Awaria pol grzejnych w Amice!

1. Data: 2005-12-07 09:45:33

Temat: Awaria pol grzejnych w Amice!
Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ostatnio w mojej kuchni z plyta ceramiczna wysiadly dwa pola grzejne (te
pojedyncze). Przyszedl elektryk, ktory podlaczal ta kuchnie zeby sprawdzic
czy sa wszystkie fazy, okazalo sie ze wszystko jest OK i zabral sie za
sprawdzanie samej kuchni. Po sdjeciu plyty grzejnej, raz grzaly wszystkie
pola raz nie grzaly te dwa, po sprwdzeniu kabelkow stwierdzili, ze to
przelaczniki. Kupili nowe, wymienili i dalej nie dzilala:( Wiem, ze
powinienem od razu serwis wezwac albo jakiegos speca od kuchenek ale moj
elektryk chyba sobie postawil za punk honoru naprawe tej kuchni. Co moze byc
przyczyna, mial juz ktos taki przypadek? Tam sa takie czujniki temp. moze
one wysiadly ale tez dziwne ze dwa na raz?? Wyglada to jakby faktycznie
gdzies byla przerwa od strony napiecia!

Pozdrawiam!

Arek

2. Data: 2005-12-07 11:42:03

Temat: Re: Awaria pol grzejnych w Amice!
Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aki <a...@W...net.pl> napisał(a):
Wyglada to jakby faktycznie

> Wyglada to jakby faktycznie gdzies byla przerwa od strony napiecia!

Ewidentny brak zasilania. Mówimy o dwóch polach po prawej oczywiście.

3. Data: 2005-12-07 12:32:36

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamietaj, że są pola sterowane zegarem.
Zegar musi byc ustawiony.
JaC

4. Data: 2005-12-07 12:54:52

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Pamietaj, że są pola sterowane zegarem.
> Zegar musi byc ustawiony.

To bardzo trafne spostrzezenie. W Amice własnie część pol jest sterowana
zegarem.Pola te są zasilane ze sterowanika a sterownik pobiera sygnał z
zegara. Zegar z kolei musi miec ustawioną godzinę by działać. Tylko jedno
lub dwa pola wymagają ustawionego zegara (chyba te z timerem). Jesli zegar
nie jest ustalony - nie bedą działać niektóre pola/pole oraz piekarnik.
Pozostałe pola działają niezależnie.

Co interesujące, wszystkie pola grzewcze są sterowane zerem a nie fazą. Tzn
do pola jest podana faza, natomiast sterownik kluczuje zero. Aby sprawdzic
czy pole jest sprawne, nalezy odpiac zasilanie pola i podłączyc na stałe do
230V (uwaga by nie pomylić przewodów!). Jesli nie działa - to jest
uszkodzone pole grzewcze. Jesli działa, to uszkodzony jest sterownik.

5. Data: 2005-12-07 13:27:18

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> Aki <a...@W...net.pl> napisał(a):
> Wyglada to jakby faktycznie

> Ewidentny brak zasilania. Mówimy o dwóch polach po prawej oczywiście.

Dokladnie oba pola po prawej!! Tylko kurcze gdzie szukac tej przerwy??

Pozdrawiam!

Arek

6. Data: 2005-12-07 13:31:40

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 230V (uwaga by nie pomylić przewodów!). Jesli nie działa - to jest
> uszkodzone pole grzewcze. Jesli działa, to uszkodzony jest sterownik.

Sterowane jest z tego co pamietam jedno pole podwojne i piekarnik! Jednak
zegar mam zawsze ustawiony.
Sterowniki to sa te puszeczki do których podłaczone sa czujniki temperatury,
czy to jest calosc z czujnikiem?
Ale czemu oba naraz wysiadly!? Wyglada tojak przerwa w doprowadzeniu
napiecia, dodam jeszcze ze te lamki wskazujace ze pole jest nagrzane równiez
nie swieca (wszystkie 4).

Pozdrawiam!

Arek

7. Data: 2005-12-07 14:27:02

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tyłu musisz okrecić osłonę listwy zaciskowej i sprawdzić czy między
neutralnym(dwa niebieskie zmostkowane), a każdym fazowym po lewej jest 230V.
Uwaga! jezeli kuchenka podłączona jest do 3x400V - odłączenie neutralnego
przy podłączonych fazowych spowoduje spalenie zegara.

8. Data: 2005-12-07 15:00:14

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aki" <a...@W...net.pl> napisał w wiadomości

> Sterowniki to sa te puszeczki do których podłaczone sa czujniki
> temperatury, czy to jest calosc z czujnikiem?

Moze niech sie zajmie tym elektryk od kuchni;) tam patrząc na przewody można
rozkminić jak to działa

> Ale czemu oba naraz wysiadly!? Wyglada tojak przerwa w doprowadzeniu
> napiecia, dodam jeszcze ze te lamki wskazujace ze pole jest nagrzane
> równiez nie swieca (wszystkie 4).

Tak jak pisał Zayzayer - trzeba zdjac osłonkę z tyłu i sprawdzić obecność
wszystkich faz. Znaczy takiej ilości pod jaką zostało wykonane przyłączenie
(kuchenki umożliwiaja pracę z 3ma 2ma i 1 fazą). Jeśli wszystkie fazy są to
trzeba zdjąć osłonę kuchni i dotrzeć do rozdzielni. Sprawdzić tam, czy sa
odpowiednie napięcia.

Jeśli są - to warto sprawdzić jakie sygnały wychodzą do płyty. I czego
brakuje - czy faz czy zera. Być może uszkodziła się automatyka sterująca
mocą.
Sterowanie mocą odbywa się poprzez kluczowanie zerem - im dłuzej jest zero
podane tym większa jakby moc wydzielona w okresie czasu(np 20s grzania, 10s
postoju). Steruje tym przekaźnik - być moze układ sterujący albo sam
przekaznik przestały działać.

Uzytkownik Zayzayer jest w tym bardziej biegły bo zdaje się serwisuje tego
typu sprzęty:). A tu się liczy praktyka.

9. Data: 2005-12-07 15:05:51

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem dodać, że najbardziej prawdopodobne będzie wypalenie się
przewodu fazowego na listwie zaciskowej. A może masz ją podłączoną przez
wtyczke 3-fazową. W takiej sytuacji w niej (i w gniazdku) też może będzie
trzeba pogrzebać

10. Data: 2005-12-08 07:36:41

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtyczke 3-fazową. W takiej sytuacji w niej (i w gniazdku) też może będzie

Dzieki za wszelkie porady!! Moj elektryk sie wreszcie po trzech dniach
naprawy z tym uporal.... Jednak nie chcial powiedziec zonie co to bylo a
mnie nie bylo w domu w tym czasie. Wymienil niepotrzebnie przelaczniki co
kosztowalo mnie 60 zl. plus 100 zl. za robocizne.
No coz na drugi raz wezwe serwis od razu!!

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc!!

Arek

poradniki ogrodnicze
czujnik dymu
płyta gazowa Mastercook 1870