Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki

1. Data: 2005-10-03 20:45:02

Temat: Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki
Od: "grzybek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!rok temu w wyniku owrzodzenia rogówki poddałam sie przeszczepowi
rogówki. Po zabiegu mam duża wade wzroku -6,+6cyl, a 81. Lekarz mowi ze
niedlugo przepisze mi okulary.Czy przy takiej wadzie przez okulary można
normalnie i w pełni widzieć?wydaje mi sie ze przez szkla ktore mi przykladaja
okulisci nie widze tak jak powinnam?czy po przeszczepie jest jeszcze jakas
mozliwosc operacyjna lub laserowa aby zlikwidowac wade, czy jestem skazana na
okulary??prosze o pomoc!Pozdrawiam serdecznie
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2005-10-04 02:33:00

Temat: Re: Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki
Od: FeniX <f...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

grzybek napisał(a):
> [...]
> mozliwosc operacyjna lub laserowa aby zlikwidowac wade, czy jestem skazana na
> okulary??prosze o pomoc!Pozdrawiam serdecznie

sam mam astygmatyzm pooperacyjny po zabiegu przeprowadzonym w
krakowskiej klinice okulistycznej przy Akademii Medycznej oraz
katowickiej klinice okulistycznej. mialem operacje z uwagi na
wystapienie kilka lat temu jaskry mlodzienczej (skad to sie bierze nie
pytajcie, nie wiem). na pewno mozna laserowo to zooperowac. na bank robi
to dla przykladu Centrum Okulistyczne we Wroclawiu, ale koszt takiego
zabiegu to okolo 2400zl za oko. proponuje zaczac odkladac kase juz teraz...

http://www.wco.com.pl/

3. Data: 2005-10-04 12:24:45

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na
> okulary??prosze o pomoc!Pozdrawiam serdecznie

jesli drugie oko widzi 100% z korekcja to na pewno nie bedziesz miec
okularami skorygowany astygmatyzm rzedu 6 dioptii do maksimum.
Prawdopodobnie maksymalnie 3,5 dioptrii. Po przeszczepie nie mozna wykonac
laseorwej korekcji wzroku - jest to bezwzgledne przeciwwskazanie

pozdr.

casus

4. Data: 2005-10-04 12:26:18

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Okulistyczne we Wroclawiu, ale koszt takiego zabiegu to okolo 2400zl za
> oko. proponuje zaczac odkladac kase juz teraz...

Na pewno nie mozna po przeszczepie laserowac rogowki. Jaskra tez jest
bezwzglednym przeciwwskazaniem. Tak wiec kase mozna przeznaczyc na cos
innego.

pozdr.

casus

5. Data: 2005-10-05 01:48:49

Od: FeniX <f...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> Na pewno nie mozna po przeszczepie laserowac rogowki. Jaskra tez jest
> bezwzglednym przeciwwskazaniem. Tak wiec kase mozna przeznaczyc na cos
> innego.

hmmm, to wiadomsoc ani dobrea ani zla :)
Prosze o wiecej info dlaczego nie mozna korygowac laserowo astygmatyzmu
pooperacyjnego po zabiegu usuwajacym glaucome. Operacje mialem jakies
8-9 lat temu. od tego czasu kompletnie nie mam zadnych problemow ze
wzrokiem, cisnienie galek ocznych w normie, wada wzroku mala - lekka
krotkowzrocznosc nabyta jeszcze przed zabiegiem rzedu -1 i -0.5
dioptrii, astygmatyzm (nabyty po zabiegach) znikomy w 1 oku, oraz jak na
moj gust dosc mocny w 2gim oku - tam nie pomagaja nawet szkla
korekcyjne. nawet w okularach ze szklami cylindrycznymi 1 okiem nadal
kiepsko widze (za to drugie jak ideal :)
nie biore zadnych lekow na glaucome, gdyz wszelkie jej objawy zupelnie
zniknely juz dawno temu. przed zabiegami bylem zmuszony stosowac
pilokarpine w kroplach 3x dziennie oraz 1x dziennie skopolamine (chyba
tak bo dobrze nie pamietam).
Nosilem sie z zamiarem usuniecia do reszty wad wzroku, kontaktowalem sie
w tej sprawie z WCO we Wroclawiu, stwierdzili (znaja szczegoly) ze mzna
to bez problemu laserowo skorygowac...

Pozdro,
FeniX.

6. Data: 2005-10-05 15:34:08

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lat temu. od tego czasu kompletnie nie mam zadnych problemow ze wzrokiem,

fakt istnienia jaskry jest bezwzglednym przeciwwskazaniem - wyniki badan
diagnostycznych okolo tego bez znaczenia. Generalnie - podczas zabiegu
laserowej korekcji wzroku nastepuje wzrost cisnienia, co dla oka jaskrowego
jest niebezpieczne.

> [...]
> dosc mocny w 2gim oku - tam nie pomagaja nawet szkla korekcyjne. nawet w
> okularach ze szklami cylindrycznymi 1 okiem nadal kiepsko widze (za to

Jezeli jest niedowidzenie na jednym oku i nie da sie skorygowac okularami,
to po laserowej korekcji nie moze byc lepsze niz widzenie z najlepszym
szklem okularowym.

> [...]
> zniknely juz dawno temu. przed zabiegami bylem zmuszony stosowac
> pilokarpine w kroplach 3x dziennie oraz 1x dziennie skopolamine (chyba tak

miales jaskre waskiego kata i po zabiegu odplyw cieczy z oka masz dobry,
dlatego nie bierzesz lekow. Nie oznacza to jednak, ze oko nie jest juz
"jaskrowe".

> [...]
> tej sprawie z WCO we Wroclawiu, stwierdzili (znaja szczegoly) ze mzna to

Kazdy osrodek bierze odpowiedzialnosc za to co robi. W osrodkach, z ktorymi
wspolpracuje oraz osrodku, gdzie operuje fakt istnienia jaskry jest
dyskwalifikacja, podobnie jak oko po zabiegu przeciwjaskrowym.

pozdr.

casus

Cital
Ilosc bolu(168 slow)