Aerozole do nosa !

1. Data: 2002-07-20 10:52:59

Temat: Aerozole do nosa !
Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie jak długo mozna uzywac aerozole do nosa takie jak budesonid i
cromosol - wydaje mi sie ze te aerozole sa typowo na astme a ja jako takich
objawow astmy nie mam :(
Czy mocno szkodliwe jest uzywanie tych aerozoli ?

Bede wdzieczna za odpowiedz

--
-----------
aniolek

2. Data: 2002-07-20 10:58:56

Temat: Re: Aerozole do nosa !
Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam pytanie jak długo mozna uzywac aerozole do nosa takie jak budesonid i
> cromosol - wydaje mi sie ze te aerozole sa typowo na astme a ja jako

Tak, sterydy (budesonid) i kromony (cromosol) sa stosowane w astmie w
postaci aerozoli do wdychania do oskrzeli.
Te leki o dzialaniu przeciwalergicznym stosowane sa rowniez w alergicznych
schorzeniach blony sluzowej nosa.
Czas terapii najlepiej ustalic z lekarzem, ktory przypisal dany lek. Skoro
juz zawierzylo sie mu i psika sobie do nosa jakims lekiem to warto tez
posluchac informacji na temat czasu leczenia.

> Czy mocno szkodliwe jest uzywanie tych aerozoli ?

Z zalozenia kazde leczenie miejscowe jest mniej obciazajace niz leczenie
"ogolnoustrojowe" np. tabletki, zastrzyki.
Jednak kazdy lek ma jakies dzialania uboczne, powinien znac je lekarz
wypisujacy recepte...

Na zakonczenie dodam, ze prawidlowe i skuteczne leczenie schorzen
alergicznych gornych drog oddechowych jest wlasnie wazne w zapobieganiu
wystapienia astmy oskrzelowej.

Chris

3. Data: 2002-07-20 11:12:31

Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
> Czas terapii najlepiej ustalic z lekarzem, ktory przypisal dany lek. Skoro
> juz zawierzylo sie mu i psika sobie do nosa jakims lekiem to warto tez
> posluchac informacji na temat czasu leczenia.

Od 10 czerwca leze w szpitalu na pluca i własnie od tego momentu przyjmuje
te aerozole...
czasami leci mi krew z nosa.... pozatym laryngolog stwierdził ze mam bardzo
zniszczona sluzowke wlasnie od aerozoli.
Chyba cos jest jednak nie w porzadku ?

--
-----------
aniolek

4. Data: 2002-07-20 11:24:41

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniolek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czasami leci mi krew z nosa.... pozatym laryngolog stwierdził ze mam
bardzo
> zniszczona sluzowke wlasnie od aerozoli.

Krwawienie z nosa moze byc jednym z objawow ubocznych sterydow donosowych.
Dzialanie uszkadzajace na blone sluzowa moga miec aerozole produkowane na
bazie freonu, uwalniane pod duzym cisnieniem.
Trzeba zmienic na inny preparat, roztwor wodny.

Przeprowadzone biopsje blony sluzowej nosa u chorych dlugotrwale leczonych
glikokortykoidami (ponad 10 lat) nie wykazuja jej zaniku !
Sterydy nie powoduja zaniku blony sluzowej nosa.

Chris

skutki uboczne antybiotyków i hormonów
OFERTA WAKACYJNA
Przeszczep nerki
ANTYBIOTYKI A ALKOHOL
kamienie na nerkach jaka metoda leczenia ???