Argh! Beckers! Oby ich pokręciło!

1. Data: 2003-12-31 11:27:26

Temat: Argh! Beckers! Oby ich pokręciło!
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachciało mi dobudowania fikuśnej półki z kartogipsu. I jeszcze pomalowania
jej na kolor identyczny z resztą ścian. Dane taktyczno-techniczne farby z
mieszalnika miałam spisane. To walę jak w dym: to samo miejsce, ten sam
mieszalnik, na wszelki wypadek pomalowana zaślepka z puszki elektrycznej w
łapie. Ze wzornikiem się zgadza. Ale na tym frajda się kończy. Po próbie
pomalowania kawałka okazuje się, że farba jest inna - o ton bardziej różowa
(oryginał jest żółty jak słonecznik) i ma inną strukturę (oryginał był
bardziej błonkowato-ciągliwy, ta jest ciupkę bardziej matowa).

Na co się przygotować psychicznie przy rozmowie z panem od mieszalnika (poza
wylaniem mu tej farby na łeb), jeśli będzie mi usiłował wmówić, że to to
samo? I skąd się takie cuda biorą? Brudny mieszalnik, Beckers przez dwa lata
zmienił technologię?

JoP

1. Data: 2003-12-31 11:39:31

Temat: Re: Argh! Beckers! Oby ich pokręciło!
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]skąd się takie cuda biorą? Brudny mieszalnik, Beckers
> przez dwa lata zmienił technologię?

...ściana się zakurzyła/wypłowiała od światła... Sądząc po stanie tablic
reklamowych najszybciej "znikają" właśnie czerwone składowe. A po dwóch
latach to pewnie i resztka w puszce niewiele pomoże :(

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-12-31 12:43:15

Od: arek <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 Dec 2003 11:27:26 +0000 (UTC), Jolanta Pers
<j...@g...pl> napisał:

I skąd się takie cuda biorą? Brudny mieszalnik, Beckers przez dwa
> lata
> zmienił technologię?

przez ten czas farba na Twojej scianie ulegla wielu dziwnym procesom.i nie
ma szans aby kupujac teraz ten sam numer koloru na scianie wygladaly
identycznie.musisz pomalowac calosc od nowa aby sciany wygladaly tak samo.
gosc z beckersa powinien Ci to wytlumaczyc
rowniez mam sciany pomalowane tymi farbami i jestem z nich zadowolony
milego malowania
arek

--
Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
http://www.opera.com/

1. Data: 2003-12-31 13:22:04

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

arek <a...@g...pl> napisał(a):

> przez ten czas farba na Twojej scianie ulegla wielu dziwnym procesom.i nie
> ma szans aby kupujac teraz ten sam numer koloru na scianie wygladaly
> identycznie.

Bzdura. W takie zmiany koloru uwierzyłabym po 15 latach, ale nie po dwóch.
Poza tym farba na ścianie jest o wiele bardziej jaskrawa niż ta nowa. Poza
tym farba ma zupełnie inną fakturę: jest matowa i nie błonkowata. Ta na
ścianie to gumiasta, na niektórych powierzchniach marszcząca się.

> musisz pomalowac calosc od nowa aby sciany wygladaly tak samo.

No jeszcze czego! Nie upadłam z pieca na łeb, żeby przez kawałek ściany
przemalowywać całe mieszkanie.

> gosc z beckersa powinien Ci to wytlumaczyc
> rowniez mam sciany pomalowane tymi farbami i jestem z nich zadowolony

Ja też. Byłam.

