Alarm do mieszkania - prosze o rade

1. Data: 2002-09-25 19:32:34

Temat: Alarm do mieszkania - prosze o rade
Od: "DC" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Na wstepie przepraszam - jesli nie ta grupa to prosze o namiary na wlasciwa
;)
Chce zalozyc jakis w miare sensowny alarm do mieszkania w bloku ale mam dosc
ograniczony budzet wiec nie stac mnie na wynajecie specjalistycznej firmy i
zamierzam taki alarm zalozyc samemu. O ile na elektronice sie stroche znam i
laczenie kabelkow itp. mnie nie przeraza to nie za bardzo jestem w temacie
czujek, centralek itp. Generalnie alarm mialby wygladac nastepujaco:
- 2 czuki ruchu
- 1 sygnalizator na zewnatrz mieszkania
- jakas mala centralka ktora w razie alarmu uruchamia sygnalizator + np.
dzwoni pod 2 numery.
- cala potrzebna reszta (klawiatura do wprowadzania kodu i programowania
alarmu itd.)
Optymalnie byloby gdyby centralke dalo sie tez w jakis sposob podlaczyc do
komputera (mam kompa chodzacego 24h na dobe) i z poziomu komputera np.
wyslac sms'a. Odpowiednie oprogramowanie jestem w stanie sam napisac pod
warunkiem ze centralka w razie alarmu wysyla np. na port COM w komputerze
jakis sygnal.
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i rady. Z gory dziekuje! D.C.

1. Data: 2002-09-26 10:31:54

Temat: Re: Alarm do mieszkania - prosze o rade
Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <amt42k$kkp$1@korweta.task.gda.pl>, DC wrote:
> [...]
> zamierzam taki alarm zalozyc samemu. O ile na elektronice sie stroche znam i
Kuknij na http://www.satel.pl, centralka CA6+ powinna być w Twoim przypadku OK.
Co do czujek to najprawdopodbniej przyda się także kontaktron na drzwiach
wejściowych (rozumiem, ze drzwi wejściowe masz juz porządne?). Jeżeli to
parter lub ostatnie piętro to można rozważyć jakieś czujki na okna.
Po adresem http://www.aval.com.pl/index.html znajdziesz sporo interesujących
informacji i cen.
Generalnie wybranie dobrego miejsca dla czujek moze być kłopotliwe.
Zainteresuj się szczególnie czujkami dual (IR+doppler), one więcej
"przebaczają" jeżeli są źle umieszczone (tzn. są bardziej odporne na fałszywe
sygnały np. ciepłe powietrze z kaloryfera itp.)

Artur Lipowski

1. Data: 2002-09-28 03:49:28

Od: mm01 <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DC napisał:
> [...]
> jakis sygnal.
> Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i rady. Z gory dziekuje! D.C.

polecam strone www.alarmserwis.pl ; ja kupilem od nich centrale firmy
DCS, jest to firma bardzo operatywna, blyskawicznie odpowiadaja na maile
, maja tam schematy, opisy, oczywiscie ceny, itp

1. Data: 2002-10-02 07:39:00

Od: Andrzej Skowronek <a...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warunkiem ze centralka w razie alarmu wysyla np. na port COM w komputerze

Mam nadzieje, ze nie pod Windows
"Program wykonal nieprawidlowa operacje..."
"Blad krytyczny..."
itd. itp.

Pozdr.

Andrzej

1. Data: 2002-10-02 20:16:14

Od: "DC" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieje, ze nie pod Windows
> "Program wykonal nieprawidlowa operacje..."
> "Blad krytyczny..."
> itd. itp.

Komp chodzi od 1,5 roku na Linuxie i do tej pory nie bylo problemow :)
Zreszta komputer to ma byc dodatek to tego alarmu. Pozdr! D.C.

Please
drzwi Warszawa
drzwi skladane Stolbud
Spodnie VERSACE