Angina(?) i antybiotyk

1. Data: 2008-09-15 08:00:43

Temat: Angina(?) i antybiotyk
Od: i...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
w środę zacząłem się lekko źle czuć, gardło mnie jeszcze nie bolało,
poszedłem do lekarza. Powiedział, że przeziębienie i dał mi apo
naproxen + eurespal.

W piątek nie mogłem przełykać, na migdałkach miałem dużo białego
nalotu, taki stan utrzymywał się do soboty.

Od wczoraj się poprawia, gardło coraz mniej mnie boli, nalot prawie
zniknął, teraz mam tylko zaczerwienione.

Byłem przed chwilą u lekarza, a ten przepisał mi antybiotyk, ale
dopiero za namową mojej mamy -- po obejrzeniu gardła nie miał zamiaru
tego robić.

Brałem już antybiotyk w sierpniu, więc pytanie: czy koniecznie muszę
go brać, czy lepiej wyrzucać za kaloryfer? ;-)

2. Data: 2008-09-15 08:41:39

Temat: Re: Angina(?) i antybiotyk
Od: i...@g...com szukaj wiadomości tego autora

[przedwczoraj gorączka 39, wczoraj 38, dziś nie mierzyłem, ale czuję
się dobrze]

3. Data: 2008-09-15 12:51:44

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...com wrote:

> [przedwczoraj gorączka 39, wczoraj 38, dziś nie mierzyłem, ale czuję
> się dobrze]

bo niektórzy lekarze myślą i wiedzą, że antybiotyk na zwykłe zapalenie
gardła w 99 przypadkach na 100 zaszkodzi, a w 1 pomoże. No ale co ma taki
zrobić, jak mama pacjenta na niego zacznie krzyczeć? Nie przepisze
szkodliwego leku, to ta mu tak tyłek obsmaruje przed koleżankami, że szkoda
gadać...

z drugiej strony nikt tu nie doradzi wyrzucania za kaloryfer, bo kto wie -
może jesteś właśnie tym jednym przypadkiem w którym lek ma sens? W końcu
nikt z nas tego gardła nie widział.

4. Data: 2008-09-15 14:14:41

Od: i...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 15 Wrz, 14:51, tomek wilicki <t...@w...pl> wrote:
> z drugiej strony nikt tu nie doradzi wyrzucania za kaloryfer, bo kto wie -
> może jesteś właśnie tym jednym przypadkiem w którym lek ma sens? W końcu
> nikt z nas tego gardła nie widział.

http://incus.enetia.pl/gardlo.jpg

Trochę źle złapało ostrość, ale są pewne niedogodności przy
samodzielnym robieniu tego typu zdjęć ;-)

Czuję się coraz lepiej, ale nastraszyły mnie jakieś teksty w
internecie o powikłaniach, o uszkodzeniu stawów, serca itd. przy
nieleczonej anginie.

5. Data: 2008-09-15 18:56:38

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>[przedwczoraj gorączka 39, wczoraj 38, dziś nie mierzyłem, ale czuję
>się dobrze]
Termometr ci się zepsuł? Łatwiej post maznąć niż go znaleźć?

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo

6. Data: 2008-09-15 19:16:05

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...com wrote:

> [...]
>
> Czuję się coraz lepiej, ale nastraszyły mnie jakieś teksty w
> internecie o powikłaniach, o uszkodzeniu stawów, serca itd. przy

ja się na oglądaniu gardła nie znam :D

Ogólnie szkodliwość kiludniowego antybiotyku jest znikoma (ale jest),
głównie chodzi tu o to, że on "oducza" organizm walki z infekcjami.

kastrat i seks
Krwawienie dziasel i uczucie mocnego pieczenia przy plukaniu Listeryna
Podróże w czasie ciąży
Szkodliwosc promieniowania telefonow komórkowych - ku przestrodze
Brak diagnozy, nie wiem co robic.