Al-Ko Comfort 52BR

11. Data: 2003-05-21 07:16:56

Temat: Re: Al-Ko Comfort 52BR
Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Al-Ko Comfort 52BR
> Silnik Tecumseh Centura 500X - 5 KM
> Moc- 2,5 kW
> Szer. ciecia - 51 cm
> Poj. kosza - 65 l
> Waga - 39 kg

posiadam Al-Ko 47 BR silnik ten sam, kupiona w makro w 2002 roku,
http://www.tecpol.ostrowiec.pl/menu/centura50dx.htm
powierzchnia do koszenia ok 1500 m, nierówna,
powiem szczerze, że jestem bardzo zadowolony ze sprzętu,
jeśli już silnik Tecumseha to tylko Centura - to o całą generację silnik
nowszy od B&S
pompa oleju oraz filtr papierowy podobnie jak w samochodach wydłużają
żywotność tego silnika o co najmniej 50% , panowie w serwisie nawet pojęcia
nie mają o tych silnikach, jeszcze niedawno pan "fachowiec" dziwił się
"panie jaka pompa oleju??? " (standardowo w B&S silnik jest smarowany
metodą rozbryzgową, biernie a filtr to zwykła gąbka)
jako były konstruktor samochodów przestudiowałem dokładnie parametry tego
silnika,

ważnym dodatkiem uprzyjemniającym pracę jest centralne sterowanie wysokością
koszenia,

12. Data: 2003-05-21 08:20:55

Od: "Jactro" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anshar" <a...@U...lexx.eu.org> napisał w wiadomości

> Po prostu jak juz kupowac kosiarke to chcialem cos lepszego.

I słusznie.

> Trawnik
> natomiast ma ok 30x30m, tak na oko mowie, byc moze wiecej... jest bardzo
> nierowny, tu i uwiedzie sporo chwastow, w innych miejscach zas ladna
> trawka... takie laciaty. Znajdzie sie tez troche kamieni i patykow.

Kamienie i patyki powinieneś wygrabić lub wyzbierać przed koszeniem, chyba
że chcesz szybko załatwić nóż.
Tempo wzrostu trawnika zależy głównie od:
1. Jakości wysianej mieszanki trawy
2. Sposobu nawożenia
3. Ilości opadów (podlewania)

Przy tej powierzchni troszkę z koszem się nabiegasz ale IMHO warto.Mam
podobną powierzchnię trawnika i skoszenie kosiarką o szerokości cięcia 54 cm
zajmuje mi ok 2 godzin (równy trawnik). Kosiarka bierze 1 litr paliwa na 1
godzinę pracy.

--
Jacek Dacka "Jactro"
j...@b...com.pl

13. Data: 2003-05-24 17:02:29

Od: "Anshar" <a...@U...lexx.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Kasperek <g...@w...lublin.pl> wrote:

> posiadam Al-Ko 47 BR silnik ten sam, kupiona w makro w 2002 roku,
> http://www.tecpol.ostrowiec.pl/menu/centura50dx.htm
[ciach]

No wiec kupilem te kosiarke jak w topicu, piersze wrazenia po 2.5h koszenia:

- odpadly 3 kolpaki z kol, z czego 2 maja zlamane tulejki i nie da sie ich
zalozyc na z powrotem
- jak puszcze sprzeglo to kosiarka gasnie (zawsze mi sie wydawalo ze mozna
ja zostawic na chwile pracujaca na malych obrotach i odejsc - czy to
normalne? pomozcie :( bo nie wiem czy to reklamowac czy co... )
- kosz (65l) szybko sie zapelnia i trzeba mniej wiecej raz na 15min biegac i
wysypywac a potem czyscic wylot trawy z kosiarki bo zwykle jest zapchany -
kosilem nieswiadomie przez 30min i kosz sie okazal pusciutki bo wlot sie
zatkal i wszystko zostawalo pod kosiarka)
- tak ogolnie kosi bardzo ladnie i rowno, ale myslalem ze wieksze obroty,
jak tylko troche wieksze i gestsze chwasty (ok 40cm wys) to sie dusi...

I co wy na to ?

A.

