Re: Autohipnoza - niebezpieczeństwa. [długie]

1. Data: 2003-11-06 20:20:22

Temat: Re: Autohipnoza - niebezpieczeństwa. [długie]
Od: "Madisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz piszę na grupę i jest prawie pewne, że coś zrobię źle, z góry
przepraszam.

Użytkownik "katarzis" <k...@w...pl> napisał:
> Może chaotycznie opisałam, pominęłam parę sugesti. Nasuwa mi się pytanie:
> czy jest niebezpieczeństwo, ze człowiek z autohipnozy moze się nie obudzić
> lub podawane sugestie utrwalić się negatywnie?? Z tego co czytałam (nie
> jestem w stanie podać teraz źródeł ) autohipnoza, była opisywana w
> pozytywnym ujęciu, o minusach nie było mowy, co oczywiście nie jest
dowodem,
> ze ich nie ma. Jak myślicie, czy taka autohipnoza moze być niebezpieczna??

Robiłam magisterium u kolesia, który jest jednym z kilku ujotowskich
fascynatów hipnozą (dla ciekawskich dr Romuald Polczyk, wychowanek Jerzego
Siuty, który nawet kilka książek o hipnozie popełnił), więc coś niecoś się o
tym nasłuchałam, nawet ich o takie rzeczy pytaliśmy, bo to ciekawe, i z tego
co wiem nie było przypadku, że ktoś się z hipnozy nie obudził, zdarzały się
jednak przypadki, że ludzie tak głęboko wchodzili w stan hipnozy, że w ogóle
nie reagowali na sugestie, nie bardzo dawali się obudzić i nie pamiętali
później co się z nimi działo, jednak taki stan po około pół godzinie
przechodził w zwykły sen. Jako, że autohipnoza jest nieco mniej głębokim
stanem niż heterohipnoza, więc podejrzewam, że bardzo podobnie skończyłaby
się Twoja przygoda, gdybyś jej nie przerwała. No ale oczywiście to, że jak
na razie nie było takiego przypadku, to nie znaczy, że takie coś jest
wykluczone, znaczy tylko, że jest mało prawdopodobne.

A jeśli chodzi o podawane sugestie, to ty jesteś panią samej siebie, a
sugestie w autohipnozie nie są przecież automatyczne (przynajmniej tak mnie
uczono), są tylko SUGESTIAMI a więc możliwościami, więc IMO mało jest
prawdopodobne, żebyś pod wpływem sugestii, które sama sobie podajesz robiła
rzeczy na które nie masz ochoty, lub robiła coś odwrotnie niż tego chcesz.
Wydaje mi się, że byłoby to dziiiwne...

pozdr
Magda [Madisa]