Astma oskrzelowa ??? [dlugie]

1. Data: 2003-01-06 22:56:51

Temat: Astma oskrzelowa ??? [dlugie]
Od: "Zotti" <Z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Na poczatek kilka slow o sobie - mezczyzna, 30 lat, od 6 lat palacy
papierosy.

Prosze Was o pomoc, bo juz sam nie wiem co mam robic, ale od poczatku...

Wszystko zaczelo sie jakies 5 lat temu od niewinnego kaszlu, ktory nie
chcial przechodzic. Poszedlem do lekarza zeby upewnic sie co jest nie tak i
okazalo sie ze jest to... zapalenie oskrzeli. Dla mnie to bylo troche dziwne
bo byl to sierpien, wcale nie bylem przeziebiony, ani nie mialem goraczki.
No ale coz - taka byla diagnoza lekarki pierwszego kontaktu, wiec nie mialem
powodu by jej nie wierzyc. Dostalem antybiotyk, leki wykrztusne, 2 tyg.
zwolnienia, a po tym czasie wszystko wrocilo do normy.
Niestety od tego czasu sytuacja powtarza sie 2 razy do roku - na jesien i na
wiosne. A zaczyna sie zawsze tak samo - przez kilka dni jest mi troche zimno
(pomimo cieplego ubioru), a za kilka dni wieczorem klade sie spac ze
swiestem w plucach, a budze sie nastepnego dnia rano z uporczywym suchym
kaszlem, ktory w ciagu tego samego dnia przechodzi w kaszel mokry, niedlugo
pozniej pojawia sie rowniez katar.
Probowalem domowymi sposobami podniesc temperature ciala - niestety na razie
nie udalo mi sie znalezc skutecznego sposobu by rozgrzac organizm i uniknac
tego co mnie czeka. Herbata z malin czy tez lipy nie pomaga, a z aspiryna
nie chce przesadzac (mam problemy z zoladkiem - refluks i zakazenie
helicobacter pylori). Zrobilem sobie takze kuracje wyciagiem z pestek
grejfruta - wypilem w ciagu miesiaca cala butelke 30 ml, ale chyba nie dalo
to zadnego rezultatu (przynajmniej ja go nie widze).
Poczatkowo nawet nie przyznawalem sie lekarce ze pale papierosy (a co, w
koncu ona jest lekarzem, niech sama szuka przyczyny :-)))) ), ale chyba
gdzies za 3-cim razem powiedzialem jej o tym i to byl chyba moj blad. Od
tego czasu ciagle slysze ze jest to tylko i wylacznie wina papierosow.
Uczepila sie tego jak rzep psiego ogona, a ja dochodze do wniosku ze jest to
po prostu wymowka. Moze i jest w tym troche racji, ale czy do konca? Wg mnie
to troche dziwne ze za kazdym razem dostaje prawie takie same leki - np.
poprzednio - Klacid Uno, ACC 200, Bioparox, Clemastinum w syropie - a
ostatnio - Deflegmin, Bioparox,Clemastinum w syropie (Klacid Uno mam
wypisany na recepcie i mam go wykupic gdy sie pojawi goraczka). Juz nawet
teraz na 90% jestem przekonany jakie leki dostane nastepnym razem :-)
Prosilem ostatnio o skierowanie na przeswietlenie pluc (ostatnie robilem 2
lata temu, bylo w porzadku) i to co uslyszalem to "nie potrzeba". Nie chce
pouczac lekarza co ma robic, ale juz mnie to powoli zaczyna meczyc - w ciagu
tych 5-ciu lat nie zaproponowano mi zadnych badan ani testow, tylko ciagle
ze to wina tych papierosow, a moze to np. jakas alergia?.

A teraz kilka pytan do Was:
- jak podniesc temperature ciala by uniknac tych problemow, jest to w ogole
mozliwe?
- czy branie szczepionek (Biostymina, Esberitox) ma jakis sens?
- co moze byc przyczyna tych przewleklych problemow z oskrzelami (oprocz
papierosow oczywiscie :-))?
- slyszalem ze to moze byc zwiazane z czestymi infekcjami gardla
(migdalami), czy to prawda?
- jakie proponujecie przeprowadzic badania/testy (sprobuje ten pomysl
podsunac lekarce)?

