Antygen Hbs prosze o porade

1. Data: 2003-06-27 14:13:43

Temat: Antygen Hbs prosze o porade
Od: Black Peter <b...@u...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dostalem zawiadomienie z sanepidu ze wykryto u mnie antygen Hbs. W
styczniu bylem w szpitalu na operacji łąkotki, przed operacja zrobiono
mi badania i pomimo tego ze wyniki byly od razu nie poinformowano mnie o
tym fakcie. Szpital wyslal zawiadomienie do sanepidu dopiero po prawie 5
miesiacach a sanepid po kolejnym miesiacu mnie poinformowal :( Od
szpitala oczywiscie nie dostalem informacji!

Lekaz rodzinny skierowal mnie na badania watroby i wyniki sa takie: AST
ALT - podobno OK
Wyslal mnie do hepatologa ale okazuje sie ze hepatolog moze mnie przyjac
na wizyte dopiero 10 wrzesnia! Skierowal mnie jedynie na powtorne
badanie antygenu Hbs. Badanie potwierdzilo wystepowanie antygenu - 23.63

W zwiazku z powyzszym mam pytanie jak grozne jest takie nosicielstwo i
jak wyglada dalsze leczenie. Czy jest ono pilne czy mam czekac do
wrzesnia choc to mi sie nie usmiecha tymbardziej ze mieszkam jeszcze z
jedna osoba i chyba moge ja zarazic.

licze na pomoc i z gory dziekuje

Black Peter

2. Data: 2003-06-27 17:11:27

Temat: Re: Antygen Hbs prosze o porade
Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak wyglada dalsze leczenie. Czy jest ono pilne czy mam czekac do
> wrzesnia choc to mi sie nie usmiecha tymbardziej ze mieszkam jeszcze z

byłes kiedys szczepiony na wzwb?
monika

3. Data: 2003-06-27 19:07:26

Od: Black Peter <b...@u...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

> byłes kiedys szczepiony na wzwb?
> monika

Przed samym szpitalem wziolem dwie dawki w zalecanym terminie czyli 1
miesiac przerwy 2 i przerwy do zabiegu (przed zabiegiem mialem badania
krwi), teraz mialem wziasc 3 ale lekarz rodzinny powiedzial ze lepiej nie.

pozdrawiam
BP

4. Data: 2003-06-28 06:14:57

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesiac przerwy 2 i przerwy do zabiegu (przed zabiegiem mialem badania
> krwi), teraz mialem wziasc 3 ale lekarz rodzinny powiedzial ze lepiej nie.

HBs-Ag (antygen Hbs) świadczy o tym zejesteś zarazony wzwb :(((
może on być wykryty nawet jeszcze przed pojawieniem sie objawów klinicznych,
stad pozostałe wyniki moga byc dobre..
pytasz czy mozesz zarazić te osobe z która mieszkasz ... otóż zakazic sie
można przez krew , stosunki płciowe i dziecko od matki podczas porodu...
ale zakaźni sa chorzy wykazujacy DNA wirusa HBV( jest to materiał genetyczny
wirusa) , a brak DNA wirusa swiadczy, ze nie jest on zakaźny (najczulsza
metoda oznaczania DNA jerst PCR)
a zakazenie wirusem może przebiegać w różny sposób:
1. jako zakazenie bezobjawowe(u65%)
2.ostre wzw kończace sie wyleczeniem i eliminacja wirusa(25%0
3. piorunujace wzw i zgon :((( (0,1-1%)
4przetrwanie wirusa w organizmie --nosicielstwo antygenu HBs (10%)
o tym w jakiej jesteś tych grup pozwoli stwierdzic dokładne badanie
serologiczne wszystkich antygennów i przeciwciał p/wzw , wtedy bedzie mozna
powiedzieć odnosnie leczenie , albo wyzdrowienia..
pozdrawiam , monika

5. Data: 2003-06-28 06:28:11

Od: Black Peter <b...@u...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik monika napisał:

> [...]
> serologiczne wszystkich antygennów i przeciwciał p/wzw , wtedy bedzie mozna
> powiedzieć odnosnie leczenie , albo wyzdrowienia..

Dzieki za informacje
Ale rozumiem ze jest to powazna sprawa i raczej powinienem szybciej
dzialac niz czekac do wrzesnia na ustalony termin wizyty u lekarza?

pozdrawiam
BP

6. Data: 2003-06-28 06:45:28

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale rozumiem ze jest to powazna sprawa i raczej powinienem szybciej
> dzialac niz czekac do wrzesnia na ustalony termin wizyty u lekarza?

raczej tak....
monika

(gdzie)Ortopeda we Wrocławiu
anty-TG
Re: Cukier: Ślad redukcji
Prośba o przetłumaczenie
w koncu i ja zapomnialam :-( /pigulki antybaby/