14. Data: 2003-05-26 05:55:14

Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - odpadly 3 kolpaki z kol, z czego 2 maja zlamane tulejki i nie da sie ich
> zalozyc na z powrotem

w sumie to drobiazg, chyba dawno nie było koszone co?
obudowa jest Made In Austria, podobno to naród słynący z dokładności ;-)
jeśli oczywiście mówimy o Al-Ko,

> - jak puszcze sprzeglo to kosiarka gasnie (zawsze mi sie wydawalo ze mozna
> ja zostawic na chwile pracujaca na malych obrotach i odejsc - czy to
> normalne? pomozcie :( bo nie wiem czy to reklamowac czy co... )

po zdjęciu rąk z uchwytu kosiarka powinna się natychmiast wyłączyć - ze
względów bezpieczeństwa,

> - tak ogolnie kosi bardzo ladnie i rowno, ale myslalem ze wieksze obroty,
> jak tylko troche wieksze i gestsze chwasty (ok 40cm wys) to sie dusi...

no w nazwie było "kosiarka do TRAWY" ;-)

15. Data: 2003-05-26 06:19:46

Od: "Anshar" <a...@U...lexx.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> wrote in message

> w sumie to drobiazg, chyba dawno nie było koszone co?

Owszem drobiazg. Jedyny problem to taki ze bardziej sie beda kola tam
brudzily bo sa w tych miejscach "puste" i moze naleciec duzo scietej trawy.

Tak Al-Ko, na kosiarce za to pisze made in Italy :)

> po zdjęciu rąk z uchwytu kosiarka powinna się natychmiast wyłączyć - ze
> względów bezpieczeństwa,

Na prawde ? Nie wiedzialem, jesli tak to bede spokojniejszy :) Moze to ktos
jeszcze potwierdzic ?

> no w nazwie było "kosiarka do TRAWY" ;-)

Hehe, tak mowie poniewaz porownuje te kosiarke to takiej co mialem kiedys 10
lat temu, tez spalinowa, taka pomaranczowo-czerowny kolor miala ale marki
juz nie pamietam, wiem ze miala wysokie obroty (wieksze niz ta o ktorej
pisze) i mozna bylo kosic nia trawe na wysokosc zboza :) nie gasla jak sie
ja zostawialo na chwile tylko sobie pykala po cichu :)

A.

16. Data: 2003-05-26 06:47:16

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na prawde ? Nie wiedzialem, jesli tak to bede spokojniejszy :) Moze to
ktos
> jeszcze potwierdzic ?

Wprawdzie mam kosiarkę innej marki ale jest dokładnie tak samo - zdejmuję
rękę z uchwytu - silnik gaśnie.

Pozdrawiam
Marta

17. Data: 2003-05-26 07:32:33

Od: "Anshar" <a...@U...lexx.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in

> Wprawdzie mam kosiarkę innej marki ale jest dokładnie tak samo - zdejmuję
> rękę z uchwytu - silnik gaśnie.

Jakiej marki masz kosiarke ? Pamietasz oznaczenia ? Tak z ciekawosci...

Dziekuje za informacje, troche sie uspokoilem, juz myslalem ze jakas felerna
ta moja kosiarka :)

A.

18. Data: 2003-05-26 10:59:25

Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak Al-Ko, na kosiarce za to pisze made in Italy :)

to rzuca nieco inne światło na sprawę,
ja kupiłem w Makro i przyznam szczerze, że to Made In Austria mnie
przekonało ostatecznie

> Na prawde ? Nie wiedzialem, jesli tak to bede spokojniejszy :) Moze to
ktos
> jeszcze potwierdzic ?

co do tego nie mam wątpliwości, ta dzwignia odcina zapłon, gdyby jej nie
było musiałbyś mieć jakiś dodatkowy wyłącznik silnika

> [...]
> juz nie pamietam, wiem ze miala wysokie obroty (wieksze niz ta o ktorej
> pisze) i mozna bylo kosic nia trawe na wysokosc zboza :)

mozna wozić 500 kilo węgla maluchem pod górkę, tylko ile razy ?

19. Data: 2003-05-26 17:40:18

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in

> Jakiej marki masz kosiarke ? Pamietasz oznaczenia ? Tak z ciekawosci...

Nie wiem:-(
Wiem tylko że z silnikiem B&S.

Pozdrawiam
Marta

20. Data: 2003-05-27 08:00:09

Od: "Gabriela Sakol" <g...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anshar" <anshar@USUN-

> - kosz (65l) szybko sie zapelnia i trzeba mniej wiecej raz na 15min biegac
> wysypywac a potem czyscic wylot trawy z kosiarki bo zwykle jest zapchany -
>
> A.

To i tak rzadko. Przy ostatnim koszeniu córki kosiarka gasła jej co trzy
minuty i dłużej trwało moje doczyszczanie jej po mokrej trawie niż Anki
koszenie. Wytrzymałam pięciokrotnie tę operację bez zwymyślania córki za to,
że nie umie sobie sama poradzić ale było to przed dniem Matki. Więc i Tobie
życzę cierpliwości.
Gabi

Co to za roslinka ?
Brzydactwo na modrzewiu