Alternatywa dla kołków w kafelkach..?

1. Data: 2006-01-09 13:50:21

Temat: Alternatywa dla kołków w kafelkach..?
Od: "M@ryna" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie chcę wiercić otworów w moich nowych kafelkach w łazience a muszę
powiesić kilka niezbyt ciężkich rzeczy (lustro w drewnianej oprawie ok
3.6kg, drążek do prysznica ze słuchawką ok 1.5kg). Do powieszenia lustra
użyłem pierw haczyków z taśmą klejącą ale odpadły, później przykleiłem je
Patexem też odpadły, sam już nie wiem, może distal poxipol albo coś innego?
Macie jekieś doświadczenia w tej materii?
Pozdrawiam M.

2. Data: 2006-01-09 14:34:18

Temat: Re: Alternatywa dla kołków w kafelkach..?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M@ryna" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Patexem też odpadły, sam już nie wiem, może distal poxipol albo coś
> innego?
> Macie jekieś doświadczenia w tej materii?

Distal, poxipol albo dowolny markowy cyjanoakryl (czyli żadne kropelki
ani superglue) użyty na odtłuszczoną (spirytusem) glazurę i do
przyklejenia czegoś, co te kleje złapią. Te haczyki po usunięciu z
nich taśmy klejącej i odtłuszczeniu powinny się dać przykleić
cyjanoakrylem, metalowe haczyki z kolei ładnie powinien złapać distal
i poxipol.
Dobrym wyjściem jest też użycie dobrej taśmy dwustronnie klejącej
(dobrej!!! np. Soudal "do luster"), równiez po odtłuszczeniu miejsc,
do których kleisz.
Docelowo jednak radziłbym wywiercić te otwory, przecież nie wieszasz
sobie chyba lustra czy uchwytu do prysznica "na trochę"? A skoro jakiś
uchwyt i jakieś lustro tak czy tak w tym miejscu ma być, to w czym
problem? Bo nowe płytki, to szkoda dziurawić? Śmieszne.

J.

3. Data: 2006-01-09 14:44:03

Od: b...@i...pl (BEACIA) szukaj wiadomości tego autora

Jedyny taki CZAT! >>> http://link.interia.pl/f18ee

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

4. Data: 2006-01-09 14:56:04

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak: takie rozplanowanie otworów, aby wiercić w fugach.
Po włożeniu w wywiercone otwory (wiertło widiowe około 5 mm, wiercenie precyzyjne,
bez udaru) i dobiciu kołków
zafugowanie i nastepnie mocowanie na wkręty/sruby 4mm
JaC

5. Data: 2006-01-09 15:53:09

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Opiszę skutki.
Dobrze przyklejone = glazura zniszczona = wywiercona dziura.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

6. Data: 2006-01-09 17:57:46

Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> precyzyjne, bez udaru) i dobiciu kołków
> zafugowanie i nastepnie mocowanie na wkręty/sruby 4mm

A potem gdyby coś - to takie otwory mozna zafugować i nie razi bardzo w
oczy. Przerabiałam zamianę uchwytu na słuchawkę prysznicową. Dziury zostały
zafugowane i nawet nie widać gdzie to było ;-)
pozdrawiam
Dodo

7. Data: 2006-01-09 18:11:58

Od: zitom <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 napisał(a):
> [...]
bez udaru) i dobiciu kołków
> zafugowanie i nastepnie mocowanie na wkręty/sruby 4mm

to ja przy okazji sie spytam :)
co zrobic w przypadku mozaiki (2,5 x 2,5 cm) - wiercic sie w tym nie da
(strasznie twarda) - a z udarem peka. Fugi 1-1,5 mm wiec nie za bardzo
do rade wcisnac kolek ;) - z umywalka i polnoga poradzilem sobie
wybijajac po jednej plytce, ale z mocowaniem do prysznica juz nie za
bardzo.... macie moze jakis pomysl?

pozdro
zitom

8. Data: 2006-01-09 20:20:44

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiesić kilka niezbyt ciężkich rzeczy (lustro w drewnianej oprawie ok
> 3.6kg, drążek do prysznica ze słuchawką ok 1.5kg).

Niestety wszystko odpadnie, prędzej czy później. Skorzystaj z rady (kilka
postów niżej) wiercenia małych otworów (wiertłem 5 mm) w fugach. Sam tak
zrobiłem po wielu nieskutecznych próbach przyklejania wieszków na ręczniki
do glazury.

9. Data: 2006-01-09 21:39:49

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Jan 2006 15:56:04 +0100, 666 napisał(a):

> [...]
bez udaru) i dobiciu kołków
> zafugowanie i nastepnie mocowanie na wkręty/sruby 4mm

Tylko z tymi fugami to ostrożnie - łatwo zniszczyć
obie płytki...

Miroo

10. Data: 2006-01-10 09:43:08

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup sobie nowe ostre wiertła i zaczynaj najpierw od mniejszej średnicy (fi
3) wiercąc w takiej kosteczce bez udaru. Jak przejdziesz przez płytkę,
poczujesz, że to już klej i podłoże to możesz przełączyć śmiało na udar.

Pietrek

Czy ktoś mial kuchnie elektryczna....
Re: plytki 10x10
Kredyt czy pożyczka hipoteczna