Avamys i skutki uboczne - w tym bezpłodność

1. Data: 2010-11-25 06:34:53

Temat: Avamys i skutki uboczne - w tym bezpłodność
Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy regularne używanie sprayu do nosa Avamys (glikortykosteroid) może
powodować jakieś poważne skutki uboczne (W tym bezpłodność u mężczyzn)?

2. Data: 2010-11-25 11:26:05

Temat: Re: Avamys i skutki uboczne - w tym bezpłodność
Od: Suri <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lis, 07:34, Przemolo <p...@g...pl> wrote:
> Czy regularne używanie sprayu do nosa Avamys (glikortykosteroid) może
> powodować jakieś poważne skutki uboczne (W tym bezpłodność u mężczyzn)?

Tego się nie używa regularnie - jeśli nie zdążyłeś
zauważyć, albo jeśli nie poinformował Cię lekarz\laryng. lub
farmaceuta ew ulotka wielka jak billboard.
--
*Surikatka z Surinamu*

3. Data: 2010-11-25 18:31:35

Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-25 12:26, Suri pisze:

> Tego się nie używa regularnie - jeśli nie zdążyłeś
> zauważyć, albo jeśli nie poinformował Cię lekarz\laryng. lub
> farmaceuta ew ulotka wielka jak billboard.

Ależ oczywiście, że używa się przewlekle - przez miesiące lub nawet lata.

4. Data: 2010-11-25 20:04:34

Od: Suri <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lis, 19:31, Przemolo <p...@g...pl> wrote:

> Ależ oczywiście, że używa się przewlekle - przez miesiące lub nawet lata.

Co do regularnie, to się zgadzam, co do latami...???
to jak stryjenka uważa.Tylko, że biorąc przez lata hormon
nie ma sensu pytać o skutki uboczne wieloletnim
przyjmowaniem go. (:
--
Surikatka antagonista bezkarków*

5. Data: 2010-11-25 20:21:27

Od: "raBar-bar" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Suri" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...
Tego się nie używa regularnie - jeśli nie zdążyłeś
zauważyć, albo jeśli nie poinformował Cię lekarz\laryng. lub
farmaceuta ew ulotka wielka jak billboard.

Zgodzę się z Przemolo, że używa się regularnie - i to właśnie na zalecenie
lekarza, tym bardziej, że spray dostępny jest wyłącznie na receptę.
Stosuję od ponad roku i pewnie jeszcze trochę postosuję. Jestem miłośnikiem
studiowania ulotek - zapisów o niestosowaniu długodystansowym brak (a ulotka
faktycznie wielka jak lotnisko). Pojawiają się za to napomknięcia o
możliwości wpływu na wytwarzane hormony + zastrzeżenie że kobiety w ciąży
(planujące ciążę) nie powinny stosować. Wierzę, że gdyby u mężczyzn miały
powodować bezpłodność to byłaby o tym informacja w ulotce, a już na pewno
lekarz by o tym uprzedził.
Trzeba by gruntowniej poguglać o skutkach ubocznych kortykosteroidów.
Tutaj dość obszernie przedstawiony temat nieżytów nosa:
http://www.mediton.pl/library/orl_volume-1_issue-1_a
rticle-11.pdf
na 9 stronie jest o glikokortykosteroidach miejscowych.
Ja osobiście po rozmowie z alergologiem jestem spokojna.

pozdrawiam
raB

6. Data: 2010-11-25 20:43:55

Od: Suri <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lis, 21:21, "raBar-bar" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
> na 9 stronie jest o glikokortykosteroidach miejscowych.
> Ja osobiście po rozmowie z alergologiem jestem spokojna.

/ Avamys, groźniejszy winowajca zastojów i oporności w chudnięciu...
Flutykazonu furoinian jest syntetycznym, trójfluorowanym
kortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, posiadającym
bardzo duże powinowactwo do receptora glikokortykosteroidowego.

Stosowanie kortykosteroidów donosowych w dawkach większych niż
zalecane może spowodować znaczące klinicznie zahamowanie czynności
nadnerczy. W przypadku stosowania dawek większych niż zalecane należy
rozważyć zastosowanie dodatkowo kortykosteroidów działających
ogólnoustrojowo w okresie narażenia na stres lub przed planowanym
zabiegiem chirurgicznym. Stosowanie flutykazonu furoinianu w dawce 110
mikrogramów raz na dobę nie wiązało się z zahamowaniem czynności osi
podwzgórze-przysadka-nadnercza (oś PPN) u dorosłych, młodzieży oraz u
dzieci. Jednak należy
zmniejszyć dawkę flutykazonu furoinianu podawanego donosowo do
najmniejszej dawki, zapewniającej skuteczną kontrolę objawów nieżytu
nosa. Tak jak w przypadku innych kortykosteroidów stosowanych do nosa,
należy rozważyć całkowite obciążenie kortykosteroidami, jeżeli
stosowane są jednocześnie inne przepisane kortykosteroidy.

