Aminokwasy - w czym ?

11. Data: 2003-10-27 13:18:06

Temat: Re: Aminokwasy - w czym ?
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kc" <c...@v...net> napisał w wiadomości
news:bnisab$q41$1@news.onet.pl...

> Jest duzo materialu o szkodliwosci soi w diecie dzieci w internecie,
> ale mozesz skorzystac z informacji zawartych na stronach Instytutu Matki i
> Dziecka w W-wie.
> Wiek dzieci,to raczej sprawa umowna.

Ale ja się pytałam skąd w ogóle Ci się te dzieci wzięły, skoro pytanie było
o produkt zawierający najwięcej białka?

> Owszem pytanie bylo o ilosc ale jako produkt sporzywczy,
> soja mozliwe ze zawiera najwiecej bialka,ale jest watpliwe czy jako
produkt
> do spozycia dla czlowieka,zoltko tak.

Szczyt pokrętności.
Takie mataczenie byle tylko ugloryfikować to co się je, jest po prostu
śmieszne.
Wiesz co - ja soi nie jadam, bo nie lubię,
jaja jadam, (byle nie surowe, na co Krysia tak namawia),
ale to że coś się jada, albo nie, to jeszcze nie powód żeby tworzyć spiskową
teorię świata.

Ekstrudowane białko sojowe, jest produktem spożywczym zawierającym najwięcej
aminokwasów, jadalnym dla ludzi.
I już.

Sowa

12. Data: 2003-10-27 13:26:25

Od: "kc" <c...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@b...pl> wrote in message

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bnis8o$psb$1@news.onet.pl...
>
> Myślę że powinnaś o tym napisać do speców od żywienia z NASA.
> Ci biedacy dali się zrobić w trąbę i tracą czas na tworzenie żywności z
soi
> na wypadek lotów kosmicznych.
> Robią tam jajecznicę, bekon, pizzę z szynką, makaron z sosem pomidorowym,
> wszystko z .... soi. :-)

Jajecznica,bekon,pizza,makaron brzmi niezle
soja,soja,soja,soja, no tego to i hamburgierski kosmonauta by nie
wytrzymal:-)))))))))))))

> A kosmonauci to jedzą i jeszcze zbierają same plusy za wydolność
> fizyczno-psychiczną.
> Skandal normalnie!

Najwyrazniej naukowcy z Instytuty Matki i Dziecka
chca ograniczyc naszym pociechom kariere kosmonautow.
Skandal normalnie!
kc

13. Data: 2003-10-27 13:38:37

Od: "kc" <c...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@b...pl> wrote in message

> [...]
spiskową
> teorię świata.
>
> Ekstrudowane białko sojowe, jest produktem spożywczym zawierającym

A ja sie pytam skad Krysia sie tu wziela,jezeli pytanie bylo
o produkt zawierajacy najwiecej bialka?

Szcyt pokretnosci i mataczenie jestes smieszna Sowo.
Do spiskowej teorii nalezy dolaczac terroryzm,nalezy isc z pradem.

Bialko sojowe jest niejadalne dla ludzi,szczegolnie dzieci.
Zoltko tak.
I juz

kc

14. Data: 2003-10-27 13:45:55

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> wszystko z .... soi. :-)
>
> A kosmonauci to jedzą i jeszcze zbierają same plusy za wydolność

Jasne... na zdrowie, wcinaj sobie tą soję do woli - bo kosmonauci tak jedzą.
Powinnaś też chodzić w skafandrze - bo kosmonauci tak chodzą... ;)

Jedz sobie do woli tą soję, tylko nie mów, że jest lepsza dla człowieka od
żółtek,
bo to generalnie BZDURA. Roślina nie jest w stanie w swoim nasieniu, czy
ziarnie wyprodukować i skupić tyle wartościowych składników, co kura w
jajku.

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Nie chodzi o to, by być dobrym uczniem,
ale by wybrać dobrych nauczycieli.

15. Data: 2003-10-27 14:06:14

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najwyrazniej naukowcy z Instytuty Matki i Dziecka
> chca ograniczyc naszym pociechom kariere kosmonautow.
> Skandal normalnie!

No skandal :-)

A wracając do tematu dzieci, dzieciom (małym do 2-3 roku życia) w ogóle nie
powinno się podawać żadnych produktów wysokobiałkowych.
Tak więc ani soi, ani mleka krowiego, ani jaj, ani orzechów, ani mięsa itp.
Podawanie ich jest w dużej mierze przyczyną (nie jedyną oczywiście) masowego
występowania alergii
Podstawą pokarmu białkowego powinno być mleko matki, jeśli to nie jest
możliwe, powinny go zastąpić produkty niskobiałkowe.

