Arszenik w ryzu

151. Data: 2018-09-21 07:16:00

Temat: Re: Arszenik w ryzu
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-20, XL <i...@g...pl> wrote:

> Nie jest wydalana.
> Kumuluje się.

> Gdyby rtęć była wydalana, pożylibyśmy długo. A tak to możemy sobie składać
> na urodziny smętne życzenia zaledwie ,,STU lat".

Paweł ma rację, jest wydalana, ale zwróć uwagę co sam napisał - okres
półtrwania jest stosunkowo długi więc jak się tej rteci nałykasz to się
jej tak od razu nie pozbędziesz. W tym sensie mozesz powiedzieć, że się
kumuluje.

Zakładając, że nie będzie nachapywał się dalej to po roku czasu będzie
tego np. 25x ponad normę, a poziom zgodny z normą osiagnie dopiero po
paru latach.

--
Marcin

152. Data: 2018-09-21 11:46:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
> Zakładając, że nie będzie nachapywał się dalej to po roku czasu będzie
> tego np. 25x ponad normę, a poziom zgodny z normą osiagnie dopiero po

Jak się nachapał ,,100x ponad normę", to ,,po roku" już go nie będzie - co
dopiero ,,po paru latach". Piszecie obaj, jak dzieci. Rtęć trwale uszkadza
narządy/organizm, bo jej obecność to nie tylko sam fakt, ale głównie jego
następstwa, które pozostają.

--
XL

153. Data: 2018-09-21 16:01:32

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-21, XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> narządy/organizm, bo jej obecność to nie tylko sam fakt, ale głównie jego

O ja głupia cipa. Ale musiałem spróbować, bo to dobry by uczynek był.

--
Marcin

154. Data: 2018-09-21 19:12:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> O ja głupia cipa. Ale musiałem spróbować, bo to dobry by uczynek był.

No. Tylko się zdecyduj, czy chciałeś nim tylko rozśmieszać, czy przyprawiać
o politowanie nad Twoją dziecinadą. Bo ja do tej pory mam ambiwalentne
odczucia.

Teoretyzowanie o ,,nachapywaniu się" 100-krotnie przekraczającą normę dawką
rtęci i braku wszelkich konsekwencji tegoż ,,po roku" i ,,po paru latach" to
świetna gadka. Policz jeszcze poziom tej rtęci po pińciuset.
LOL

--
XL

jabłka