JoP

1. Data: 2003-12-31 13:31:36

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> napisał(a):

> [...]
> reklamowych najszybciej "znikają" właśnie czerwone składowe. A po dwóch
> latach to pewnie i resztka w puszce niewiele pomoże :(

Obawiam się, że tę propozycję należy odrzucić jako niezorganizowaną ;-) -
farba na ścianie jest o wiele bardziej jaskrawa niż w puszce. Powtórzę: na
ścianie mam słoneczną, słonecznikowatą półmatową żółć, która po dwóch latach
nadal niebezpiecznie ociera się o oczojebność, jak było na początku, teraz
zawsze, i wygląda, że na wieki wieków amen, jeśli nie przemaluję, bo jakoś
kolor się trzyma twardo, a w puszce blady, matowy lekkomajtkowy żółtoróżowy.
Na styku różnica jest wręcz powalająca i nie da się wytłumaczyć procesami
zachodzącymi w farbie. To jest po prostu inna farba - także pod względem
faktury.

I przypominam: mimo zbieżności kodu, farba w puszce jest inna _niż_ _na_
_wzorniku_. W tym jest główny ból. Próbka ze ściany odpowiada circa
wzornikowi, próbka z nowej zmieszanej farby już nie.

JoP

1. Data: 2003-12-31 13:46:59

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]w puszce blady, matowy lekkomajtkowy żółtoróżowy. [...]

Chyba sobie nawet nie chcę wyobrażać, jak to wygląda ;) A nie wymieszali
Ci tego przypadkiem na innej bazie? No i jeśli kolor faktyczny różni się
znacząco od wzornika, to chyba należy jednak kogoś wysłać na najbliższą
roślinę zdrewniałą, rączo ((c)Ewa P.). Beckers chwali się, że ma w
niektórych punktach jakieś ustrojstwo do dobierania koloru "z natury",
Ty chyba z jakiegoś cywilizowanego kawałka świata jesteś, ściany raczej
nie zaniesiesz, ale może chociaż kazać ten wzornik przemierzyć, jeśli
pasuje, albo zaślepkę?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-12-31 14:14:21

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

moj znajomy kupowal jakies farby z mieszalnika i pozniej (po 5, 6 dniach)
dokupil jesze troche bo zabraklo i tez stwierdzil ze farba sie roznila

1. Data: 2003-12-31 14:14:26

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> napisał(a):

> A nie wymieszali
> Ci tego przypadkiem na innej bazie?

Możebne. Ale cóż, pan dane taktyczno-techniczne dostał, na ręce mu nie
patrzyłam.

> No i jeśli kolor faktyczny różni się
> znacząco od wzornika, to chyba należy jednak kogoś wysłać na najbliższą
> roślinę zdrewniałą, rączo ((c)Ewa P.).

Różni się. Znacząco. Po prostu różnica między wzornikiem a farbą jest
kosmicznie większa niż wzornikiem a ścianą.

Może tak zrobię w akcie desperacji.

JoP z żółtoróżowym kawałkiem ściany

1. Data: 2004-01-03 00:58:44

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 Dec 2003 14:14:26 +0000 (UTC)
"Jolanta Pers" <j...@g...pl> naskrobał(a):

> Może tak zrobię w akcie desperacji.

pomaluj cos tym nowym "kawalkiem" farby, wez ta zaslepke jeszcze
raz i zaprezentuj jak bardzo to sie rozni

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2004-01-05 07:58:53

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

w Beckersie oprócz numeru koloru trzeba jeszcze znać tzw. "bazę", czyli
rodzaj białej farby, do której dostrzykują barwniki.

Kiedy mi w czasie malowania mieszkania zabrakło farby i poszedłem dokupić,
dorobiono z innej bazy tłumacząc, że kolor będzie identyczny. W praktyce
jednak wyszedł o ton jasniejszy.

Być może to jest przyczyna, zwłaszczam, że wspominasz także o innej
strukturze powierzchni, a o tym decyduje własnie "baza".

Jarek

Zmywarka, szklanki, co jest grane ?
[piekny Olsztyn] deski, podłoga
Filtr do wody i inne rzeczy podłączane do wszelkich instalacji
[Zmywarki] [Lodowki] [Okapy] Stopien integracji i inne takie...
[PODATKI] - odliczenie odsetek od spłaconego kredytu