zrobić w przypadku poddasza?
> Jeśli tak, to czy wtedy moglibyśmy robić na swojej części adaptację (bez ich
> zgody)?

Nie, poniewaz bez ich zgody nie dostaniecie pozwolenia na budowe, sprawa
utknie w miejscu na etapie wszczecia postepowania administracyjnego...
chyba ze dokonacie samowolki, ale konsekwencje sa zbyt duze i z taka
samowola trzeba sie ostro ukrywac, bo tego nie da sie zglosic jako
mieszkanie.

Piekarnik wolnostojacy - warto?
Mycie sidingu
ociekacz pod wymiar gdzie?