Data: 2012-03-13 20:57:05
Temat: Re: Ale Czad;)
Od: Ikselka <i...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia Tue, 13 Mar 2012 13:49:53 -0700 (PDT), glob napisał(a):
> Ikselka napisał(a):
>> Dnia Tue, 13 Mar 2012 13:18:10 -0700 (PDT), glob napisaďż˝(a):
>>
>>> Ikselka napisaďż˝(a):
>>>> Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:54:03 +0100, Ikselka napisaďż˝(a):
>>>>
>>>>>> "Niech b�dzie b�ogos�awiony tw�j zdr�j, a raduj si� z �ony
twojej m�odo�ci.
>>>>>> Mi�ej jak �ania, powabnej jak gazela. Niech jej piersi zawsze ci
sprawiajďż˝
>>>>>> rozkosz, upajaj si� ustawicznie jej mi�o�ci�." (Prz 5. 19, por. Koh 9.
9).
>>>>>>
>>>>>> Pozdrawiam,
>>>>>> M.
>>>>>
>>>>> Bingo!
>>>>> Dzi�ki, dobra kobieto :-)
>>>>> --
>>>>
>>>> I tu ma�y komentarz do powy�szego:
>>>>
>>>> "Przede wszystkim zwr��my uwag� na u�yte wy�ej sformu�owania
"u�ywaj
>>>> �ycia", "raduj si�", "upajaj si�" "niech jej piersi sprawiaj� ci
rozkosz".
>>>> S� pary ma��e�skie, kt�re uwa�aj�, �e seks zosta� dany ludziom
wy��cznie w
>>>> celach prokreacyjnych, dlatego te� wsp�ycie podejmuj� tylko w�wczas, gdy
>>>> bior� pod uwag� sp�odzenie dziecka. Jednak przytoczone wy�ej wyra�enia
>>>> dobitnie �wiadcz� o tym, �e seks ma by� dla ma��onk�w przede
wszystkim
>>>> �r�d�em przyjemno�ci i rado�ci. Jak cz�sto? Czy tylko wtedy gdy
planujemy
>>>> dziecko? Biblia m�wi: "upajaj si� ustawicznie", "zawsze", "po wszystkie dni
>>>> twojego marnego bytowania". R�wnie� Nowy Testament m�wi: "Nie stro�cie
od
>>>> wsp�ycia z sob�, chyba za wsp�ln� zgod� do pewnego czasu, aby odda�
siďż˝
>>>> modlitwie, a potem znowu podejmujcie wsp�ycie, aby was szatan nie kusi� z
>>>> powodu niepow�ci�gliwo�ci waszej" (1 Kor. 7:5). To mocna zach�ta."
>>>>
>>>> Oraz:
>>>>
>>>> Z Ksi�gi Kaznodziei Salomona 9:9:
>>>> "U�ywaj �ycia ze swoj� ukochan� �on� po wszystkie dni twojego
marnego
>>>> bytowania, jakie ci da� pod s�o�cem, bo to jest tw�j udzia� w �yciu
i
>>>> trudzie, jaki znosisz pod s�o�cem.""
>>>>
>>>> Nowy testament:
>>>> "Nie stro�cie od wsp�ycia z sob�, chyba za wsp�ln� zgod� do pewnego
>>>> czasu, aby odda� si� modlitwie, a potem znowu podejmujcie wsp�ycie, aby
>>>> was szatan nie kusi� z powodu niepow�ci�gliwo�ci waszej" (1 Kor. 7:5).
>>>>
>>>> Pnp 2:2-6:
>>>> "Jak lilia mi�dzy cierniami, tak moja przyjaci�ka mi�dzy dziewcz�tami.
>>>> Jak jab�o� w�r�d drzew le�nych, tak m�j mi�y mi�dzy
m�odzie�cami. W jego
>>>> cieniu pragn� odpocz��, gdy� jego owoc jest s�odki dla mego
podniebienia...
>>>> Wprowadzi� mnie do winiarni, kt�rej god�em dla mnie jest mi�o��.
>>>> Pokrzepi� mnie plackami z rodzynk�w, posili� mnie jab�kami, bo jestem
chora
>>>> z mi�o�ci.
>>>> Jego lewica jest pod moj� g�ow�, a jego prawica obejmuje mnie."
>>>> Punktem kulminacyjnym Pie�ni nad Pie�niami jest rozdzia� czwarty,
opisuj�cy
>>>> noc po�lubn� m�odej pary, po opisanej w rozdziale poprzednim ceremonii
>>>> za�lubin. Rozdzia� ten zaczyna si� wypowiedzi� oblubie�ca, kt�ry
zachwycony
>>>> pi�knem cia�a swej �ony w poetycki spos�b charakteryzuje jej urod�.
