Re: BIG BROTHER 3 EDYCJA - ZAPISY

21. Data: 2002-01-12 10:22:17

Temat: Re: BIG BROTHER 3 EDYCJA - ZAPISY
Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> napisał w

> /.../
>
> Ja tez - ale my obaj nalezymy do tych, ktorzy potrafia o to zadbac ;-)
> Natomiast wiem jak bywaja traktowani ON np. na wsiach, w malych
> miasteczkach, czy i w niektorych srodowiskach wielkomiejskich. I to
> czesto (zwlaszcza na wsie) nie ze zlej woli - z braku wiedzy,
> zakorzenionych nawykow itp.

Właśnie nie wiem, jak to jest. Ponieważ naprawdę spotykam się życzliwością i
naturalnością, której nie widzę jako "wypracowanej" z mojej strony. A
mieszkam przez długie miesiące w miejscowości, która jest właściwie wioską i
nikt nie reaguje w sposób, który odebrałbym jako nieprzyjemny. Oczywiście
zdaję sobie sprawę, że różnie to jest w różnych miejscach kraju, natomiast
nei potrafię znaleźć klucza. Nie wiem, czemu jest tak, a nie inaczej.

> Owszem - ale urzedy to osobna para kaloszy - tu trzeba tworzyc dobre prawo
> konsekwentnie wymagac jego przestrzegania. Po prostu. Np. w takim USA nie
> dlatego ON zdobyli taka pozycje, ze spoleczenstwo ich gwaltownie
pokochalo,
> tylko dlatego, ze wprowadzono konkretne zapisy prawa i olbrzymie kary za
ich
> nieprzestrzeganie (kiedys np. mandat za parkowanie na kopercie byl jednym
> najwyzszych za wykroczenia drogowe). To z czasem zmienilo i mentalnosc,
> zwlaszcza "oficjalną" (patrz urzednicy)

To też! Natomiast obawiam się, że do przestrzegania takiego prawa potrzebne
są pieniądze - i to duuuże. Zamożne społeczeństwo musi być. Ponieważ to, że
teraz - gdybyśmy mieli na każdym kroku dobre prawo - to do jego
wyegzekwowania potrzeba funduszy, np. na zlikwidowanie barier - różnego
rodzaju. Np. duża część ON potrzebuje dla _zrealizowania_ich_praw
specjalistycznego drogiego sprzętu. Na ten sprzęt pieniądze mogą pochodzić z
funduszy wspólnych. Społeczeństwo na tyle się już "wyedukowało", że
doskonale rozumie, iż pieniądze "państwowe", to ich własne. Więc obruszą
się, że nie mają do pierwszego, a dla ON np. kupuje się wózki konstrukcji
Kamena. I trudno się dziwić....

Pozdrawiam
Lech
--
Internet a niepełnosprawni - udostępnić zamiast darować
http://www.idn.org.pl/users/lesz/ryczalt/petycja.htm

22. Data: 2002-01-12 14:32:22

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Zaciura <l...@i...org.pl> w artykule news:a1p2tn$4ue$3@news.tpi.pl
pisze...

> [...]
> teraz - gdybyśmy mieli na każdym kroku dobre prawo - to do jego
> wyegzekwowania potrzeba funduszy, np. na zlikwidowanie barier -

Ja w ogóle nie wierzę, że to się stanie prędko...
Zwyczajne ustawy o przystosowaniu miejsc pracy (wcale nie dla ON, tylko
dla osób sprawnych) fukcjonują już bodajże od 3 lat, a w mojej byłej
pracy nikomu nie przyszło do głowy nawet jej spełnić. Szczęśliwym
trafem, przychodząc do pracy, musiałam podpisać papierek o zapoznaniu
się z regulaminem. Nikt go nie czyta. Pomyślałam, że przeczytam, co
podpisuję. I dowiedziałam się! Np. o dokładnych wymiarach i
odległościach - jakie ma być krzesło do pracy, jaki stolik, jaki
komputer, jak ustawiony. Dowiedziałam się, że pracodawca poza tym musi
zapewnić okulary z filtrem. Że mają być przerwy itd. itp. Nic z tego.
Nie było. Wiem, że gdyby moje miejsce pracy było dostosowane choć do
ustawy, dla osoby zdrowej, mogłabym pracować dłużej. Ale w ilu
miejscach jest dostosowane? Zapewne w prywatnych bogatych firmach,
które równie dobrze mogą przystosować miejsce pracy dla ON, bo to dla
nich żadne koszty.

Jest jeszcze jeden przepis. Za niedostosowanie miejsca pracy odpowiada
nie tylko pracodwaca. W razie kontroli odpowiadają też za to osoby,
które o nieprzystosowaniu wiedziały, a nie zgłosiły tego, gdzie trzeba.
Nieważne, że pracownicy o tym nie wiedzą, bo nie czytają regulaminu.
Podpisali, że czytali. A jeśli ktoś wie, nie zgłosi, bo nie chce
stracić pracy. Gdyby prawo pozwalało zgłaszać anonimowo, zapewne
sytuacja by się zmieniła. Nieco. Bo jeszcze pozostają rzesze ludzi,
którzy regulaminu nie czytają i nie znają swoich praw.

Pozdrawiam,
Daga

23. Data: 2002-01-13 17:35:09

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <s...@w...pl> napisał

> [...]
> sytuacja by się zmieniła. Nieco. Bo jeszcze pozostają rzesze ludzi,
> którzy regulaminu nie czytają i nie znają swoich praw.