No na koniec najwazniejsze - czy z tego mozna sie calkowicie wyleczyc?

Pozdrawiam z Przemysla
Zotti

2. Data: 2003-01-06 23:47:51

Temat: Re: Astma oskrzelowa ??? [dlugie]
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Jan 2003 23:56:51 +0100, Zotti wrote:

> [...]
> Uczepila sie tego jak rzep psiego ogona, a ja dochodze do wniosku ze jest to
> po prostu wymowka. Moze i jest w tym troche racji, ale czy do konca?

Z tego, co pisałeś powyżej można by wywnioskować, że rozpoznano u Ciebie
przewlekłe zapalenie oskrzeli, z zaostrzeniami w typowych okresach.
Najczęstszą przyczyną tej dolegliwości są papierochy. Koniec.
Wyleczyć - można, a przynajmniej znacznie poprawić stan cierpiącego, ale
tylko wtedy, jeśli wyeliminuje się główny czynnik sprawczy.

> [...]
> wypisany na recepcie i mam go wykupic gdy sie pojawi goraczka). Juz nawet
> teraz na 90% jestem przekonany jakie leki dostane nastepnym razem :-)

A czego się spodziewasz? Choroba jest ciągle ta sama, to i leki podobne.

> Prosilem ostatnio o skierowanie na przeswietlenie pluc (ostatnie robilem 2
> lata temu, bylo w porzadku) i to co uslyszalem to "nie potrzeba".

No bo w zasadzie może i nie potrzeba - chociaż palaczowi to ja bym
pewnie zrobił - ko wie, czy sobie raka nie wyhodował... mimo, że trochę
wcześnie...

> [...]
> tych 5-ciu lat nie zaproponowano mi zadnych badan ani testow, tylko ciagle
> ze to wina tych papierosow, a moze to np. jakas alergia?.

Przepraszam, ale czy jeśli masz psią kupę na środku pokoju, to szukasz
za szafą zdechłej myszy jako źródła smrodu, a kupe obchodzisz szerokim
łukiem i twierdzisz, że to niemożliwe, żeby śmierdziała? Najpierw należy
sprzątnąć kupę. Jeśli nadal bedzie śmierdzieć - szukać innych przyczyn.
Najczestszą przyczyną przewlekłego zapalenia oskrzeli (a potem i
przewlekłej obturacyjnej choroby płuc i jej powikłań) sa papierosy.
Chcesz palić - pal, to twoje życie i zdrowie (chociaż z drugiej strony
Twoje leczenie opłacam cześciowo ze swojej składki i z niej będzie
finansowane leczenie Twojego raka - więc nie pal, chyba że płacisz za
wszystko z własnej kieszeni), ale nie wymagaj cudów. Jesli nie rzucisz
palenia nie wyleczysz bronchitu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-01-07 04:11:16

Od: "Barbara Kubeczek" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Domniemam, ze jestes poczatkujacym lekarzem ... albo nawet nie - a to, co
odpisales Zotti jest jedna z niewielu najglupszych i niekompetentnych
odpowiedzi, jaka kiedykolwiek mialam okazje przeczytac na grupach
dyskusyjnych...

"Przepraszam, ale czy jeśli masz psią kupę na środku pokoju, to szukasz
za szafą zdechłej myszy jako źródła smrodu, a kupe obchodzisz szerokim
łukiem i twierdzisz, że to niemożliwe, żeby śmierdziała?"

a to pewnie mial byc przejaw blyskotliwosci ...? zenujace... , a ktos prosil
o pomoc - wiec jesli nie miales nic madrego do powiedzenia w tej sprawie
mogles sobie darowac tego posta.

A o swoje pieniadze ze skladki tak sie nie martw, bo moze kiedys ktos ci
wypomni, ze ze "swojej skladki" musi oplacac leczenie twojego raka
prostaty/Altsheimera/Parkinsona

B.K.