>>>> Opisuj�c sw� �on� Salomon zachwyca si� jej oczami, w�osami, biel�
jej
>>>> z�b�w...Opisuje jej piersi, por�wnuj�c je do dw�ch ko�l�t
pas�cych si� po�r�d
>>>> lilii (4:5). Pragnie wej�� "na wzg�rze mirry" i "pag�rek kadzid�a"
(4:6) -
>>>> opisuj�c w ten spos�b �ono swej umi�owanej. Oblubieniec szczyci si�,
�e
>>>> jego umi�owana jest "zamkni�tym ogrodem", "zapiecz�towanym �r�d�em"
>>>> nale��cym tylko do niego (4:12). Oblubienica zaprasza swego mi�ego, by
>>>> spo�ywa� z owoc�w tego "ogrodu" (4:16). Po sko�czonym akcie mi�osnym
>>>> s�yszmy radosne s�owa m�a: "Wszed�em do mojego ogrodu, moja siostro,
>>>> oblubienico, zerwa�em moj� mirr� wraz z moim balsamem, zjad�em m�j
plaster
>>>> wraz z moim miodem, wypi�em moje wino wraz z moim mlekiem."(5:1a) To by�a
>>>> wspania�a uczta dla obydwojga ma��onk�w. W tym momencie pojawia si�
>>>> tajemniczy g�os: "Jedzcie, moi przyjaciele, pijcie i upijcie si�
>>>> mi�o�ci�!"(5:1b). Kt� m�g� towarzyszy� oblubie�com w tak
intymnej chwili,
>>>> podczas po�lubnej nocy? Kt� mo�e zach�ca� ich do cieszenia si�
wzajemnďż˝
>>>> mi�o�ci�? Jest tylko jedna osoba - B�g, Stw�rca ich cia�, projektant
>>>> ma��e�stwa i dawca p�ciowo�ci, z kt�rej ma��onkowie, zgodnie z
jego planem
>>>> korzystali.
>>>> W ostatnim rozdziale Pie�ni nad Pie�niami znajdujemy wspania�y
fragment
>>>> okre�lany cz�sto mianem "summy" tej Ksi�gi:
>>>> "Po�� mnie jak piecz�� na swoim sercu, jak obr�czk� na swoim
ramieniu.
>>>> Albowiem mi�o�� jest mocna jak �mier�, nami�tno�� twarda jak
Szeol. Jej �ar
>>>> to �ar ognia, to p�omie� Pana.
>>>> Wielkie wody nie ugasz� mi�o�ci, a strumienie nie zalej� jej. Je�liby
kto
>>>> chcia� odda� za mi�o�� ca�e swoje mienie, to czy zas�uguje na
pogardďż˝?"
>>>> (Pnp. 8:6-7)
>>>> Czysta, �arliwa mi�o�� mi�dzy kobiet� a m�czyzn�, m�em i
�on�, jest �arem
>>>> od Boga, Bo�ym planem. Zyskuje pe�n� akceptacj� Stw�rcy i warta jest
>>>> po�wi�cenia i zaanga�owania. W Bo�y plan dla mi�o�ci
ma��e�skiej wbudowana
>>>> jest r�wnie� mi�o�� fizyczna i, jak dowodzi Pie�� nad Pie�niami,
jest ona
>>>> czym� pi�knym.
>>>>
>>>>
>>>> Po wi�cej przyk�ad�w zapraszam tutaj
>>>> http://iwkas.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?283
273
>>>> skad zaczerpn�am wszystkie fragmenty pracy zaliczeniowej "Seks - Bo�y dar,
>>>> czy diabelskie opium?" pewnego seminarzysty, kt�rego mie� za kap�ana
�ycz�
>>>> ka�demu oraz sobie.
>>>>
>>>>
>>>> --
>>>>
>>>> XL
>>>
>>> Ale Izdebskiego to ju� nie przeczytasz ,jak kk pot�pia seks nie
>>> zwracaj�c uwagii na biblijny brak pot�pienia seksu we fragmentach. No
>>> tak ty religii od kk przecie� nie odr�niasz.
>>
>> http://tiny.pl/hpttx
>> Tylu tych... Izdebskich.
>> Daj spok�j, a ktoby to czyta�, tego kwiatu p� �wiatu 3-)
>> --
>>
>> XL
>
>
> Jest wklejony na tym wątku ale ty się lękasz zobaczyć rzeczywistość i
> wolisz sobie życzyć myśleniem życzeniowym jak niby kk seksu nie
> potępia.
Bo NIE potępia. Małżeńskiego!
Ale czy to moja wina, że Biblii nie znasz, tylko paru głupich księży?
--
XL no i ty byś chciał, żeby KK ci pozwolił te Czeszki... ale tego w innym
kościele poszukaj, czegoś się KK czepił 3-)
|