Autyzm

1. Data: 2006-09-13 19:01:34

Temat: Autyzm
Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Na szybko przejrzałem linki wyplute przez Google pobudzone hasłem AUTYZM.
Większość z nich dotyczy dzieci, a mnie interesuje autyzm u dorosłych.

Z tego co wyczytałem trudno jest zdiagnozować autyzm. Tym bardziej jeżeli
chodzi o jego lekką odmianę. Jak to może się objawiać? W tle właśnie leci
film o autystycznych dzieciach. Na początku jako jeden z argumentów
uzasadniających diagnozę podano: uporczywe wpatrywanie się w wybrany punkt.
Po dzieciakach z filmu widać, że coś jest nie tak - choćby ataki (jak ktoś
widział to np. ten ze sklepu). Czy możliwe jest, że ktoś dotknięty autyzmem
nie przejawia podobnych zachowań? Powiedzmy dziecko jest bardzo spokojne.
Potrafi leżeć w wózeczku i wpatrywać się w sufit. Jako starsze bawi się
normalnie, potrafi zająć sobie czas, kończy normalnie szkołę - to wyklucza
autyzm? Autyzm, czyli zaburzenie rozwojowe. No tak, tylko jak takie
zaburzenie może się objawiać? Czy może ono ograniczać się np. wyłącznie do
kontaktów z innymi ludźmi? Unikanie ich... Na jednej ze stron przeczytałem,
że autyzm to grupa powiązanych ze sobą objawów w schizofrenii. Czy może więc
do tego dojść jakaś mania, chorobliwa nieufność względem innych ludzi, która
w efekcie prowadzi do ich unikania, do niemożności budowania jakichś
trwalszych więzi. Jaka jest zdolność wyrażania myśli osób z autyzmem? Czy
osoba autystyczna może pisać np. artykuły w gazecie (w tle ciągle leci ten
film i z tego co słyszę uczą dziecko mówienia... wielka radość, bo
powiedziało pizza), czy jest to niemożliwe? Trudności w skupieniu uwagi, z
zapamiętywaniem, nieumiejętność rozpoznawania twarzy itp. - czy to mogą być
objawy autyzmu?

pozdrawiam
Greg

2. Data: 2006-09-13 19:03:21

Temat: Re: Autyzm
Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Greg napisał(a):
cut

www.autistici.org

--
I'll tear your soul apart

3. Data: 2006-09-14 19:07:48

Od: "Kurtz" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" napisał

> [...]
AUTYZM.
> Większość z nich dotyczy dzieci, a mnie interesuje autyzm u

mógłby ktoś będzący w temacie odpowiedzieć na post Grega, bo wszystkie
z objawów, które są w nim opisane posiadam (może poza trudnością z
koncentracją) i chciałbym wiedzieć, czy to kwalifikuje się na lekką
formę autyzmu (tzn. jest u mnie coś nie tak z kontaktami
interpersonalnymi, zadowalającym wyrażaniem myśli, rozpoznawaniem
twarzy),

Pozdrawiam
Kurtz

4. Data: 2006-09-15 15:15:10

Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurtz w news:eec9aa$j8d$1@news.onet.pl napisał(a):

> (tzn. jest u mnie coś nie tak z kontaktami interpersonalnymi,
> zadowalającym wyrażaniem myśli, rozpoznawaniem twarzy),

Przypomniały mi się jeszcze inne objawy wymienione w filmie - ciągłe
wykonywanie określonego ruchu (np. nerwowy ruch nogą się kwalifikuje?) oraz
niechęć do zmian. W Rainman było tak, że główny bohater miał zaplanowaną
każdą minutę... teraz się myje, teraz ogląda program w tv itp. Drobna zmiana
wywoływała u niego silną reakcję. Czy w przypadku lekkiej odmiany autyzmu (o
ile coś takiego w ogóle istnieje) może się do ograniczyć do zwykłej niechęci
do zmian, które wywołują większy lub mniejszy stres? Takie osoby miałyby
problem ze zmianą środowiska np. nowa szkoła, nowa praca, wypad na imprezę,
a może nawet przemeblowanie w domu (zmiana koloru sypialni na inny niż ten,
który był przez wiele lat). Czy nieśmiałość może być mylona z autyzmem?

pozdrawiam
Greg

5. Data: 2006-09-15 19:07:28

Od: frędzel <abuse@[127.0.0.1]> szukaj wiadomości tego autora

Greg wrote::
> Przypomniały mi się jeszcze inne objawy wymienione w filmie - ciągłe
> wykonywanie określonego ruchu (np. nerwowy ruch nogą się kwalifikuje?) oraz

http://en.wikipedia.org/wiki/Restless_legs_syndrome
http://medifocus.com/restless-legs-syndrome.php?a=a

co to moze byc ???
Propozycja
Re: wola
Potrzebuje kontaktu
Nieredukowalna złożonoś układów biochemicznych.