4. Data: 2003-01-07 04:38:51

Od: "Barbara Kubeczek" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
jesli 5 lat leczysz sie u tego samego lekarza to chyba najwyzsza pora na
zmiane.
jak dla mnie skandaliczne jest to zeby pacjent prosil sie o wypisanie
skierowania na jakiekolwiek badania - w koncu lekarz ma wyplacana pensje z
"twojej skladki" wiec to lezy w zakresie jego obowiazku bez proszenia sie i
innych ceregieli.
na szczescie - mam nadzieje - skoncza sie te "dobre czasy" w ktorych lekarz
jest traktowany jak proboszcz prowincjonalnej parafii a pacjent jak intruz.
trafia mnie gdy widze jak ludzie wchodza do gabinetow lekarskich .. jak by
sie zgieli troche nizej to musieli by sie zaczac czolgac po podlodze..ok -
do rzeczy.
Proponuje ci wykonanie testow w poradni alergologicznej, istnieje
prawdopodobienstwo ze kaszel i problemy z drogami oddechowymi moga byc
spowodowane alergia i niekonieczne musza byc to alergeny wziewne, alergie
pokarmowe tez moga objawiac sie w ten sposob. Zdarza sie ze takie nieleczone
alergie moga doprowadzic do astmy oskrzelowej...ale najpierw badania a
pozniej rozpoznanie;)

pozdrawiam,

Baska

5. Data: 2003-01-07 06:13:26

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> - czy branie szczepionek (Biostymina, Esberitox) ma jakis sens?

Biostymina [wyciąg z aloesu] i Esberitox [substancje czynne - suchy wyciąg z
żywotnika (thuja), korzenia indygo (baptisia), jeżówki (echinacea)] to nie są s
z c z e p i o n k i tylko leki wzmacniające pochodzenia naturalnego.
http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=357
http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=809

Zawsze można spróbować ale np. esberitox na moje dziecko (3 l) nie działał,
podczas jego przyjmowania złapała infekcję.

życzę szybkiego powrotu do zdrowia
Ania

6. Data: 2003-01-07 06:49:16

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Jan 2003 05:11:16 +0100, Barbara Kubeczek wrote:

> [...]
> odpisales Zotti jest jedna z niewielu najglupszych i niekompetentnych
> odpowiedzi, jaka kiedykolwiek mialam okazje przeczytac na grupach

Niekompetentnych?
Wyjaśnij mi na czym polega mój brak kompetencji w kwestii wpływu palenia
na przewlekłe zapalenie oskzrzeli.
Głupich? Tu nie będę dyskutować, bo chyba nie ma sensu.

> "Przepraszam, ale czy jeśli masz psią kupę na środku pokoju, to szukasz
> za szafą zdechłej myszy jako źródła smrodu, a kupe obchodzisz szerokim
> łukiem i twierdzisz, że to niemożliwe, żeby śmierdziała?"

No właśnie?
Jeśli papierosy są najczęstszym czynnikiem powodującym przewlekłe
zapalenie oskrzeli, to po co szukać innych przyczyn, do momentu
wyeliminowania najczęstszej? Zakładam oczywiście, że lekarz jest
kompetentny - bo dlaczego nie?

> a to pewnie mial byc przejaw blyskotliwosci ...? zenujace... , a ktos prosil
> o pomoc - wiec jesli nie miales nic madrego do powiedzenia w tej sprawie
> mogles sobie darowac tego posta.

Napisałem z premedytacją dosadnie, ponieważ dla każdego lekarza związek
między paleniem a przewlekłym zapaleniem oskrzeli jest oczywisty. Nawet
jeśli palenie jest tu jedynie czynnikiem nasilającym objawy choćby i
alergii - należy je wyeliminować.

> A o swoje pieniadze ze skladki tak sie nie martw, bo moze kiedys ktos ci
> wypomni, ze ze "swojej skladki" musi oplacac leczenie twojego raka
> prostaty/Altsheimera/Parkinsona

Prostata / Alzheimer / Parkinson to nie są choroby, ktore pojawiają się
w oczywistym i udowodnionym ponad wszelką wątpliwość związku z paleniem
papierosów. Nie ma czynników środowiskowych / nawyków żywieniowych /
nałogów, które mógłbym wyeliminować, żebu zapipbiec ich powstaniu.
Natomiast palenie wyeliminować można.