Donosowe i wziewne kortykosteroidy mogą powodować rozwój jaskry i
(lub) zaćmy. Należy zalecić
ścisłe monitorowanie pacjentów z zaburzeniami widzenia lub ze
zwiększonym ciśnieniem
wewnątrzgałkowym, jaskrą i (lub) zaćmą w wywiadzie.
Avamys zawiera chlorek benzalkoniowy. Może on powodować podrażnienie
błony śluzowej nosa.

Poniżej zamieściłam listę zaczerpniętą z książki doktora Wilsona,
"Wyczerpanie nadnerczy, Syndrom stresu 21ego wieku, która opisuje
najczęstsze symptomy osłabienia nadnerczy.

* Ciągłe zmęczenie, na które nie pomaga sen. Pomimo przespanej nocy,
budzisz się zmęczony. "Wypoczęty" to obce słowo dla ludzi z
osłabionymi nadnerczami.

* Niepohamowana ochota na słone pokarmy. Zjadasz całą torbę chipsów
lub dodajesz więcej soli do pokarmów niż kiedyś.

* Wszystko wydaje się przykrym obowiązkiem. Nawet czynności poprzednio
przynoszące radość.

* Tendencja do szybkiego męczenia się. Wszystko wymaga więcej wysiłku.
Spacer czasami wydaje się maratonem.

* Zmniejszony popęd seksualny. Zbliżenie jest szęsto ostatnią rzeczą
na myśli gdy energii ledwie starcza by trzymać głowę do góry.

* Zmniejszona zdolność do radzenia sobie ze stresem. Małe rzeczy,
które ci nigdy nie przeszkadzały teraz cię denerwują. Nerwy w korkach,
ciągły niepokój, wrzeszczenie na dzieci, niekontrolowane jedzenie,
palenie tytoniu i branie narkotyków to niektóre z zachowań, które
wskazują, że twoje nadnercza wołają o pomoc.

* Dłuższy czas rekonwalescencji po chorobach, obrażeniach lub traumie.
Przeziębienie, które złapałeś w październiku wciąż jest z tobą w
grudniu. Przecięty palec goi sie tygodniami. Dwa lata po śmierci ojca
ciągle jesteś unieruchomiony przez ból.

* Mniej radości z życia. Niewiele rzeczy wydaje się ciebie
interesować. Praca i związki wydają się puste, i prawie nigdy nie
robisz nic tylko dla zabawy.

* Łagodna depresja. Po co się wysilać, wszystko wydaje się bez sensu.

* Zwiększony stan napięcia przedmiesiączkowego. Jesteś spuchnięta,
zmęczona, humorzasta, masz skurcze i pożądasz czekolady - czy w ogóle
może być gorzej?

* Symptomy się pogarszają gdy opuszczasz posiłki lub gdy są one
nieodpowiednie. Czujesz potrzebę konsumpcji słodkich przekąsek, coca
coli i kawy, żeby uniknąć padnięcia na twarz.

* Mniej skupione myśli, bardziej rozproszone. Często tracisz wątek
myśli i jest ci coraz ciężej podejmować decyzje.

* Zawroty głowy przy gwałtownym wstawaniu. Czasem czujesz zaćmienie
lub nawet jakbyś miał zaraz zemdleć gdy zbyt szybko podniesiesz się z
łóżka lub krzesła.

* Mniej dokładna pamięć. Stałeś się tak nieobecny i roztrzepany, że
mógłbyś zostać profesorem!

* Zmniejszona tolerancja. Ludzie wydają się bardziej irytujący niż
dawniej.

* Trudności ze wstawaniem rano. Trzy dzwonku budzika a ty wciąż nie
jesteś odpowiednio rozbudzony by podnieść głowę z poduszki.

* Popołudniowy "dołek" około 15:00 czy 16:00.

* Lepsze samopoczucie po wieczornym posiłku. Po 18:00 lub po kolacji,
czujesz się znów żywy.

* Senność o 21:00 lub 22:00. Jednakże próbujesz z tym walczyć i nie
idziesz spać.

* Zmniejszona produktywność. Wykonanie zadań zajmuje ci więcej czasu i
jest ci trudniej przy nim wytrwać.

* Hipoglikemia. Jeżeli opuszczasz posiłek lub go opóźniasz, skutki
mogą być opłakane.

* Tendencja do tycia, zwłaszcza w talii. Jednak wielu pacjentów skarży
się też na spadek masy ciała.

