Re: Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki

Data: 2005-10-05 15:34:08
Temat: Re: Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki
Od: "casus" <c...@g...pl>

> hmmm, to wiadomsoc ani dobrea ani zla :)
> Prosze o wiecej info dlaczego nie mozna korygowac laserowo astygmatyzmu
> pooperacyjnego po zabiegu usuwajacym glaucome. Operacje mialem jakies 8-9
> lat temu. od tego czasu kompletnie nie mam zadnych problemow ze wzrokiem,
> cisnienie galek ocznych w normie,

fakt istnienia jaskry jest bezwzglednym przeciwwskazaniem - wyniki badan
diagnostycznych okolo tego bez znaczenia. Generalnie - podczas zabiegu
laserowej korekcji wzroku nastepuje wzrost cisnienia, co dla oka jaskrowego
jest niebezpieczne.

wada wzroku mala - lekka
> krotkowzrocznosc nabyta jeszcze przed zabiegiem rzedu -1 i -0.5 dioptrii,
> astygmatyzm (nabyty po zabiegach) znikomy w 1 oku, oraz jak na moj gust
> dosc mocny w 2gim oku - tam nie pomagaja nawet szkla korekcyjne. nawet w
> okularach ze szklami cylindrycznymi 1 okiem nadal kiepsko widze (za to
> drugie jak ideal :)

Jezeli jest niedowidzenie na jednym oku i nie da sie skorygowac okularami,
to po laserowej korekcji nie moze byc lepsze niz widzenie z najlepszym
szklem okularowym.

> nie biore zadnych lekow na glaucome, gdyz wszelkie jej objawy zupelnie
> zniknely juz dawno temu. przed zabiegami bylem zmuszony stosowac
> pilokarpine w kroplach 3x dziennie oraz 1x dziennie skopolamine (chyba tak
> bo dobrze nie pamietam).

miales jaskre waskiego kata i po zabiegu odplyw cieczy z oka masz dobry,
dlatego nie bierzesz lekow. Nie oznacza to jednak, ze oko nie jest juz
"jaskrowe".

> Nosilem sie z zamiarem usuniecia do reszty wad wzroku, kontaktowalem sie w
> tej sprawie z WCO we Wroclawiu, stwierdzili (znaja szczegoly) ze mzna to
> bez problemu laserowo skorygowac...
>
> Pozdro,
> FeniX.

Kazdy osrodek bierze odpowiedzialnosc za to co robi. W osrodkach, z ktorymi
wspolpracuje oraz osrodku, gdzie operuje fakt istnienia jaskry jest
dyskwalifikacja, podobnie jak oko po zabiegu przeciwjaskrowym.

pozdr.

casus