Osobiście IMD i jego zalecenia traktuję bardzo nieufnie, IMHO
skompromitowali się rozdając swoje certyfikaty na prawo i lewo, promując
śmieciowe jedzenie nafaszerowane chemikaliami jako zdrowe dla dzieci.

Sowa

16. Data: 2003-10-27 14:45:34

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja sie pytam skad Krysia sie tu wziela,jezeli pytanie bylo
> o produkt zawierajacy najwiecej bialka?

Z wątku
Sama przyszła jak zobaczyła mój nick. :-)

> Szcyt pokretnosci i mataczenie jestes smieszna Sowo.

Przynajmniej się ze mną nie nudzisz. :-)
Lecz jeśli chcesz mi dokuczyć, to musisz wymyślić coś bardziej oryginalnego,
teksty typu, jesteś śmieszna, nie umiesz czytać ze zrozumieniem, jesteś
głupia itp. uważam za nudne i niegodne grupowych "wyjadaczy" wycirusy.

> Bialko sojowe jest niejadalne dla ludzi,szczegolnie dzieci.
> Zoltko tak.
> I juz

Co nie zmienia faktu, że dzieci to ludzie (o czym się często "zapomina") i
jest ono dla nich jadalne,
tak samo jak mleko krowie, czy żółtka, tyle że nie jest koniecznością aby
tym dzieci karmić.
Co nie zmienia faktu, że:

I już
:-)))

Sowa

17. Data: 2003-10-27 14:53:32

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
wiadomości news:bnitt0$6v7$1@inews.gazeta.pl...

Hm... wrzuciłam w wyszukiwarkę hasło: soja i między innymi wyskoczyła
ta: http://republika.pl/rolart/rolart2.html
co daje do myślenia... : )

Ale z pewnością warto znać "wyjątkowość" soi:
http://www.alergia-pokarmowa.med.pl/dla_lekarzy/aler
p_straczkowe.shtml

> Krysiu, nie krec. Bialka soi zawarte w ekstrudowanych produktach sojowych

1. Co to znaczy "ekstrudowanych" produktach sojowych?
2. Żółtek jaj nie trzeba ekstrudować (cokolwiek to znaczy), żeby człowiek
dostał co trzeba w łatwostrawnym żółtku bez jakiegokolwiek przetwarzania, co
przemawia jednoznacznie na korzyść białek z żółtek.

(a
> takie podalem w odpowiedzi) maja bardzo dobra przyswajalnosc, o czym
swiadczy
> identyczny wskaznik PDCAAS, jak w przypadku bialek jaja kurzego (1.0).
PDCAAS
> bierze pod uwage zarowno potrzeby ludzkiego organizmu zwiazane z
proporcjami
> poszczegolnych aminokwasow, jak i strawnosc i przyswajalnosc bialka z
danego
> produktu spozywczego. Tak wiec pod tym wzgledem _nie_ma_roznic_ miedzy
jajami
> (o samych zoltkach nawet nie wspominajac) i soja.

> Spojrz jeszcze raz na pytanie otwierajace watek. Co ma do niego zawartosc
> innych skladnikow odzywczych?

No jasne, że nie ma... ;)
Gdyby ktoś zapytał gdzie jest nawięcej żelaza? Nie da się ukryć że szpinak
przy gwoździach wysiada... ;>

Pozdrawiam
pana profesora : )
Krystyna

18. Data: 2003-10-27 15:11:17

Od: "kc" <c...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@b...pl> wrote in message

> [...]
> jest ono dla nich jadalne,
> tak samo jak mleko krowie, czy żółtka, tyle że nie jest koniecznością aby

I juz mamy kabaret:-))))))))))
Dobrze ze choc dzieci nie wysylaja w kosmos aby udowodnic ze:

I juz.
A zolta sa najlepsze.
I juz
:-))))))))
kc
ps.nie nudze sie ale niestety musze uciekac.

19. Data: 2003-10-27 17:14:13

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ale z pewnością warto znać "wyjątkowość" soi:
> http://www.alergia-pokarmowa.med.pl/dla_lekarzy/aler
p_straczkowe.shtml

A o alergiach na kurze jaja nic nie znalazlas? Moze ktos Ci kartki w googlach
powyrywal?

