Andrut

1. Data: 2001-10-31 07:51:58

Temat: Re: Andrut
Od: Joanna Konopka <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziem dobry

Moj przepis nie jest na "typowe" wafelki, ale tez pyszniasty;)

I czesc:
1 kostka masla lub margaryny
1 szklanka cukru
2 lyzki kakao
0,5 szklanki mleka
-----------------
II czesc:
2 szklanki mleka w proszku
paczka wafli

Skladniki z I czesci zagotowac (zeby sie rozpuscilo ladnie wszystko) i
odstawic do ostygniecia. Gdy wystygnie dodac 2 szklanki mleka w proszku
i dobrze wymieszac.
Z paczki wafli zostawic 2 - na spod i wierzch. Reszte pokruszyc i dodac
do masy. Mozna dodac np. rodzynki
Mase wylozyc miedzy wafle, poczekac az troszke stezeje i.. smacznego

Asia

Ps. To moje male "wkupne" na liste;)

1. Data: 2001-10-31 13:40:14

Temat: Andrut
Od: "TatToo" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktos z szanownych grupowiczow zna dobry przepis na andruta (piszinger).

pzdr.
B.

1. Data: 2001-10-31 14:04:50

Temat: Odp: Andrut
Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie, ja tez sie dolaczam do prosby, ale szukam prostego przepisu: zeby
nie bylo zbyt duzo roboty i zeby przygotowanie masy nie zzeralo za duzo
czasu (w stylu ubijania jajek na parze albo podgrzewania skondensowanego
mleka przez 4 godziny)... :-)

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-10-31 14:46:35

Temat: Re: Odp: Andrut
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnes napisala:

> [...]
> nie bylo zbyt duzo roboty i zeby przygotowanie masy nie zzeralo za duzo
> czasu (w stylu ubijania jajek na parze albo podgrzewania skondensowanego

No to macie przepis z biwaków prosto do Cafe za słupem :-)
Mleko w puszce słodzone podgrzewać aż zgestnieje i tym czymś
posmarować wafle. jedyna trudność polega na zgadnięciu, czy już
zgęstniało :-) No i na niewygotowaniu wody z gara, w którym pływa
puszka. Nie wybucha (też miałam wątpliwości).

Krycha&Co(ty)

1. Data: 2001-10-31 15:51:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nie bylo zbyt duzo roboty i zeby przygotowanie masy nie zzeralo za duzo
>czasu (w stylu ubijania jajek na parze albo podgrzewania skondensowanego

to pewnie zostaje tylko albo rozpuscic kilo krowek albo zrobic
mazidlo maslane a la cos do tortow

krysia,bez pomyslu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-31 21:31:20

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TatToo" <a...@c...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy ktos z szanownych grupowiczow zna dobry przepis na andruta
(piszinger).

> pzdr.
> B.

Dopiero Makłowicz uświadomił mi, że andrut i piszinger to, to samo.
Powiedział - jak dziś to pamiętam, że Polacy zamieszkali na dawnych terenach
Monarchii Austro-Węgierskiej, to wiedzą. Ja nie z Małopolski, więc nie
wiedziałam.
Przepis na andruty wg. Makłowicza. Zapisałam (chyba 2 lat temu?)

1 kostka masła o tem. pokojowej
25 dkg cukru+cukier waniliowy
To razem mieszać, mieszać...
Dodać dobry rum (trochę albo trochę więcej)
Dodać 2 całe jajka (wczesniej sparzyć)
3 łyżki kakao rozpuścić w przegotowanej wodzie, tak aby powstała papka i też
dodać
Po zrobieniu tortu waflowego, przycisnąć grubą książką.
Pokroić i wsuwać.

Ela

1. Data: 2001-11-02 07:39:00

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
też
> dodać
> Po zrobieniu tortu waflowego, przycisnąć grubą książką.

Robiłaś już tę słodycz?
czy naprawdę muszą być całe jajka, jakoś nie lubię surowych jaj w
kremach...ja chyba dla bezpieczeństwa wolałabym ubic je na parze...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-02 12:14:45

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

> [...]
> Mleko w puszce słodzone podgrzewać aż zgestnieje i tym czymś
> posmarować wafle. jedyna trudność polega na zgadnięciu, czy już

nietrudno :-) gotować na małym ogniu zamknięta puchę 2 godziny, potem wyjąć,
odtudzić (jak nie ostudzicie i otworzycie to was ten karmel zabije),
otworzyć, wymieszać z bakaliami, alkoholem, kakao i smarować waflr. Dobre
:-))

Wkn

1. Data: 2001-11-02 13:39:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>odtudzić (jak nie ostudzicie i otworzycie to was ten karmel zabije),
>otworzyć, wymieszać z bakaliami, alkoholem, kakao i smarować waflr. Dobre

a mnie to wychodzitroche dziwne, ale balam sie przedtem cos
powiedziec. Po tych tam 3 godzinach - tak do pasa puchy - niebo w
gebie, od pasa w dol - jekies takie coraz bardziej brazowe
zgalaretowacie, ktorego niktnie wazy sie ruszyc, o dziwo takeze i
ja, normal nieodwazna a przypalone to w ogole
kochajaca...dlaczego mam brazowa galarete w puszce?
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-02 15:48:03

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> ja, normal nieodwazna a przypalone to w ogole
> kochajaca...dlaczego mam brazowa galarete w puszce?

Bo mialas mleko niskotluszczowe moze? Albo evaporated raczej niz condensed?
MB

czarna fasolka
mus jablkowy do szarlotki-prosba
przyjecie na 10 osob: menu?
Po wczorajszej kolacji chyba awansuję w Cafe
Przyprawy/Krakow