Analizator natlenienia krwi

1. Data: 2001-11-14 13:23:52

Temat: Analizator natlenienia krwi
Od: a...@g...pl (Alek Kluska) szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
Poszukuję informacji o analizatorze natlenienia krwi. Potrzebny jest
mi taki analizator do pomiaru natlenienia przed i po zabiegu. Może
ktoś z grupowiczów zetknął się z takim urządzeniem?

Pozdrawiam,

Alek Kluska
a...@g...pl
Linux user 118355

2. Data: 2001-11-14 14:48:45

Temat: Re: Analizator natlenienia krwi
Od: "2Mat" <m...@2...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję informacji o analizatorze natlenienia krwi. Potrzebny jest
> mi taki analizator do pomiaru natlenienia przed i po zabiegu. Może
> ktoś z grupowiczów zetknął się z takim urządzeniem?

Maszynka taka to pulsoksymetr.
I wiem, że to można kupić. Na pewno nie jest to sprzęt tani. Przypuszczam,
że parę tysięcy trzeba za to dać.

Podaj na onecie czy wp: pulsoksymetr. Na pewno coś znajdziesz.
--
---
Pozdrowiania

3. Data: 2001-11-14 21:30:53

Od: Przemek Borys <P...@p...f47.n484.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

EHLO Alek!

[14 Nov 01][Stardate [-30]7548.0] Alek Kluska->All
>Poszukuję informacji o analizatorze natlenienia krwi. Potrzebny jest
>mi taki analizator do pomiaru natlenienia przed i po zabiegu. Może
>ktoś z grupowiczów zetknął się z takim urządzeniem?

Zetknąłem się w poniedziałek na miernictwie elektromedycznym ;)) Jest to
pulsoksymetr.
Urządzenie zakładane na palec, emituje dwie fale świetlne, różnie pochłaniane
przez hemoglobinę utlenowaną i wolną, następnie na podstawie pomiarów
absorbancji po tzw. "prostych przekształceniach" oblicza się saturację (mogę
podać wzory jeśli chcesz sobie to zbudować ;).
Urządzenie jest więc stosunkowo prymitywne :)

--
____\___\___
(_(\|,|_|,|_ [ /o)\ | GCS/S/TW/P d? s+:- a21 UL++++/H L++(++++) PGP- ]

4. Data: 2001-11-19 21:31:02

Od: "koro" <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!
Użytkownik "Alek Kluska" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mi taki analizator do pomiaru natlenienia przed i po zabiegu. Może
> ktoś z grupowiczów zetknął się z takim urządzeniem?

Nazywa sie to pulsoksymetr i jest *obowiazkowym* sprzetem na kazdej sali
operacyjnej.
Poziom saturacji (natlenienie) jest monitorowany stale w trakcie kazdego
zabiegu operacyjnego...
ergo- nie trzeba kupowac. Pozdr. Alek

HCV HBV itd???
pigulki i skutki??