Krótkim streszczeniem Twojej wypowiedzi może być zdanie: "Ten facet jest
głupi, bo pisze, że palenie może powodować Twoje dolegliwości i trzeba
je wyeliminować. Zmień lekarza, bo Twój aktualny tez jest głupi."
Bez komentarza.

7. Data: 2003-01-07 07:11:18

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Jan 2003 05:38:51 +0100, Barbara Kubeczek wrote:

> jesli 5 lat leczysz sie u tego samego lekarza to chyba najwyzsza pora na
> zmiane.

Z tym akuat mogę się po części zgodzić - jesli nie odpowiada mu lekarz u
którego sie leczy, to jak najbardziej ma prawo zmienić.
Gorzej, jeśli nowemu też w ramach 'niech se szuka, po to jest lekarzem'
nie powie, że pali papierosy.

> [...]
> "twojej skladki" wiec to lezy w zakresie jego obowiazku bez proszenia sie i

Do badań powinny być wskazania. Owszem, niestety ostatnimi czasy lekarze
unikają wypisywania skierowań na badania o ile nie sa bezwzględnie
konieczne (z przyczyn ekonomicznych oczywiście), ale śmiem twierdzić, że
jeśli takie wskazania by były - to skierowanie by się znalazło.
Obowiązkiem lekarza nie jest wystawienie skierowania na każde badanie,
jakie przyjdzie do głowy pacjentowi. Obowiązkiem lekarza jest zbadanie
chorego i na podstawie tego - wykonanie (lub nie) badań, które są w
danym wypadku potrzebne.

> [...]
> alergie moga doprowadzic do astmy oskrzelowej...ale najpierw badania a

Jest masa badań, które można wykonać u chorego z przewlekłym kaszlem,
łącznie z rezonansem całego człowieka (a czemu nie, w sarkoidozie też
może się zdarzyć kaszel). Czy to znaczy, że trzeba je wykonywać?

8. Data: 2003-01-07 08:27:25

Od: "Emi" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję zrobienie wymazu z gardła i nosa.Może się okazać,że posiadasz
niewyleczonego paciorkowca lub gronkowca,który się odzywa przy zmniejszonej
odporności organizmu.Wraz z wynikiem wymazu dostaniesz antybiogram,gdzie
znajduje się wykaz antybiotyków wrażliwych na ten rodzaj bakteriii.Testy
alergiczne i zmiana lekarza jak najbardziej wskazana.
pzdr.
Emi.

9. Data: 2003-01-07 10:07:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:m3bkrrnfwb0y$.4w81nul1rr2j.dlg@40tude.net...

> [...]
> którego sie leczy, to jak najbardziej ma prawo zmienić.
> Gorzej, jeśli nowemu też w ramach 'niech se szuka, po to jest lekarzem'

Jeśli lekarz sam nie pali, to go palacz nie oszuka w tej kwestii. No chyba,
że jakichś przyczyn lekarz ma całkowity zanik węchu.
Ale co tu wymagać, żeby pacjent z przewlekłym zapaleniem oskrzeli rzucił
palenie...
Tak się składa, że leczyłam się w Instytucie Chorób Płuc... i było dla mnie
rzeczą okropną wchodzenie do przychodni... Pacjenci czekający na wizytę
palili w drzwiach... Jak się tak siedzi pod gabinetem, to można się trochę
nasłuchać i wiadomo, kto na co chory... Zapamiętałam takiego dość
charakterystycznego pana... Najpierw dużo wizyt u pulmonologa. Stwierdzony
rak. Wycięty, potem kontrole u onkologa... i palił cały czas jak lokomotywa
dalej...
Napisałam... i przemyślałam... zdecydowanie może powiedzieć, ze po drodze
tak się cały zaśmierdział...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

10. Data: 2003-01-07 11:32:30

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> charakterystycznego pana... Najpierw dużo wizyt u pulmonologa.
> Stwierdzony rak. Wycięty, potem kontrole u onkologa... i palił cały

O ile mi wiadomo, w przypadku raka pluc szanse na przezycie wiecej niz
roku czy dwoch sa niewielkie. To juz niech sobie pali...

MJ

Trzesa Wam sie rece?
test
Pilnie potrzebne testy z interny