Angina ropna... czy aby nie za długo???

11. Data: 2006-02-08 22:44:28

Temat: Re: Angina ropna... czy aby nie za długo???
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Feb 2006 22:40:09 +0100, ape wrote:

> mam wyobraznie bujna inaczej...
> idziesz do pierwszego lepszego laboratorium weterynaryjnego i twoja
> historyjka bierze w leb!

A potem będę się leczył preparatami weterynaryjnymi?:)

> bez zadnego skierowania, a na poniedzialek masz co sobie tylko
> wymarzysz.
> a ze nie za friko? za friko polecam gargarin lub urynoterapie :-)

Mnie chodziło o coś innego. Po prostu są sytuacje kiedy robienie
antybiogramu nie ma żadnego sensu. I angina paciorkowcowa do nich
należy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

12. Data: 2006-02-08 22:45:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 08 Feb 2006 23:39:50 +0100, Michal Jankowski wrote:

> Nie, zeby akurat w przypadku anginy trzeba bylo robic, ale tak sie
> pytam, bo te dwa tygodnie to jak z ksiezyca troche.

Pewnie, ze z księżyca. I stamtąd miało być:)

13. Data: 2006-02-08 23:23:56

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:5jfd3hx5d9vn.dlg@always.coca.cola...

> A potem będę się leczył preparatami weterynaryjnymi?:)

alez nie. antybiotyk jest antybiotykiem i ten sam lekospis obowiazuje
:-)

tu sie z toba generalnie zgadzam
... chyba, ze kanony zawioda

--
pozdro
ape

14. Data: 2006-02-08 23:25:31

Od: Marcin <p...@g...com.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08-02-2006 o 23:44:28 Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
napisał:

> Mnie chodziło o coś innego. Po prostu są sytuacje kiedy robienie
> antybiogramu nie ma żadnego sensu. I angina paciorkowcowa do nich
> należy.
>
> m.

Pod warunkiem, ze poddaje sie leczeniu antybiotykami. Jesli nie sprawa
jest jasna.
A co do antybiogramu, zakladajac, ze sie chce uzyskac wiarygodny wynik to
mniej niz 3 dni, dla pewnosci 4 sie nie da.

Marcin

15. Data: 2006-02-08 23:31:28

Temat: Re: Angina ropna... czy aby nie za dĹ?ugo???
Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <p...@g...com.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
> A co do antybiogramu, zakladajac, ze sie chce uzyskac wiarygodny wynik
> mniej niz 3 dni, dla pewnosci 4 sie nie da.

jesli najpierw namnozysz material na bulionie, a potem dasz na agar z
krazkiem antybiotykowym - to da sie w 2-3 dni

--
pozdro
ape

16. Data: 2006-02-08 23:41:26

Od: Marcin <p...@g...com.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-02-2006 o 00:31:28 ape <a...@n...poczta.fm> napisał:

> jesli najpierw namnozysz material na bulionie, a potem dasz na agar z
> krazkiem antybiotykowym - to da sie w 2-3 dni

zgoda, ale jesli bedziesz mial 3 rozne szczepy na wymazowce, i posiejesz
je z bulionu na plytke, to nie bedziesz wiedzial tak w zasadzie co wyszlo
oporne, co wrazliwe bo wszystko sie "wymiesza" i w zasadzie taki
antybiogram jest do bani.
--
Marcin

17. Data: 2006-02-08 23:52:37

Temat: Re: Angina ropna... czy aby nie za dÄš?ugo???
Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyszlo
> oporne, co wrazliwe bo wszystko sie "wymiesza" i w zasadzie taki

nawet jesli bedzie wyrazne czyste pole wokol danego krazka?
bo jesli nie bede mial jednoznacznego odczytu - masz calkowita racje.
jednak na taka ewentualnosc powinno sie rownolegle druga probke
(kontrolna) najpierw namnozyc na szalce, a potem ewentualnie zrobic
przesiew i dopiero potem antybiotykoopornosc, czyz nie?

--
pozdro
ape

18. Data: 2006-02-09 00:36:17

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Feb 2006 00:23:56 +0100, ape wrote:

> alez nie. antybiotyk jest antybiotykiem i ten sam lekospis obowiazuje
> :-)

Oj nie wiem. Nasz pies kiedyś jadł coś kompletnie nie dla ludzi:)

> tu sie z toba generalnie zgadzam
> ... chyba, ze kanony zawioda

Wyjątki potwierdzają regułę:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

19. Data: 2006-02-09 03:00:52

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:1c68auk7qy3nr$.dlg@always.coca.cola...

> Oj nie wiem. Nasz pies kiedyś jadł coś kompletnie nie dla ludzi:)

malo prawdopopdobne, zeby to byl antybiotyk:)
pamietasz moze co to bylo?

:)

--
pozdro
ape

20. Data: 2006-02-09 06:13:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Feb 2006 04:00:52 +0100, ape wrote:

> malo prawdopopdobne, zeby to byl antybiotyk:)
> pamietasz moze co to bylo?

Antybiotyk. W postaci proszku. W dużej foliowej torebce. To była jakaś
penicylina - nieludzka jak diabli:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/