Re: Avamys i skutki uboczne - w tym bezpłodność

From: "raBar-bar" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Avamys i skutki uboczne - w tym bezpłodność
Date: Thu, 25 Nov 2010 21:21:27 +0100

Użytkownik "Suri" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
news:80165db7-12bb-48c5-aa09-4fa869eab1db@i41g2000vb
n.googlegroups.com...
Tego się nie używa regularnie - jeśli nie zdążyłeś
zauważyć, albo jeśli nie poinformował Cię lekarz\laryng. lub
farmaceuta ew ulotka wielka jak billboard.

Zgodzę się z Przemolo, że używa się regularnie - i to właśnie na zalecenie
lekarza, tym bardziej, że spray dostępny jest wyłącznie na receptę.
Stosuję od ponad roku i pewnie jeszcze trochę postosuję. Jestem miłośnikiem
studiowania ulotek - zapisów o niestosowaniu długodystansowym brak (a ulotka
faktycznie wielka jak lotnisko). Pojawiają się za to napomknięcia o
możliwości wpływu na wytwarzane hormony + zastrzeżenie że kobiety w ciąży
(planujące ciążę) nie powinny stosować. Wierzę, że gdyby u mężczyzn miały
powodować bezpłodność to byłaby o tym informacja w ulotce, a już na pewno
lekarz by o tym uprzedził.
Trzeba by gruntowniej poguglać o skutkach ubocznych kortykosteroidów.
Tutaj dość obszernie przedstawiony temat nieżytów nosa:
http://www.mediton.pl/library/orl_volume-1_issue-1_a
rticle-11.pdf
na 9 stronie jest o glikokortykosteroidach miejscowych.
Ja osobiście po rozmowie z alergologiem jestem spokojna.

pozdrawiam
raB