Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!postnews.google.com!p13g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ale Czad;)
Date: Tue, 13 Mar 2012 13:49:53 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 182
Message-ID: <5...@p...googlegroups.com>
References: <8...@k...googlegroups.com>
<jjilb4$4qj$1@inews.gazeta.pl> <jjkb6l$ifj$3@news.task.gda.pl>
<jjkctr$kmg$2@news.task.gda.pl> <jjkd25$p8o$1@inews.gazeta.pl>
<jjkd5j$kmg$6@news.task.gda.pl> <jjkddt$9ql$1@inews.gazeta.pl>
<jjkdqa$ltd$1@news.task.gda.pl> <jjkdut$s1j$1@inews.gazeta.pl>
<jjkerl$n6h$1@news.task.gda.pl>
<b...@4...net>
<jjndc5$gu1$1@inews.gazeta.pl>
<t...@4...net>
<6...@h...googlegroups.com>
<1...@4...net>
<1cjzy5o5ni83z$.vng26vzeh01e.dlg@40tude.net>
<s...@4...net>
<0...@i...googlegroups.com>
<6x1ho89ap7za$.13r8aenzy9d1m$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 65.255.37.186
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1331671794 2866 127.0.0.1 (13 Mar 2012 20:49:54 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Mar 2012 20:49:54 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: p13g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=65.255.37.186;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:627115
Ukryj nagłówki
Ikselka napisał(a):
> Dnia Tue, 13 Mar 2012 13:18:10 -0700 (PDT), glob napisaďż˝(a):
>
> > Ikselka napisaďż˝(a):
> >> Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:54:03 +0100, Ikselka napisaďż˝(a):
> >>
> >>>> "Niech b�dzie b�ogos�awiony tw�j zdr�j, a raduj si� z �ony
twojej m�odo�ci.
> >>>> Mi�ej jak �ania, powabnej jak gazela. Niech jej piersi zawsze ci
sprawiajďż˝
> >>>> rozkosz, upajaj si� ustawicznie jej mi�o�ci�." (Prz 5. 19, por. Koh 9.
9).
> >>>>
> >>>> Pozdrawiam,
> >>>> M.
> >>>
> >>> Bingo!
> >>> Dzi�ki, dobra kobieto :-)
> >>> --
> >>
> >> I tu ma�y komentarz do powy�szego:
> >>
> >> "Przede wszystkim zwr��my uwag� na u�yte wy�ej sformu�owania
"u�ywaj
> >> �ycia", "raduj si�", "upajaj si�" "niech jej piersi sprawiaj� ci
rozkosz".
> >> S� pary ma��e�skie, kt�re uwa�aj�, �e seks zosta� dany ludziom
wy��cznie w
> >> celach prokreacyjnych, dlatego te� wsp�ycie podejmuj� tylko w�wczas, gdy
> >> bior� pod uwag� sp�odzenie dziecka. Jednak przytoczone wy�ej wyra�enia
> >> dobitnie �wiadcz� o tym, �e seks ma by� dla ma��onk�w przede
wszystkim
> >> �r�d�em przyjemno�ci i rado�ci. Jak cz�sto? Czy tylko wtedy gdy
planujemy
> >> dziecko? Biblia m�wi: "upajaj si� ustawicznie", "zawsze", "po wszystkie dni
> >> twojego marnego bytowania". R�wnie� Nowy Testament m�wi: "Nie stro�cie
od
> >> wsp�ycia z sob�, chyba za wsp�ln� zgod� do pewnego czasu, aby odda�
siďż˝
> >> modlitwie, a potem znowu podejmujcie wsp�ycie, aby was szatan nie kusi� z
> >> powodu niepow�ci�gliwo�ci waszej" (1 Kor. 7:5). To mocna zach�ta."
> >>
> >> Oraz:
> >>
> >> Z Ksi�gi Kaznodziei Salomona 9:9:
> >> "U�ywaj �ycia ze swoj� ukochan� �on� po wszystkie dni twojego
marnego
> >> bytowania, jakie ci da� pod s�o�cem, bo to jest tw�j udzia� w �yciu
i
> >> trudzie, jaki znosisz pod s�o�cem.""
> >>
> >> Nowy testament:
> >> "Nie stro�cie od wsp�ycia z sob�, chyba za wsp�ln� zgod� do pewnego
> >> czasu, aby odda� si� modlitwie, a potem znowu podejmujcie wsp�ycie, aby
> >> was szatan nie kusi� z powodu niepow�ci�gliwo�ci waszej" (1 Kor. 7:5).
> >>
> >> Pnp 2:2-6:
> >> "Jak lilia mi�dzy cierniami, tak moja przyjaci�ka mi�dzy dziewcz�tami.
> >> Jak jab�o� w�r�d drzew le�nych, tak m�j mi�y mi�dzy
m�odzie�cami. W jego
> >> cieniu pragn� odpocz��, gdy� jego owoc jest s�odki dla mego
podniebienia...
> >> Wprowadzi� mnie do winiarni, kt�rej god�em dla mnie jest mi�o��.