> 1. Co to znaczy "ekstrudowanych" produktach sojowych?

Takich, ktore kupisz w kazdym sklepie za rogiem w postaci polproduktu -
odpada potrzeba gotowania (choc gotowane ziarno sojowe ma bialko jedynie
nieznacznie gorszej jakosci).

> 2. Żółtek jaj nie trzeba ekstrudować (cokolwiek to znaczy), żeby człowiek
> dostał co trzeba w łatwostrawnym żółtku bez jakiegokolwiek przetwarzania,

Wybacz, ale osobiscie wole zjesc nasiono rosliny niz niezaplodniony produkt
kurzej owulacji, wychodzacy na swiatlo dzienne przez kanal zwany kloaka.
Proces produkcji jaj tez do najmniej skomplikowanych i najkrotszych z
pewnoscia nie nalezy, wiec patrzac z szerszej perspektywy sa one duzo
bardziej przetworzone, niz taki granulat sojowy. A ze tu wykorzystuje sie
technologie i maszyny, a tam zywe i czujace zwierzeta? Dla kogos, kogo mysli
siegaja poza czubek wlasnego nosa, to dodatkowy argument _za_ soja.

> co
> przemawia jednoznacznie na korzyść białek z żółtek.

Ty naprawde nie potrafisz trzymac sie tematu dyskusji. Czy twoje zoltka sa w
stanie rywalizowac z ekstrudowana soja pod wzgledem ilosci bialka na 100g
produktu? Nie sadze. Wiecej maja tylko odzywki dla sportowcow. Koniec tematu.

> No jasne, że nie ma... ;)
> Gdyby ktoś zapytał gdzie jest nawięcej żelaza? Nie da się ukryć że szpinak
> przy gwoździach wysiada... ;>

Krysiu, gwozdzi czlowiek nie jada, soje - jak najbardziej, cokolwiek bys o
niej nie napisala z Krzysiem C. na spolke. A my tu tak o produktach
spozywczych na pl.misc.dieta rozmawiamy, wiesz?

20. Data: 2003-10-27 18:06:29

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
wiadomości news:bnjjp5$sm1$1@inews.gazeta.pl...
. Czy twoje zoltka sa w
> stanie rywalizowac z ekstrudowana soja pod wzgledem ilosci bialka na 100g
> produktu? Nie sadze. Wiecej maja tylko odzywki dla sportowcow. Koniec
tematu.

Witam
Marcin, zauwazylem, ze nigdy nie odpuscisz, sadzisz, ze masz zawsze racje.
Chyba nie chodzi o zawartosc B w produkcie. Normy B sa okreslone, dziwnym
trafem zgadzaja sie z tym , co proponuje Kwasniewski. 0,8g/kg masy ciala.
"pregnacy"- wiecej.
www.nap.com
nie wiem ile ma ta soja, ale jezeli jakis produkt zawiera wiecej B, to nie
znaczy ze jest lepszy. Ile tego soi sie jada :). Jak przeliczysz to byc
moze stwierdzisz, ze jestes na atkinsie, co prawda Twoja pizza raz w
tygodniu to wykluczy.
Pisales, ze "bialko" zawiera lepsze B niz zoltko.
Jak widac wizualnie na stronie ktora podales, zoltko ma 3 gwiazdki, jajo 1,
a "bialko" 2
Jak wol jest napisane:
"bialko"
<The Good
This food is very low in Saturated Fat and Cholesterol. It is also a very
good source of Protein and Riboflavin.
The Bad
This food is high in Sodium. >
dobre zrodlo B i ryboflawiny, malo cholesterolu/mit ktory juz zostal
opisany/ i malo kwasow nasyconych.
Oczywiscie w tabelach nizej nie zawiera wogole omega3 i omega 6, B12 =0, za
duzo sodu.
Zoltko
<The Good
This food is low in Sodium. It is also a good source of Protein, Riboflavin,
Vitamin B12, Pantothenic Acid and Phosphorus.

The Bad
This food is high in Saturated Fat, and very high in Cholesterol. >
Dobre zrodlo protein, malo sodu, ryboflavina, B12, kwasy itd.
Oczywiscie pojawia sie w zoltku, cholesterol, i kwasy nasycone-ktore
lubimy:)
Jezeli chodzi o aminokwasy, na stronie ktora podalem, znajdziesz normy.
Pozdrawiam
maf

Co zlego jest w soli?
Bielizna LUPO(line) - TANIO !!!