Atlas a wałkowanie

1. Data: 2006-12-11 15:30:11

Temat: Atlas a wałkowanie
Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Własciwie wszyscy jak jeden mąż chwalą maszynki Atlas do makaronu.Jednak
cały ciężar pochwał spływa głównie na krojenie, a mnie interesuje
wałkowanie. Czy daje sobie radę z takim twardym ciastem na makaron? I od
razu ucinam wszelkie dyskusje na temat " skarpetek , pieluch i wałkowania z
chceniem czy niechceniem". Mam po porostu powracające zapalenie stawów i nie
mogę robić tego swoimi ręcami..A może jakieś inne ustrojstwo oprócz męża
oczywiście ;).

--
Katarzyna -Rzeszowianka

2. Data: 2006-12-11 15:41:11

Temat: Re: Atlas a wałkowanie
Od: "Ovo" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
> nie
> mogę robić tego swoimi ręcami..A może jakieś inne ustrojstwo oprócz męża

Droga Krajanko (nie makaronowa!!! ;-P))))))))))))))
Oczywiście, że jest - napęd elektryczny - polecam!
Kosztuje - ale opłaca się, gdy będziesz kupować pozostałe przystawki - do
pierogów, do pierożków ravioli itd, wszystko obejrzysz pod tymi linkami:

http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?&id3=10&id4=
1

http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?id3=10&id4=1
&id5=14&pokaz=1&sid=0753e314522d555874885618d5081738

Weź tylko pod uwagę - nie wszystkie odmiany maszynki pracują z przystawkami.

Powodzenia - ja jestem zadowolony - wcześniej nie chciało mi się robić mimo,
że lubiłem i umiałem, cedowałem na żonę. Na wiek dojrzały jak znalazł -
można będzie całą rodzinę przyjąć nie cierpiąc bólów w rekach...
Mają tam sporo ciekawych rzeczy - drogie - ale na całe życie...

3. Data: 2006-12-11 15:58:55

Od: "Ovo" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ovo" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
> znalazł - można będzie całą rodzinę przyjąć nie cierpiąc bólów w rekach...
> Mają tam sporo ciekawych rzeczy - drogie - ale na całe życie...

Jeżeli masz robot Zelmera (Rzeszów!!!) o nazwie Fenomen 880.0 to wyrobi ci
on ciasto (i nie tylko) - pokroisz je na kawałki i wpuścisz do maszynki
Marcato - nie musisz używać wałka!!! Ja stolnicy i stołu używam do układania
pasków ciasta (posypane obficie mąką) przed cięciem na makaron - cięte
wędruje prosto do wrzątku, nie bawię się w suszenie czy podsuszanie.
Żelazna recepta: 10 jajek na 1kg mąki + mąka do podsypywania; gotuję z
całego kilograma i po "naoliwieniu" chowam w misce pod pokrywką do
chłodziarki, mam na tydzień - w końcu nie samym makaronerm człowiek żyje.
Resztę mąki na sito (takie drewniane z siatką) i spowrotem do torebki - żeby
się nie zmarnowała.

Życzę dobrych zakupów - święta uśmiechną się do Ciebie - robot powyrabia
ciasta za ciebie (mam makutry z Boguchwały - lata 70 i pół fantastyczne z
porcelany elektrotechnicznej) i stoją... Na wszelki wypadek. W namniejszej
robię sos ALI - OLI (to tak fonetycznie...) -wspaniałe lekarstwo na
ZAZIĘBIENIA I GRYPY !!!, ale i do miąs wszelkiego rodzaju. Skład: główka
czosnku utarta z odrobiną soli i wrobionym jajkiem (nie samym żółtkiem) i
szklanką oleju lub oliwy... Przy chorobie do 6 łyżeczek od herbaty na
dzień!!! Nie połaszczyć się - czosnek może zabić - jest trujący (jak nie
powiem kto... ) ;-P)))))))))))

4. Data: 2006-12-11 16:01:33

Od: "Ovo" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie
> mogę robić tego swoimi ręcami..A może jakieś inne ustrojstwo oprócz męża

Na stawy - polopiryna i glukozamina - bez recepty. Można oczyścić ze złogów
wapnia - przestaną się blokować - ale nie mam książki pod ręką - wywar z
liści laurowych - pity - podam później autora.

5. Data: 2006-12-11 16:38:19

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna wrote:
> [...]
> mogę robić tego swoimi ręcami..A może jakieś inne ustrojstwo oprócz męża

Podobnie zalezy mi glownie na walkowaniu. Uzywam Atlas od lat. Wczoraj
wlasnie bylo u mnie grupowe robienie pierogow i walkowalysmy Atlasem
cale ciasto. W cztery godziny w cztery osoby zrobilysmy kilkaset
pierogow. Jedna z kolezanek powiedziala: "jak babcia robila pierogi, to
maka byla w calej kuchni od walkowania, a my tu czysciutko sobie
lepimy". To tez duza zaleta.

Robie za pomaca tej maszynki ciasto na makaron, na pierogi, na lasagne,
i na chrust. Robilam chrust walkowany recznie i z atlasa i ten drugi
mial wieksze bomble (bable :).
Polecam
Magdalena Bassett

6. Data: 2006-12-11 18:27:35

Temat: Re: Atlas a wa?kowanie
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):
> Podobnie zalezy mi glownie na walkowaniu. Uzywam Atlas od lat.
Czy możesz podać, jakiego modelu używasz?
A jak się sprawuje w krojeniu cienkich nitek?

7. Data: 2006-12-12 10:55:16

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):
> Czy możesz podać, jakiego modelu używasz?
> A jak się sprawuje w krojeniu cienkich nitek?
Pytam, bo niestety trafiła mi się chińska :-( i chcę kupić
oryginalną. Nie wiem jednak, czy nie lepiej już kupić przystawki do
MUM-a...
Czyżby nadal temat krojenia makaronu za pomocą maszynki był tabu?

8. Data: 2006-12-12 12:08:00

Temat: Re: Atlas a wa3kowanie
Od: "Ovo" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
.com...

ikselka napisał(a):
> [...]
MUM-a...
Czyżby nadal temat krojenia makaronu za pomocą maszynki był tabu?

Nie, chyba, że nie chcesz mnie zapytać. A wystarczy napisać w topic'u
"Do Panslavisty". Narzekają, że za dużo tu mnie, więc czekam, aż inni się
wypowiedzą. Czasem tak długo, że nie odpowiadam (i nikt inny)...
Dlaczego nie chcesz mieć i jednego i drugiego?
Marcato nitki dobrze kroi, grubość nitek zależy od grubości uzyskanej na
walcach gładkich.
Posypuj paski obficie mąką i tnij na nitki bez podsuszania - u mnie
podsuszane ciasto też się rwało i kleiło - świeże nie...

9. Data: 2006-12-12 20:34:36

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ovo napisał(a):
> Dlaczego nie chcesz mieć i jednego i drugiego?
> Marcato nitki dobrze kroi
Aszsz... kupię chyba w końcu tę przystawkę, jak już mam robot :-)
Za rady dziękuję, na pewno sie przydadzą, bo chyba są dość
uniwersalne :-)

10. Data: 2006-12-12 20:35:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Ovo napisał(a):
> [...]
Aszsz... kupię chyba w końcu tę przystawkę, jak już mam robot :-)
Za rady dziękuję, na pewno sie przydadzą, bo chyba są dość

He..he... nie zawsze jest prund - wtedy prund do herbaty i za korbkę...

Re: inne zupy
Re: inne zupy
SAMOTNE SWIETA
prośba o pomoc :)