Alergik w domu

1. Data: 2008-04-13 18:15:14

Temat: Alergik w domu
Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moja lepsza połowa obecnie cierpi z powodu kataru (brzoza sobie pyli...).
Czy są jakieś skuteczne filtry, które przynajmniej trochę oczyściłyby
powietrze w domu z alergenów? (pytam głównie o filtry, odkurzacz centralny
mam, podłogi "bezpyłowe", itp.)

Pozdrawiam
Janusz

2. Data: 2008-04-13 18:45:58

Temat: Re: Alergik w domu
Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 13, 8:15 pm, "Janusz K." <a...@o...pl> wrote:
> [...]
> Czy są jakieś skuteczne filtry, które przynajmniej trochę oczyściłyby
> powietrze w domu z alergenów? (pytam głównie o filtry, odkurzacz centralny

Polecam zajac sie alergia, zanim rozwinie sie w cos gorszego.
Oczyszczanie powietrza 'choc troche' to zle podejscie do problemu.

3. Data: 2008-04-13 19:12:05

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.04.2008 Janusz K. <a...@o...pl> napisał/a:
> Czy są jakieś skuteczne filtry, które przynajmniej trochę oczyściłyby
> powietrze w domu z alergenów? (pytam głównie o filtry, odkurzacz centralny
> mam, podłogi "bezpyłowe", itp.)

Wygląda mi na to, że masz za czysto w domu. Organizm przyzwyczajony do
sterylnych warunków nie radzi sobie z byle pyłkami.

4. Data: 2008-04-13 20:45:22

Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]

Polecam zajac sie alergia, zanim rozwinie sie w cos gorszego.
Oczyszczanie powietrza 'choc troche' to zle podejscie do problemu.

Dzięki za rady (nietrafione - jestem lekarzem i alergia jest leczona
adekwatnie do możliwości), pytałem o urządzenie do oczyszczania powietrza,
być może ktoś używa i mógłby się podzielić uwagami.

Pozdrawiam
Janusz

5. Data: 2008-04-13 21:17:44

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> Wygląda mi na to, że masz za czysto w domu. Organizm przyzwyczajony do
> sterylnych warunków nie radzi sobie z byle pyłkami.

Bzdura, kompletna.
Moje dzieciaki nie były wychowane w sterylnych warunkacha a dodatkowo jedno
ma alergię a drugie nie.

Piotrek

6. Data: 2008-04-14 09:04:39

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz K." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> pytałem o urządzenie do oczyszczania powietrza, być może ktoś używa i
> mógłby się podzielić uwagami.

Mam podobny problem, tylko nie jestem lekarzem
Myślę że oprócz oczyszczania przydałby się jonizator i trzeba pamiętać aby
filtry były wymienne (wbrew pozorom to nie reguła) i łatwo dostępne oraz, że
powinien być filtr HEPA.

Co do skuteczności - niestety nie znam jej, ale jakieś działania trzeba
podejmować. Problem w tym, że cena różnych urządzeń waha się od
kilkudziesięciu do ponad 1000zł, mało ludzi ich używa a jeszcze mniej chce
się podzielić doświadczeniami... A metoda prób i błędów jest kosztowna... Ja
też muszę podjąć jakieś kroki więc w końcu sięna coś zdecyduję, najpewniej
poprzez allegro....

Piotrek

7. Data: 2008-04-14 13:52:03

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy są jakieś skuteczne filtry, które przynajmniej trochę oczyściłyby
> powietrze w domu z alergenów? (pytam głównie o filtry, odkurzacz centralny

Sam mam te problemy to coś w tym temacie mogę powiedzieć.
Zakup poprzedziłem oczywiście wywaleniem dywanów i wszelkich zasłon, a na
podłodze
położyłem panele podłogowe, do których NIE UŻYWAM żadnych płynów
(antystatycznych)
za to przecieram je lekko wilgotnym mopem. O farmakologii pomilczę :)
Po zapoznaniu się z "rynkiem", w ubiegłym roku (atak drzew i traw), wybrałem
półśrodek tj "na próbę"
kupiłem OCZYSZCZACZ POWIETRZA Climatic 505 z filtrem HEPA taki jak np w tej
licytacji
http://www.allegro.pl/item335041536_oczyszczacz_powi
etrza_climatic_505_z_filtrem_hepa.html
z tym, że zakupiłem go w Leroy Merlin (tam była promocja) za coś około
160zł.
Fitry wymienne po około 50zł. Uważam to za dobre-dla mnie jak dotąd
wystarczające rozwiązanie.
Wiadomo, że można inwestować w bardziej profesjonalne filtry, ale to wydatek
rzędu
tysiąca złotych za urządzenie plus kilkaset złotych za filtr. Jak Cię stać
Urządzenie przeze mnie zakupione nie jest szczytem techniki i po roku
użytkowania,
trochę zaczęło głośniej pracować, ale działa i daje możliwość przespania
nocy
w warunkach określmy to - dobrych (wystarczy na dwie godziny przed porą
spania włączyć je -
polecam funkcję jonizacji - zupełnie jak górskie powietrze - ja pozostawiam
je pracujące
jeszcze przez trzy-cztery godziny).

Pozdrawiam emarcin

Pralka - inne podejście
Spłuczka podtynkowa
Ile kosztuje malowanie w Warszawie
Renowacja drzwi wewnętrznych - jaki koszt?
meble kuchenne - Ikea vs BRW vs Forte czy cos innego ?