Antique-Deco-jaka kolejność?

1. Data: 2004-09-08 20:27:16

Temat: Antique-Deco-jaka kolejność?
Od: "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem że już była mowa o tej technice ale mam pytanie .Zakupiłam farby akryl
matowe+podkład+lakier błyszczący+ emulsje postarzającą/dająca efekt
spękań/+serwetki i wiem że była mowa o kleju ,czy to znaczy że jeszcze muszę
go dokupić czy wystarczy ten lakier który mam i jaką kolejność zachować jeśli
chcę pomalować duży słój.Niewiem czy podkład ma być pod serwetkę czy pod
farbę.I kiedy pomalować farbką postarzającą pod serwetką czy na serwetkę......
o jejku ale bigos poproszę o odpowiedż w punktach .Pozdrawiam Asia

1. Data: 2004-09-09 06:40:11

Temat: Re: Antique-Deco-jaka kolejność?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
serwetkę......
> o jejku ale bigos poproszę o odpowiedż w punktach .Pozdrawiam Asia

Witam,
Ja takze podlaczam sie do pytan. Mam rowniez wiele watpliwosci/niejasnosci.

Mi jakos spekania nie chca wyjsc. Ile czasu nalezy odczekac, aby klasc
kolejne warstwy i ile w ogole warstw powinno byc?

Pozdroofka
Iwona

1. Data: 2004-09-09 07:35:34

Od: "Experyment" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
o spękaniach wiem tyle, że raczej kładzie się je na końcu i w odwrotną stronę
niż poprzedni lakier, czyli jesli malowaliśmy pionowo to lakier ze spekaniami
kładziemy poziomo.
Miłego dnia
Ania 3miasto :)

1. Data: 2004-09-09 07:53:36

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda wrote:

> A teraz krótkie przedstawienie :-) Mam na imie Magda, mieszkam w Warszawie
> i właśnie przełączam sie z trybu tylko czytania grupy w tryb czytania i
> pisania

Witam i zapraszam na jutrzejsze spotkanie :)

pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-09-09 08:59:24

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.>
> [...]
Warszawie
> i właśnie przełączam sie z trybu tylko czytania grupy w tryb czytania i

A może i jeszcze spotkania, bo właśnie grupka ma jutro spotkanko o 17 na
ordynackiej/
AnnaJ.

1. Data: 2004-09-09 09:38:29

Od: Magda <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote
> [...]
>
> Mi jakos spekania nie chca wyjsc. Ile czasu nalezy odczekac, aby klasc
> kolejne warstwy i ile w ogole warstw powinno byc?

Hej.
To ja może spróbuje odpowiedzieć ( i przy okazji przywitać sie na grupie )
Ja to robię tak:
1) najpierw maluję farbami akrylowymi kolor bazowy - czekam aż wyschnie pare
minut
2) nakładam preparat do spękań - czekam aż wyschnie to juz dluzej ( czas na
kawe )
3) maluję farbą akrylową - tym kolorem który ma być popękany - można malować
tylko raz i z moich doświadczeń wynika, że trzeba się śpieszyć bo farba
akrylowa szybko schnie, a chodzi o to żeby nie poprawiać po suchym ( bo
pęka właśnie w trakcie schnięcia.
4) teraz tzw. klej do decoupage'u, (moze to jest ten podklad o którym
piszesz ) i na niego serwetka. Po ulożeniu serwetki jeszcze raz maluje tym
"klejem".
5) teraz jakies drobne retusze farba ( drobne żeby nie zamalować spekań )
6) lakier matowy lub blyszczący
Koniec!

Ale uwaga - są dwa rodzaje preparatów do spękań. Ten o którym pisałam
( dostępny np. na www.creativehobby.pl ) lub w sklepach plastycznych np.
firmy Talens. One dają spękania farby akrylowej. Ale są też np. zestawy
lakierów (pękający i postarzający) które dają efekt popękań po wierzchu
( można ich używać na niemalowanym drewnie lub na obrazach olejnych.
(np. firmy Maimeri )

1. Data: 2004-09-09 09:46:42

Od: "Asiek" <a...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
serwetkę......
> o jejku ale bigos poproszę o odpowiedż w punktach .Pozdrawiam Asia

Tutaj jest dosc przejrzysta instrukcja krok po kroku w jakiej kolejnosci to
robic (sama z niej korzystalam):
http://www.creativehobby.pl/faqdesk_info.php?faqdesk
_id=6

Tez stawiam pierwsze kroki w tej technice. Na razie ozdobilam w ten sposob
doniczke i wyszlo calkiem niezle, chociaz mialam male problemy z
przyklejeniem serwetki, jest bardzo delikatna i jakos tak zaczela mi sie
marszczyc.

Pozdrowienia i powodzenia przy pracy.

Asia (Police)

1. Data: 2004-09-09 16:43:16

Od: "ws" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o jaką serwetkę chodzi? papierową, bibułową, bawełnianą? jakąś inną?to może
kogoś śmieszyć to pytanie ale nie mam pojęcia o tej technice a na stronie
jest mowa tylko o "serwetce'. Pewnie jest to oczywiste jakiej... proszę o
odpowiedź.
Dzięki
Aramis
http://uk.geocities.com/wojtekstr/crewel_embroidery.
html

1. Data: 2004-09-09 17:00:26

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ws" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> o jaką serwetkę chodzi? papierową, bibułową, bawełnianą? jakąś inną?

Papierowa (serwetkowa) :)

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-09-10 09:15:31

Temat: Podsumowanie decoupage....hihi
Od: "ws" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wygląda na to, że dzięki Dorotce dowiedzieliśmy się o technice decoupage
trochę szczegółów, gdyż przez nią temat był wywołany do tablicy. mi jest
bartdzo miło, bo po ponad 8 latach znalazły się poszukiwane przeze mnie w
domku farby akrylowe, które kiedyś były rozprowadzane przez firmę zdaje się
amway. i już się cieszę, że sobie coś zrobię. jak wam coś wyjdzie to
podzielcie sięefektami, proszę!
aramis z akrylami...a nie z mulinką
http://uk.geocities.com/wojtekstr/crewel_embroidery.
html

[szydelko] ciuszki dla kobitek
[szydełko]szukam serduszka
[szydełko] sukienka w ananasy
[xxx] kolejne poszukiwania... "One Nighters" by Jeanette Crews!
kaan