* Niska temperatura ciała./

Ciekawe prawda?
--
Suri antagonista bezkarków*

7. Data: 2010-11-25 21:38:09

Od: "raBar-bar" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Suri" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
[...]

(ciach)
Ciekawe prawda?

W dawkach większych niż zalecane...
Prawda, że ciekawe.
Kopiując (?) tą listę zapomniałaś skopiować ciągu dalszego: "Żaden z
powyższych symptomów pojedynczo nie wskazuje na hypoadrenię, ale wszystie
razem jako syndrom sugerują jej obecność."

W PL to chyba dr Wilson zbyt popularny nie jest - google oprócz linków do
dwóch czy trzech cytatów zaczynających się identycznie "poniżej zamieściłam
listę zaczerpniętą z..." nic nie podają.
A dr Wilson oczywiście oferuje firmowane przez siebie suplementy diety,
które na wszystkie symptomy pomogą. Biorąc pod uwagę, że faktycznie spora
grupa ludzi u siebie znajdzie część z nich - pomysł na biznes po prostu
boski.

pozdrawiam
raB

8. Data: 2010-11-25 22:31:16

Od: Suri <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:8978b3af-c368-4a13-b77b-84221afbb26c@
> [...]
> które na wszystkie symptomy pomogą. Biorąc pod uwagę, że faktycznie spora
> grupa ludzi u siebie znajdzie część z nich - pomysł na biznes po prostu

Moja droga, każdy ma swoje racje gdy w grę wchodzi kaska
Zauważyć jednak należy, że w grupie 100 badanych poddawanych
testowaniu
danego medykamentu, na których cos tam wykazało się w 20%, coś 80%
może
po prostu nie być człowieka takiego jak ty, ze skłonnościami do
nietolerancji
(czy tez przewidywalnej tolerancji) danego leku.
Życie mnie zmusiło do brania leków na różne dolegliwości w tym
sterydów i wiem, że każde mają skutki uboczne a twierdzenie, ze Avamys
jest obojętny w te skutki, jest co najmniej huraoptymistyczne. Brałam
ostatnio
dwa sterydy(brałam też rzeczony Avamys), w tym jeden bardzo silny
(patrz Dexaven) pomógł
mi chodź paradoksalnie omal nie zabił,niemalże pod okiem opieki
medycznej, ale o tym już cichosza (;
Reasumując. Nawet zbyt częste mycie dłoni wysuszy skórę, wiec nie mów
mi, że długotrwale przyjmowany hormonu ma obojętne działanie na
człowieka.
Są okoliczności, że trza brać i nie ma wyjścia co nie zmienia faktu,
że
choć pomaga, to szkodzi w innym miejscu - to prawda dośc powszechna.
Nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać. Mamy zapewnioną wolna
Polankę w konstytucji. ((((:
--
Suri antagonista bezkarków*

9. Data: 2010-11-26 14:48:53

Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.eu> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "raBar-bar" napisał:
> Wierzę, że gdyby u mężczyzn miały powodować bezpłodność to byłaby
> o tym informacja w ulotce, a już na pewno lekarz by o tym uprzedził.

ja pie*$$ jak można być takim naiwniakiem?:O)

dodam tylko że te dziwne i niezidentyfikowane nieżyty nosa, to tylko jeden w
wielu skutków działania tajemniczych oprysków chemicznych rozpylanych od lat
na naszym niebie:O(

te niby leki nic nie dadzą, maskują jedynie objawy i białofartuchowi dobrze
o tym wiedzą, natomiast przy długotrwałym stosowaniu wyżądzają zdecydowanie
wiecej złego niż dobrego, więc zdecydowanie lepiej jest się męczyć z tym
nieżytem bez lekuf, niż za parę lat odczuć na sobie nieodwracalne ciężkie
skutki uboczne i stwierdzic ze nieżyt zamiast zamiast ustąpić to
zdecydowanie sie nasilił,
ludzie myślcie, to wasze zdrowie, nigdzie go nie kupicie:O(

10. Data: 2010-11-26 19:28:13

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-26 15:48, Papuso Smurfo pisze:

> ludzie myślcie, to wasze zdrowie, nigdzie go nie kupicie:O(

Znowu śmieciu stokrotku, kolino nicka sobie zmienileś?
Któregoś dnia ci internet odetną wreszcie.

--
animka

Fizyczna identycznosc heliksów DNA u danego osobnika jest dowodem, ze przeciw-materia DNA jest nosnikiem softwarowych "programów zycia i losu"
Żyworódka
Ocena pozimu minerałów metodą smakową
i jak tu potem nie mowic...
Intymny problem