Re: Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki

From: FeniX <f...@W...op.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki
Date: Tue, 04 Oct 2005 21:48:49 -0400
Sender: f...@o...pl@ool-43536c48.dyn.optonline.net

casus napisał(a):

> Na pewno nie mozna po przeszczepie laserowac rogowki. Jaskra tez jest
> bezwzglednym przeciwwskazaniem. Tak wiec kase mozna przeznaczyc na cos
> innego.

hmmm, to wiadomsoc ani dobrea ani zla :)
Prosze o wiecej info dlaczego nie mozna korygowac laserowo astygmatyzmu
pooperacyjnego po zabiegu usuwajacym glaucome. Operacje mialem jakies
8-9 lat temu. od tego czasu kompletnie nie mam zadnych problemow ze
wzrokiem, cisnienie galek ocznych w normie, wada wzroku mala - lekka
krotkowzrocznosc nabyta jeszcze przed zabiegiem rzedu -1 i -0.5
dioptrii, astygmatyzm (nabyty po zabiegach) znikomy w 1 oku, oraz jak na
moj gust dosc mocny w 2gim oku - tam nie pomagaja nawet szkla
korekcyjne. nawet w okularach ze szklami cylindrycznymi 1 okiem nadal
kiepsko widze (za to drugie jak ideal :)
nie biore zadnych lekow na glaucome, gdyz wszelkie jej objawy zupelnie
zniknely juz dawno temu. przed zabiegami bylem zmuszony stosowac
pilokarpine w kroplach 3x dziennie oraz 1x dziennie skopolamine (chyba
tak bo dobrze nie pamietam).
Nosilem sie z zamiarem usuniecia do reszty wad wzroku, kontaktowalem sie
w tej sprawie z WCO we Wroclawiu, stwierdzili (znaja szczegoly) ze mzna
to bez problemu laserowo skorygowac...

Pozdro,
FeniX.