Z wczoraj na Polonii: "Łubu-dubu, łubu-dubu, niech żyje nam prezes naszego
klubu. Nieeeech żyyyyje naaaam!" ;-)
Widać niektóre sytuacje i zachowania są wiecznie żywe....

Pozdrawiam
Lech
--
"Pajęczaki" - Internetowa społeczność niepełnosprawnych
www.idn.org.pl/Jarocin/pajeczaki

24. Data: 2002-01-14 17:06:05

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> Właśnie nie wiem, jak to jest. Ponieważ naprawdę spotykam się życzliwością
> naturalnością, której nie widzę jako "wypracowanej" z mojej strony.

He, he... zebys zobaczyl mine mojej przyszlej tesciowej przed slubem :-)

A teraz - mamusie do rany przyloz. Ale trzeba bylo sobie "wypracowac" ;-)

> [...]
> zdaję sobie sprawę, że różnie to jest w różnych miejscach kraju, natomiast
> nei potrafię znaleźć klucza. Nie wiem, czemu jest tak, a nie inaczej.

To chyba zalezy od konkretnych ludzi, troche tez od tego czy stykali sie z
takimi przypadkami itp.
Trudno tu mowic o jakims prostym algorytmie...
Ta wieś to wcale nie bylo pod katem tego, ze tam sa gorsi ludzie. Po
prostu - inna tradycja, wymuszona przez koniecznosc duzej aktywnosci
fizycznej.
Wiesz - tam chlop jak koby zyta widlami w piec minut nie przerzuci, to zaden
chlop ;-)

/.../
> [...]
> wyegzekwowania potrzeba funduszy, np. na zlikwidowanie barier - różnego
> rodzaju. Np. duża część ON potrzebuje dla _zrealizowania_ich_praw

To nie do konca jest tak - problemy dziela sie na takie dwojakiego rodzaju -
i tylko jeden z nich wymaga duzych pieniedzy. Przy drugim - wystarczy dobra
wola, wyobraznia i konsekwencja.

Nikt mi nie powie, ze trzeba poniesc olbrzymie koszty, zeby np. w
potrzebnych miejscach powstaly koperty i bylo egzekwowane prawo do
parkowania na nich. To tylko najprostszy przyklad - takich problemow jest
setki.

Oczywiscie - jest tez problem drogiego sprzetu, drogiej rehabilitacji,
drogich modernizacji itp. Ale gdyby zlikwidowane te setki drobnych
uciazliwosci pierwszego rodzaju i uczciwie o drugim powiedziano - to robimy,
na tamto nas nie stac, wreszcie inne rzeczy bedziemy konsekwentnie
realizowac w takich to a takich teminach, to przeciez ON nie sa glupi -
zrozumieli by ;-)

> [...]
> się, że nie mają do pierwszego, a dla ON np. kupuje się wózki konstrukcji

Trudno i nietrudno. Zgoda na takie wydatkowanie pieniedzy to swojego rodzaju
polisa ubezpieczeniowa od wypadku. To rodzaj gwarancji, ze gdybym "nie daj
Boze" ja tez ulegl wypadkowi i zostal ON - bede mial od zagwarantowane to
wszystko na co teraz w stosunku do innych sie zgadzam. Oczywiscie nie
wszyscy maja na tyle wyobrazni, zeby to zrozumiec, ale naprawde - duza czesc
spoleczenstwa tak. Tylko musza po pierwsze - zrozumiec to dobrze (potrzeba
edukacji), po drugie - nie moze byc tak ze te pieniadze sa na kazdym kroku
rozkradane i marnotrawione

LM

25. Data: 2002-01-14 17:08:04

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
/...?
> [...]
> miejscach jest dostosowane? Zapewne w prywatnych bogatych firmach,
> które równie dobrze mogą przystosować miejsce pracy dla ON, bo to dla

No coz - to tak naprawde jest rola zwiazkow zawodowych - ale zwiazki
zawodowe wola sie bawic w polityke...

> [...]
> sytuacja by się zmieniła. Nieco. Bo jeszcze pozostają rzesze ludzi,
> którzy regulaminu nie czytają i nie znają swoich praw.

No tak - ale kogo chcesz za to ostatnie winic?

LM

26. Data: 2002-01-14 17:09:12

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> klubu. Nieeeech żyyyyje naaaam!" ;-)
> Widać niektóre sytuacje i zachowania są wiecznie żywe....

Wiesz - przy kilkunasto-procentowym bezrobociu - to zycie wymusza takie
sytuacje. Czesto jest tak, ze albo Ty bedziesz wyl dla prezesa, albo twoje
dzieci beda wyly z glodu :-(((((

LM

27. Data: 2002-01-14 19:12:42

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LM <l...@g...pl> w artykule news:895-1011028058@213.17.164.114
pisze...

> No tak - ale kogo chcesz za to ostatnie winic?

Za nieczytanie regulaminu? Każdego, kto podpisuje nie czytając. :/ W
wielu sytacjach sami sobie jesteśmy winni. :(

Pozdr
S.

28. Data: 2002-01-15 18:34:16

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> LM <l...@g...pl> w artykule news:895-1011028058@213.17.164.114
> pisze...

> Za nieczytanie regulaminu? Każdego, kto podpisuje nie czytając. :/ W
> wielu sytacjach sami sobie jesteśmy winni. :(

Rzeklas

LM

KONKURS
Katalog adresowy e-mail (51.000 firm i przedsiębiorstw)
Aktualizacja TPC
Witam! Proponuje utworzenie nowej grupy :-) pl.soc.nieslyszacy
Za kilka dni czeka mnie orzecznik ZUS jakieś sugestie???