> >> Pokrzepi� mnie plackami z rodzynk�w, posili� mnie jab�kami, bo jestem
chora
> >> z mi�o�ci.
> >> Jego lewica jest pod moj� g�ow�, a jego prawica obejmuje mnie."
> >> Punktem kulminacyjnym Pie�ni nad Pie�niami jest rozdzia� czwarty,
opisuj�cy
> >> noc po�lubn� m�odej pary, po opisanej w rozdziale poprzednim ceremonii
> >> za�lubin. Rozdzia� ten zaczyna si� wypowiedzi� oblubie�ca, kt�ry
zachwycony
> >> pi�knem cia�a swej �ony w poetycki spos�b charakteryzuje jej urod�.
> >> Opisuj�c sw� �on� Salomon zachwyca si� jej oczami, w�osami, biel�
jej
> >> z�b�w...Opisuje jej piersi, por�wnuj�c je do dw�ch ko�l�t
pas�cych si� po�r�d
> >> lilii (4:5). Pragnie wej�� "na wzg�rze mirry" i "pag�rek kadzid�a"
(4:6) -
> >> opisuj�c w ten spos�b �ono swej umi�owanej. Oblubieniec szczyci si�,
�e
> >> jego umi�owana jest "zamkni�tym ogrodem", "zapiecz�towanym �r�d�em"
> >> nale��cym tylko do niego (4:12). Oblubienica zaprasza swego mi�ego, by
> >> spo�ywa� z owoc�w tego "ogrodu" (4:16). Po sko�czonym akcie mi�osnym
> >> s�yszmy radosne s�owa m�a: "Wszed�em do mojego ogrodu, moja siostro,
> >> oblubienico, zerwa�em moj� mirr� wraz z moim balsamem, zjad�em m�j
plaster
> >> wraz z moim miodem, wypi�em moje wino wraz z moim mlekiem."(5:1a) To by�a
> >> wspania�a uczta dla obydwojga ma��onk�w. W tym momencie pojawia si�
> >> tajemniczy g�os: "Jedzcie, moi przyjaciele, pijcie i upijcie si�
> >> mi�o�ci�!"(5:1b). Kt� m�g� towarzyszy� oblubie�com w tak
intymnej chwili,
> >> podczas po�lubnej nocy? Kt� mo�e zach�ca� ich do cieszenia si�
wzajemnďż˝
> >> mi�o�ci�? Jest tylko jedna osoba - B�g, Stw�rca ich cia�, projektant
> >> ma��e�stwa i dawca p�ciowo�ci, z kt�rej ma��onkowie, zgodnie z
jego planem
> >> korzystali.
> >> W ostatnim rozdziale Pie�ni nad Pie�niami znajdujemy wspania�y
fragment
> >> okre�lany cz�sto mianem "summy" tej Ksi�gi:
> >> "Po�� mnie jak piecz�� na swoim sercu, jak obr�czk� na swoim
ramieniu.
> >> Albowiem mi�o�� jest mocna jak �mier�, nami�tno�� twarda jak
Szeol. Jej �ar
> >> to �ar ognia, to p�omie� Pana.
> >> Wielkie wody nie ugasz� mi�o�ci, a strumienie nie zalej� jej. Je�liby
kto
> >> chcia� odda� za mi�o�� ca�e swoje mienie, to czy zas�uguje na
pogardďż˝?"
> >> (Pnp. 8:6-7)
> >> Czysta, �arliwa mi�o�� mi�dzy kobiet� a m�czyzn�, m�em i
�on�, jest �arem
> >> od Boga, Bo�ym planem. Zyskuje pe�n� akceptacj� Stw�rcy i warta jest
> >> po�wi�cenia i zaanga�owania. W Bo�y plan dla mi�o�ci
ma��e�skiej wbudowana
> >> jest r�wnie� mi�o�� fizyczna i, jak dowodzi Pie�� nad Pie�niami,
jest ona
> >> czym� pi�knym.
> >>
> >>
> >> Po wi�cej przyk�ad�w zapraszam tutaj
> >> http://iwkas.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?283
273
> >> skad zaczerpn�am wszystkie fragmenty pracy zaliczeniowej "Seks - Bo�y dar,
> >> czy diabelskie opium?" pewnego seminarzysty, kt�rego mie� za kap�ana
�ycz�
> >> ka�demu oraz sobie.
> >>
> >>
> >> --
> >>
> >> XL
> >
> > Ale Izdebskiego to ju� nie przeczytasz ,jak kk pot�pia seks nie
> > zwracaj�c uwagii na biblijny brak pot�pienia seksu we fragmentach. No
> > tak ty religii od kk przecie� nie odr�niasz.
>
> http://tiny.pl/hpttx
> Tylu tych... Izdebskich.
> Daj spok�j, a ktoby to czyta�, tego kwiatu p� �wiatu 3-)
> --
>
> XL
Jest wklejony na tym wątku ale ty się lękasz zobaczyć rzeczywistość i
wolisz sobie życzyć myśleniem życzeniowym jak niby kk seksu nie
potępia.
|