Automat do pieczenia chleba ...

1. Data: 2010-08-24 12:13:38

Temat: Automat do pieczenia chleba ...
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy kilka dni temu (a raczej jego zona) kupiła automat do
pieczenia chleba. Są zachwyceni , bo się wrzuca gotową mieszkankę i po
około 3 godzinach ma się gotowy pachnący chleb ...

Nie ukrywam że obecnie co 2-3 dni idę rano do piekarni i mam także
świeżutki chleb , ale niedługo tam gdzie się przeprowadzam nie będzie
już piekarni , a kupowanie dzień szybciej chleba który został też
wyprodukowany zapewne dzień wcześniej niezbyt mi się "uśmiecha" ...

Maszynka kosztuje około 200zł.

Zastanawiam się ile kosztuje "wyprodukowanie" jednego bochenka chleba
(koszt prądu + składników).

Chleb obecnie kupuję (krojony) w piekarni po 1,5zł i zastanawiam się o
ile byłby droższy chleb zrobiony w zaciszu domowym :)

Mieszanki chlebowe nie są wcale tak tanie ...

Czy ktoś liczył ile w warunkach domowych kosztuje "wytworzenie"
bochenka chleba przy wykorzystaniu automatu do pieczenia chleba ?

Dzięki !

2. Data: 2010-08-24 12:15:43

Temat: Re: Automat do pieczenia chleba ...
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 14:13, /// Kaszpir /// pisze:

> Chleb obecnie kupuję (krojony) w piekarni po 1,5zł i zastanawiam się o
> ile byłby droższy chleb zrobiony w zaciszu domowym :)
>
> Mieszanki chlebowe nie są wcale tak tanie ...

Mieszanki nie, ale sama mąka jest tania i chleb wychodzi taniej niż z
piekarni. A gotowe mieszanki nie mają przecież w sobie nic innego niż
mąkę ;)

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

3. Data: 2010-08-24 12:26:05

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mieszanki nie, ale sama mąka jest tania i chleb wychodzi taniej niż z
> piekarni. A gotowe mieszanki nie mają przecież w sobie nic innego niż mąkę
> ;)

Nie patrz na cenę. Jeśli kupisz mąkę tanio, poniżej 1 zł, to najdrożej
wyjdzie Cię prąd.
Możesz spróbować zrobić chleb w piekarniku. To prawie to samo, tylko trzeba
się umęczyć przy zarabianiu ciasta.
Kolejny etap to zakup robota do ciasta i pieczenie w piekarniku.
Ja zaczynałem od http://chleb.info.pl/

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

4. Data: 2010-08-24 12:41:01

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie patrz na cenę. Jeśli kupisz mąkę tanio, poniżej 1 zł, to najdrożej
> wyjdzie Cię prąd.

Chodziło mi o kalkulację.
Chodzi o ile drożej wyjdzie zrobienie chleba z mieszanki (koszt
mieszanki + prądu).

Chleb po prostu kupowałem w kilku sklepach i wybrałem "ten" co mi
pasował smakiem.

Chleb robiłby się w nocy w "taryfie nocnej" aby rano był ...

Po prostu tam gdzie w niedalekiej przyszłości ;) będe mieszkał nie ma
w bliskiej odległości sklepu aby kupować świezy chleb , a kupowanie
chleba dzień wcześniej nie uśmiecha mi sie (po prostu chleb będzie
miał już prawie 2 dni ..)

Raczej myślałem o mieszankach , bo chce dodać wody , mieszanki ,
włączyć i ... zapomnieć ...
To znaczy wieczorem przygotować , ustawić timer i rano wyjąć chleb ...

Boję się jedynie że po przeliczeniu wszystkiego (koszt prądu , koszt
mieszanek) koszt "wyprodukowania" jednego chleba będzie kilka razy
droższy niż chleb z piekarni ...

5. Data: 2010-08-24 12:50:08

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24-08-10 14:13, /// Kaszpir /// wrote:
> Znajomy kilka dni temu (a raczej jego zona) kupiła automat do
> pieczenia chleba. Są zachwyceni , bo się wrzuca gotową mieszkankę i po
> około 3 godzinach ma się gotowy pachnący chleb ...

No to znajomi albo wygodni, albo mało wiedzą, bo mieszanki to jak
mieszanki - najlepszy chleb samemu zrobisz.

> [...]
>
> Czy ktoś liczył ile w warunkach domowych kosztuje "wytworzenie"
> bochenka chleba przy wykorzystaniu automatu do pieczenia chleba ?

Temat przerabiany na tej grupie parokrotnie. Sprawdź archiwum, ceny
prądu i żywności tak bardzo się nie pozmieniały.

Cena i tak zależy, z czego będziesz robił ten chleb - czy na wodzie,
mleku, czy piwie, jakie drożdże dodasz - świeże czy suszone, jakiej mąki
użyjesz - tesco korzystny rak czy jakiejś lepszej itp itp.

--
Grzegorz Janoszka

6. Data: 2010-08-24 12:53:20

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24-08-10 14:41, /// Kaszpir /// wrote:
> Boję się jedynie że po przeliczeniu wszystkiego (koszt prądu , koszt
> mieszanek) koszt "wyprodukowania" jednego chleba będzie kilka razy
> droższy niż chleb z piekarni ...

Piekarnia też używa prądu i mąki, prawda? Więc dlaczego w domu miałbyś
mieć drożej?

--
Grzegorz Janoszka

7. Data: 2010-08-24 12:58:04

Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-24 14:53, Grzegorz Janoszka pisze:

> Piekarnia też używa prądu i mąki, prawda? Więc dlaczego w domu miałbyś
> mieć drożej?

lol

bo przy produkcji 1000 sztuk chlebków koszt wyprodukowania jednego jest
niższy niż przy produkcji domowej, gdyby tak nie było to pieklibysmy w
domu zawsze.

dla czego koszt jest niższy ? bo mąka tańsza, bo mieszadła bardziej
ekonomiczne etc etc

8. Data: 2010-08-24 13:21:18

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24-08-10 14:58, boxfish wrote:

> [...]
> domu zawsze.
>
> dla czego koszt jest niższy ? bo mąka tańsza, bo mieszadła bardziej

Surowce masz ciutkę tańsze w piekarni z powodu efektu skali, ale musisz
płacić czynsz za pomieszczenie, pensje pracownikom itp.

Możesz pokazać konkretny przykład czegoś żywnościowego, co jest
_kilka_razy_droższe_ przygotowane w domu od kupionegoz fabryki?

--
Grzegorz Janoszka

9. Data: 2010-08-24 13:27:09

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
napisał w wiadomości news:i50h0e$kgc$1@news.onet.pl...
> Możesz pokazać konkretny przykład czegoś żywnościowego, co jest
> _kilka_razy_droższe_ przygotowane w domu od kupionegoz fabryki?

Coca Cola

10. Data: 2010-08-24 13:55:45

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-08-24 14:13, niebożę /// Kaszpir /// wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
>
> Czy ktoś liczył ile w warunkach domowych kosztuje "wytworzenie"
> bochenka chleba przy wykorzystaniu automatu do pieczenia chleba ?

Jest coś, czego nie przeliczasz na złotówki?

Qra

Lodowka - zabudowa tylko na gruncie ? ? ?
Jaki odkurzacz do 1000 zł?
kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
Nasza zmywarka padła
TV-SAT zbiorcza?