BARSZCZ BIAŁY - OGÓRKOWY

1. Data: 2009-07-30 16:05:04

Temat: BARSZCZ BIAŁY - OGÓRKOWY
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwas z ogórków małosolnych - dolać tyle wody, aby uzyskać mniejsze stężenie
kwasu jak i soli.
Podbitka - śmietana i mąka, może być jajko.
Koper i pietruszka - siekane.

Podawać do ziemniaków, ryżu, chleba, albo schłodzony - do picia.

2. Data: 2009-07-30 19:42:45

Temat: Re: BARSZCZ BIAŁY - OGÓRKOWY
Od: StaM <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Lip, 18:05, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> Kwas z ogórków małosolnych - dolać tyle wody, aby uzyskać mniejsze stężenie
> kwasu jak i soli.
> Podbitka - śmietana i mąka, może być jajko.
> Koper i pietruszka - siekane.
...A mieso gdzie? Przeciez barszcz musi byc na rosole.
StaM

3. Data: 2009-07-30 20:20:20

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article
<6...@v...go
oglegroups.com>,
StaM <a...@y...com> wrote:

> ...A mieso gdzie? Przeciez barszcz musi byc na rosole.
> StaM

Nie musi. Nie słyszałeś o barszczu postnym?

Władysław

4. Data: 2009-07-30 20:33:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StaM" <a...@y...com> napisał w wiadomości
v.googlegroups.com...
> [...]
> Podbitka - śmietana i mąka, może być jajko.
> Koper i pietruszka - siekane.
...A mieso gdzie? Przeciez barszcz musi byc na rosole.

Nie musi. Na dodatek mozna go jeść lub pić na zimno. Doskonały na upały.

5. Data: 2009-07-30 20:33:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> In article
> <6...@v...go
oglegroups.com>,

> Nie musi. Nie słyszałeś o barszczu postnym?
>
> Władysław

Jarski, nie postny.

6. Data: 2009-07-30 22:12:20

Od: StaM <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Lip, 22:33, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:wlalos-0641B0.22202030072009@news.one
t.pl...

oglegroups.com>,

> Jarski, nie postny.
Jak sie zwal, tak sie zwal....musze sprobowac.
Moze zaimportuje "wode" z ogorkow, z dalekiej Polski.
StaM

7. Data: 2009-07-30 22:22:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StaM" <a...@y...com> napisał w wiadomości
s.googlegroups.com...
On 30 Lip, 22:33, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:wlalos-0641B0.22202030072009@news.one
t.pl...

oglegroups.com>,

> Jarski, nie postny.
Jak sie zwal, tak sie zwal....musze sprobowac.
Moze zaimportuje "wode" z ogorkow, z dalekiej Polski.
StaM

Nie możesz sobie nakisić sam?

8. Data: 2009-07-30 22:35:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StaM" <a...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
oglegroups.com>,

> Jarski, nie postny.
Jak sie zwal, tak sie zwal....musze sprobowac.
Moze zaimportuje "wode" z ogorkow, z dalekiej Polski.
StaM

Taki barszcz można zrobić na maślance, serwatce, kwaśnym mleku.

9. Data: 2009-07-31 05:22:33

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article
<f...@s...go
oglegroups.com>,
StaM <a...@y...com> wrote:

t.pl...

oglegroups.com>,

Postny, właśnie postny. Robiony z mięsa w okresie postu, już wtedy, gdy
nikt jeszcze o kuchini jarskiej nie słyszał. M.in. na wigilię, która nic
przecież z latem (jaro) nie ma nic wspólnego.

Władysław

10. Data: 2009-07-31 07:57:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Postny, właśnie postny. Robiony z mięsa w okresie postu, już wtedy, gdy
> nikt jeszcze o kuchini jarskiej nie słyszał. M.in. na wigilię, która nic
> przecież z latem (jaro) nie ma nic wspólnego.

Sam sobie przeczysz - z mięsa czyli niepostny. Oczywiście nie wykluczam
użycia rosołu czy mięsa czy nawet białej kiełnasy do zrobienia na ich bazie
barszczu białego, jest też smaczny, można okrasić stopioną słoninką ze
skwarkami, co nadaje dodatkowy smak.
Jednak w upały najlepszy jest taki jak opisałem - lekko zagęszczony mąką
pszenna zbełtaną ze śmietaną, zagotowany i dodane trochę zielonej pietruszki
i diżo siekanego koperku. Doskonała zupa na upały, dietetyczna i nie
tucząca, zwłaszcza z ryżem. Ale może być podana jako chłodnik (tu jednak bez
mięsa czy rosołu - aby ścięty tłuszcz nie nalejał się na wargi - nie
każdy, -a to lubi). Jako napój do picia - gasi pragnienie skutecznie, gdy
odsalamy się pocąc się w upale...
Jarzyna pochodzi od jaro, ale dawniej koper był tylko suszony lub solony
(w zimie). Ja mam mrożony - podobnie jak pietruszkę czy miętę, tyle, że
mięta w całych lisciach, a nawet wierzchołkach - doskonała do mięs
pieczystych czy już posiekana do pierogów ruskich czy nawet twarogu ze
śmietaną.

Sosy
kielki sojowe
poszukuję nr 14 zioła dla zdrowia i urody
Automat do pieczenia chleba
kiszone ogorki - dlaczego robia sie miekkie