BABKA PIASKOWA Z MIGDALAMI wg przepisu Kasi Mikołajczyk - relacja na żywo

1. Data: 2003-08-07 20:21:50

Temat: BABKA PIASKOWA Z MIGDALAMI wg przepisu Kasi Mikołajczyk - relacja na żywo
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kusiło mnie już od kilku dni... no kilkunastu, czy nawet kilkudziesięciu...
Przepis pojawił się na grupie 15 lipca (tu jest link do gugli, skrócony, co
by się nie złamał http://minilien.com/?kYJgi8U85l

Chciałam proporcje podzielić na pól, ale ciężko 5 jajek podzielić na pół,
więc brałam wszystkiego mniej więcej 3/5. Nie dałam rodzynek, bo nie miałam,
ale reszta zgodnie z przepisem i intuicją. Włożyłam do piekarnika i czekam.
Ciekawe co mi z tego wyjdzie? Zazwyczaj podchodzę z dużą rezerwą do ciast
zawierających mąkę kartoflaną, ale jest ryzyko -jest zabawa.
Jak zacznie pachnieć to się znowu odezwę.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-08-07 20:23:11

Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bguc6h$gq7$1@news.onet.pl...
> [...]
> zawierających mąkę kartoflaną, ale jest ryzyko -jest zabawa.
> Jak zacznie pachnieć to się znowu odezwę.

Siedzę jak na szpilkach i trzymam kciuki :-)
A do jakiej foremki je wylałaś? Bo jego dość mało wychodzi...
pzdr
Kasia

1. Data: 2003-08-07 20:49:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bguc6h$gq7$1@news.onet.pl...

> Jak zacznie pachnieć to się znowu odezwę.

Po dziesięciu minutach ciasto się troszkę zezłociło i wtedy zgodnie z
przepisem zmniejszyłam temperaturę.
Pachnie już w całym domu, ale widać, że to nie koniecznie był dobry pomysł,
żeby wpierw zapiec, a potem dopiekać w niższej temperaturze. Ciasto brzydko
pękło i się wylało z jednej strony. Mówię, że brzydko, bo pęknięcie i owszem
ładnie wygląda , ale w keksówce, a w formie do baby z dziurką w środku to
już nie koniecznie.
Cóż - czekam dalej.

1. Data: 2003-08-07 21:02:50

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bgudpp$khf$1@news.onet.pl...

> Cóż - czekam dalej.

Jakoś bardzo szybko się doczekałam momentu, kiedy ciasto trzeba było wyjąć.
Sprawdziłam wykałaczką - było suche. Chwilowo stygnie.
Tak sobie myślę, że jak ciut przestygnie przewrócę je do góry nogami i
poleję polewą cytrynową.
W każdym razie chwilowo za wygląd ciasto ma 7 punktów na 10 - za to
pęknięcie - jak się przypiekło to wygląda lepiej.
Za zapach przyznaję hojnie 10/10.
Za smak... hmm... nie wiem, czy będę jeszcze dzisiaj je próbować, ale
chętnie oficjalnie punkty przydzielę ;-)

1. Data: 2003-08-07 21:09:15

Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bguej8$maf$1@news.onet.pl...
> [...]
> Za smak... hmm... nie wiem, czy będę jeszcze dzisiaj je próbować, ale
> chętnie oficjalnie punkty przydzielę ;-)

Nieśmiało zaproponuję, żebyś jednak dziś spróbowała ;-) Wtedy będziesz mogła
porównać, jak smakuje w dniu pieczenia, a jak w następnym. Tylko, jak
polejesz polewą to ona może jeszcze dziś nie zastygnąć... IMO nie jest ta
babka jakąś rewelacją, ale jest dość smaczna. Ktoś tu kiedyś pisał, że
dodatek mielonych migdałów sprawia, że ciasto dłużej utrzymuje "świeżość" i
w tym przypadku to się wg mnie sprawdza.
pzdr
Kasia

1. Data: 2003-08-07 21:12:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl>
napisał w wiadomości news:bgucd7$bnl$1@druid.ceti.pl...

> Siedzę jak na szpilkach i trzymam kciuki :-)
> A do jakiej foremki je wylałaś? Bo jego dość mało wychodzi...

Ciasto wlałam do takiej szklanej formy do baby... dziura w środku ma
średnicę 6 cm.
węższa średnica formy ma 12 cm, środkowa ma 16cm, a najszersza 20 cm. Ti nie
jest taka tradycyjna forma jak do babeczek, tylko to ma jakby kształt takich
zaokrąglonych schodków
(_ _)
(_ _)
(___)
Starałam się narysować ;-) aaa nie narysowałam kominka - oczywiście ma w
środku.

1. Data: 2003-08-07 21:20:33

Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bguf77$nrp$1@news.onet.pl...
> [...]
> (_ _)
> (___)
> Starałam się narysować ;-) aaa nie narysowałam kominka - oczywiście ma w

Fajnie, chyba wiem o jaką chodzi :-)
Czytałam gdzieś, że te szklane formy dłużej się nagrzewają niż normalne i
dlatego ciasta trzeba piec dłużej, niż w takich zwykłych foremkach.
Zauważyłaś może coś takiego?
Kasia

1. Data: 2003-08-07 21:47:40

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> W każdym razie chwilowo za wygląd ciasto ma 7 punktów na 10 - za to
> pęknięcie - jak się przypiekło to wygląda lepiej.

Po odwróceniu ciasta do góry nogami dostało 10/10 za wygląd, ale niestety
polałam polewą cytrynową i w tym momencie straciło :-( o znowu jest 7/10...

1. Data: 2003-08-07 22:09:44

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:bgufop$cr5$1@druid.ceti.pl...

> Fajnie, chyba wiem o jaką chodzi :-)
> Czytałam gdzieś, że te szklane formy dłużej się nagrzewają niż normalne i
> dlatego ciasta trzeba piec dłużej, niż w takich zwykłych foremkach.
> Zauważyłaś może coś takiego?

Nie.
Mam dwa rodzaje takich form - keksówki z grubego szkła i tą do baby z
cienkiego żaroodpornego - to jest szkło jak w szklankach żaroodpornych z
huty szkła Wołomin (nie mylić z arcorociem) i może i ta forma jest nawet z
Wołomina - nie pamiętam.
Nie zauważyłam żeby trzeba to było dłużej piec... ale może gdybym miała
metalowe foremki to bym piekła krócej... Chociaż tortownicę mam zwykłą
metalową i nie widzę różnicy.

1. Data: 2003-08-07 22:21:31

Od: "ownica\(dżudżu\)" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska"